וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי דקות עבודה, מיליון צפיות: שפית אפתה את "העוגה הקלה בעולם"

שפית בריטית מוכשרת פירסמה מתכון פשוט להפליא ויעיל להפליא, והרשת הגיבה בהתאם

פיצה בונסרה, ראשון לציון/יניב גרנות

אנחנו לא רוצים לעצבן יותר מדי את דור משה, או לעשות יותר מדי בלגן במעצמת האפייה שהפכנו להיות בשנים האחרונות, אבל לפעמים בא לנו עוגה קצת אחרת.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

שלא תבינו אותנו לא נכון - יש לנו הרבה מקום בלב (ובבטן) ליצירות מושלמות כמו הבראוניז האלה, או רולדת הקיץ הזאת (או הגירסה המתוחכמת עוד יותר לקראק פאי, ואנחנו יכולים להמשיך), אבל אתם יודעים איך זה - עוגה פשוטה וחמה שהרגע יצאה מהתנור תעשה את העבודה ותנצח בכל יום של השבוע.

ואם היא מתכתבת עם עבר הקונדיטוריה הישראלי המעט מורכב - ולא דורשת *שום* כלי מדידה על הדרך - מה טוב.

בסיסי, אבל עובד. העוגה של קלואי דיקסון:

למזלנו (ולמזלכם), זאת בדיוק הייתה המטרה של קלואי דיקסון. השפית המצוינת מברייטון הלא פחות מצוינת בבריטניה פירסמה לפני שבועות ספורים מתכון מהיר מאוד לעוגת יוגורט, עם טריק אחד מוכר ואפס כלים מיותרים בכיור.

היא קראה לו, בפשטות מוצדקת, "העוגה הכי קלה שתכינו אי פעם". יותר ממיליון צפיות אינסטגרמיות וטיקטוקיות לאחר מכן, ומאות אלפי לייקים ותגובות כמובן, הבהירו שהיא עלתה כאן על משהו בסיסי, גם אם חלק מבריוני הרשת חשבו שמדובר במוקש.

יאסו

עוגת יוגורט נימוחה וקלה

לכתבה המלאה
עוגת יוגורט. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכל אחד, טיפ אחד. העוגה של דיקסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה הולך כאן בעצם? מכל אחד של יוגורט נשפך לקערה, ומשמש לאחר מכן לאמצעי המדידה היחיד שתצטרכו. פעם אחת שמן (כן, שמן מלוא המכל, עוד נחזור לזה), שלוש ביצים, הקצפה זריזה, ואז עוד פעמיים סוכר (כן, גם לזה עוד נחזור) ושלוש פעמים קמח תופח (או קמח רגיל עם שקית אבקת אפייה).

היא מערבבת הכול, מעבירה לתבנית ומכניסה לכחצי שעה לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות - וזהו. ברצינות, זהו. אה, סליחה, יש לה טיפ אחד - אתם יכולים לשנות את היוגורט אם בא לכם, וללכת אפילו על משהו בטעמים, שישפיע על התוצאה הסופית.

"צריך ליהנות קצת". דיקסון:

הפרסום, כאמור, גרר אינספור מחמאות ותדהמות, אך גם הערות (מעט קטנוניות לטעמנו) באשר לכמויות השמן והסוכר. "מדובר ב*המון* סוכר, ובכמות מפחידה של שמן", הגיב אחד הגולשים, שעורר במהירות את מעריציה של דיקסון, והמלצות נחרצות "להירגע", כי "זאת עוגה, וצריך ליהנות קצת".

עוקב ספרדי הדגיש כי "מכינים את זה כאן כל הזמן, אבל אנחנו משתמשים בשמן זית וביוגורט לימוני שמוסיף קצת פאנץ'", בעוד גולש מצרפת העלה את חלוקת הטיפים מדרגה אחת יותר גבוה והמליץ על אבקת קקאו שתהפוך את העוגה לשוקולדית יותר.

דיקסון עצמה, שמפרסמת לא מעט מתכוני בייסיק נהדרים שכאלה בבלוג המצליח "chloescookbook" ובוודאי רגילה לתגובות, אמרה שכמות הסוכר סבירה ביחס לעוגות בריטיות מפורסמות אחרות, והדגישה כי אין במתכון גרם של חמאה. אנחנו, מן הסתם, בחרנו צד בוויכוח המוזר הזה. ואתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully