וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובע (BOBE) בשוק צפון: סיר, כף, חלה. מי צריך יותר?

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 12:33

לא, אין כאן שניצל. עכשיו בואו נדבר על כל הדברים שכן אפשר להכניס לתוך הסנדוויץ' הענקי הזה

בובע (BOBE), דוכן כריכי חלה ותבשילים, שוק צפון, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
תחושה ביתית בדוכן. בובע בשוק צפון/מערכת וואלה!, יניב גרנות

תכנית האוכל הבאה של דיוויד צ'אנג צפויה לעלות בסוף החודש ב-HULU ולבחון, ככה בקטנה, את עתידו של עולם המזון העולמי. בהתאם, צפויה The Next Thing You Eat להציג למשל מנת סלמון שלא פגעה בסלמון במהלך הכנתה, וגם דיון מרתק - מוסרי וקולינרי כאחד - על אפשרות לשים על הצלחת בשר דינוזאורים. כן, דינוזאורים.

לכל הטורים של "אוכלים הולכים"

המבט העתידי הזה ("כשאני חושב על אוכל, אני כבר חושב על מה הילדים שלי יאכלו", על פי צ'אנג) כולל דילמות סביבתיות, חברתיות ותרבותיות סבוכות שמנהיגי המזון הגלובליים מצאו את עצמם בשנים האחרונות במרכזן. הוא אינו כולל את הביס הטרנדי האחרון, או את המנה ששברה את הרשת. את אלה אפשר להשאיר לשיחות עמוקות פחות, או כמו שניסח את זה השף תומאס קלר: "אתם יודעים מה טרנד טוב? אוכל טוב הוא טרנד טוב".

ועם המילים האלה, מחוזקות ב-132,000 תוצאות גוגל מקומיות לשניצל בחלה מהשנה האחרונה בלבד, אני נכנס לשוק צפון, מקווה מאוד *לא* לראות בפנים שניצל בחלה.

בובע (BOBE), דוכן כריכי חלה ותבשילים, שוק צפון, תל אביב. גיל אבירם,
מהסיר לחלה. בובע בשוק צפון/גיל אבירם

מתחם ההסעדה הצפוף ברמת החייל סוגר כבר יותר משש שנים של פיק-צהריים וניסיונות לשחזר פיק בשעות שאינן צהריים (וברמת הצלחה מוטלת בספק). הוא עבר טלטלות, החלפות, הבטחות והצהרות, ונותר כעת רזה יותר (לרבות "גילוח" של אחת מצלעותיו לטובת מעדנייה עתידית חדשה) אם כי לא בהכרח חטוב, ולא בטוח שבכושר.

יש כאן אופציות ראויות מאוד דוגמת "אינדי", דוכן נמרץ של "כתר המזרח", שלוחות מקסיקניות ונודלסיות, קערות פוקה וסושי, ויטרינת סלטים ממגנטת ועופות בגריל, אבל התקווה הגדולה - וככל הנראה מנוע הפיתוח העסקי שמסחרר את האזור כולו כבר שנים - לא התגשמה ולא התרחבה מעבר ללאנץ' של עובדי המשרדים.

את "בובע", סניף ראשון (ובוודאות לא האחרון) של מה שמוגדר כאן כ"מהסיר לחלה", כל זה כנראה פחות מעניין.

נטול הייפ, נטול רעש

לא סתם זאת אחת הנקודות הכי רותחות של וולט בת"א

לכתבה המלאה

ללא מיתולגיית פתיליות. בובע בשוק צפון

אין עמבה ולא טחינה, לא ירקות ובצל-סומק, קצוות של פיתה, צ'יפס, כדורי פירה וטיגונים אחרים. אין, ולא צריך יותר

הקונספט פה פשוט בבחינת "למה לא כולם ככה?", ומסביר את עצמו גם למתחכמים שבמחזיקי הסיבוס: ארבעה תבשילים קבועים - עוף פפריקש, חריימה, בולונז וספוריטו - מוצעים כאן בכל יום, וקולקציית ספיישלים מצומצמת - חמין, גונדי, קציצות, גולאש וחורשט פרסי - מתחלפת בהתאם לימות השבוע (אם תבואו בחמישי ושישי, הוויטרינה תציע לכם את כולם יחד, כולל בגירסאות טייק-אווי). כריך חלה של אחד מהם יעלה 34 שקלים, ומנה בצלחת (עם חלה בצד, אנחנו לא נזירים) תוסיף לחשבון 15 שקלים.

לבד מאלה, יש גם לטקעס וערוק (8 שקלים לאחת), קציצות-לביבות ממטבחי מזרח ומערב, וגם שני משקאות מתוקים ומרעננים, בדמות קומפוט תפוחים ביתי ותה לואיזה-לימון, שיכולים להשתלב בדיל משולש של כריך-לביבה-שתייה, אם המחירים המצחיקים האלה לא מספקים דיל משתלם מספיק עבורכם.

וזהו. אין עמבה ולא טחינה, לא ירקות ובצל-סומק, קצוות של פיתה, צ'יפס, כדורי פירה וטיגונים אחרים. אין, ולא צריך יותר (למעט אורז לבן מתבקש אולי, כפלטפורמה לתבשילים).

בובע (BOBE), דוכן כריכי חלה ותבשילים, שוק צפון, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
בלתי מתפרק, בלתי מסמורטט. בובע בשוק צפון/מערכת וואלה!, יניב גרנות
מבחן עמידות קשה גרר את הכריך הזה עוד שעה בדרכים, וסיפק סימן קריאה לכל המתואר, עם ביס מושלם של שידוך תבשיל וחלה

נתחיל בחלה: ניסיונות מרובים ליצור את כלי הרכב שיצליח להחזיק ביעילות תבשיל הולידו בסופו של דבר גירסה פחמימתית מוצלחת מאוד, שמספקת מענה לאתגר.

הגודל מפלצתי ממש (ומדגיש עוד יותר את המחיר הבלתי שגרתי), המעטה החיצוני פריך וכיפי, והפנים בדיוק כמו שצריך להיות פנים לבן וטרי של חלה - רך ורומנטי.

מבחן עמידות קשה גרר את הכריך הזה עוד שעה בדרכים, וסיפק סימן קריאה לכל המתואר למעלה, עם ביס מושלם של שידוך תבשיל וחלה, בלתי מתפרק, בלתי מסמורטט, עם אישיות שמלהקי ריאליטי בטח ירוצו לחזר אחריה.

התבשילים עצמם טובים אף הם, ונדגמו לא מעט מהם - סופריטו עמוק-טעם, עם נתחי בשר רכים ותפוחי אדמה נגיסים, קציצות מרוקאיות נוכחות ובעלות מרקם מוצלח, חמין כבד אך לא מפיל, תבשיל גונדי חמצמץ ומלא ירוקים וחומוס וגם פפריקש צ'ירקה של עוף ופלפלים עם קיק פיקנטי ותהודת געגועים להונגריה.

והשניצלים? "אין לנו שניצל בחלה", מסבירים מהדוכן כמעט לכל לקוח. מסבירים ולא מתנצלים, "שכל השניצל בחלה יריבו ביניהם".

בובע (BOBE), דוכן כריכי חלה ותבשילים, שוק צפון, תל אביב. גיל אבירם,
רעיון פשוט, ביצוע מוצלח. בובע בשוק צפון/גיל אבירם

אין כאן מיתולגיית פתיליות של שוק (התבשילים מגיעים מדי יום ממטבח מרכזי) ולא מסורת ארוכת שנים המתבססת על "המתכונים של סבתא" (השף יאיר פיינברג עמל יחד עם אנשי "בובע" על הסירים, עד שהגיעו לתוצאה הרצויה). גם לא פלפולי לשון ומשחקי מילים אותנטיים לכאורה, מגבירי מיתוג ומגבירי רתיעה כאחד.

יש כאן, לעומת זאת, רעיון פשוט שבפשוטים, שקיבל בעיטה חזקה קדימה בימי תחילת המגיפה, ויצא לפועל בביצוע אידיאלי. הסניפים הבאים (פתח תקווה ורחוב קרליבך בתל אביב) כבר כותבים את עצמם, וגם שם, אני בטוח, אפשר יהיה לשמוע את מחשבותיו של כל מי שעוצר מולם לשנייה - סיר, כף, חלה. מי צריך יותר?

בובע (BOBE), שוק צפון, ראול ולנברג 20, רמת החייל, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully