וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ארנבים בירושלים

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 14:18

מסע במורד מחילת הארנב וטעימות של מותגי ג'ין נדירים, טוניק מתוצרת עצמית וקוקטיילים במחירים סבירים, הביאו את אסנת גואטה לחשוב שלפעמים העיר הגדולה לא הכי טובה בהכל

אני אוהבת ג'ין. מאוד. אם הייתי צריכה לקחת איתי משקה אחד לאי בודד, הייתי לוקחת ארגז ג'ין וכמה בקבוקי יין לבן, בתקווה שיש קרחון בכל הסיפור הזה. במשך שנים לא הצלחתי להבין למה ג'ין ו-ג'ין טוניק בפרט לא תפסו כאן כמו שצריך, זה הרי משקה מושלם למדינה מוכת חום כמו שלנו. מרענן, הדרי ברובו, קל לשתייה ומגיע בלא מעט אופציות. זה לקח זמן אבל הג'ין דחף סוף סוף את הוודקה. האם ג'ין טוניק הפך להיות ה-וודקה רדבול החדש? יש מצב.

התרגשתי לא מעט כשלפני כמה שנים נפתח בתל-אביב "ג'ין קלאב סופרים", בר עם יותר מ-300 מותגי ג'ין. מבחינתי הייתה זו קרוסלה בלתי נגמרת של שכרות נפלאה ומשקאות משובחים. סוף סוף גם לנו יש בר שמוקדש כולו לג'ין.

ואז, בשיטוט מיקרי בבירתנו הנצחית, בחברתו של אקטיביסט מקומי, הובלתי אל מקום קטנטנן ואפלולי, עם 10 מקומות ישיבה, 14 לקוחות מחויכים והמון בקבוקי ג'ין. השעה הייתה חמש, שעון ירושלים. אני זוכרת אותה היטב כי חיי השתנו באותו היום.

מחילת הארנב, ירושלים. אסנת גואטה,
אפשר ללטף את הארנב שלך? לא. הוא שותה עכשיו/אסנת גואטה

17:23. משקה ראשון. גנפאודר עם טוניק אנס מתובל

עם כל הכבוד ל-"סופרים'' אהובי, מתברר שהירושלמים הקימו אותו בכמה חודשים. RABBIT HOLE נפתח בחודש יולי 2019 והפך די מהר למוסד. המקימים ליאון וגיא, שמוכרים ללא מעט תושבי ירושלים מה-'גלן בר', הם חובבי ג'ין גדולים, החליטו לממש פנטזיה משותפת ולהקים בר ג'ין איכותי, שממש כמו מחילת הארנב המקורית, מי שנופל אליו עשוי למצוא את עצמו בעולם אחר לגמרי.

עוד בוואלה!

איזה מין ג'ין

לכתבה המלאה
ג'ין גנפאודר. יח"צ,
ג'ין גנפאודר/יח"צ

18:05. משקה שני. "אולד ספייס". ג'ין עם פרנה ברנקה

מחילת הארנב מחזיק מעל ל- 100 סוגי ג'ין מכל העולם, אבל השוס האמיתי הוא הטוניק, במקום קיים ברז טוניק משתנה, כל שבועיים מכינים במקום 20 ליטר טוניק בהתאם למתכונים מיוחדים, עם כל הדרישות הקלאסיות ובהשריות שמתאימות למגוון קוקטיילים. לדוגמא: טוניק סלק, טוניק דלעת, ג'ינג'ר, צ'ילי וחמוציות, טוניק אשכולית, טוניק פטל, טוניק אננס מתובל ועוד. כולם מיוצרים במקום משלל עשבי תיבול ופירות טריים שגיא מביא מהשוק. חלק מהטוניקים היו מתוקים או דומיננטיים מאד ולכן, הם עלולים להשתלט על הג'ין, אז כדאי לטעום אותם לפני שממלאים את הכוס.

מחילת הארנב, ירושלים. אסנת גואטה,
דברים שאתם לא מכירים/אסנת גואטה

18:40 משקה שלישי. מרטיני על ג'ין הנדריקס במהדורה מיוחדת מ-2014

אחד היתרונות הענקיים של המקום, חוץ מהידע המדהים של המארחים הוא התמחור. אם תחליטו שבא לכם בירה, תקבלו בקבוק ב-35 שקלים אבל יש כאן מותגים שבכל מקום אחר בארץ יעלו כארבעים שקלים ווכאן רק עשרים וחמישה. מחירי הקוקטיילים מתחילים בעשרים ושבעה שקלים ומסתיימים בארבעים ואחד.

לדוגמא: הג'ין היפאני 'רוקו' מתומחר כאן בעשרים וחמישה שקלים ו-'עכו', של מזקקת 'יוליוס' הגלילית שלושים ושלושה. אולי זה האוויר הירושלמי שמקפיא את המחירים אבל בזכותם אפשר לחוות לא מעט דרינקים שלא הכרתם, וג'ינים במהדורות מוגבלות שהסיכוי שתשתו אי פעם הוא קלוש כגון: Kanaracuni , מהדורה מוגבלת שהמאסטר דיסטילרית של הנדריקס, לסלי גרייס פיתחה על בסיס הצמח "זנב העקרב", או 135 EAST ג'ין יפני המזוקק עם סאקה. המקום מציע גם פלייטים של ג'ין מכל העולם בטעמים שונים, כך שאם בא לכם באמת להתנסות, כנראה שזה המקום.

מחילת הארנב, ירושלים. אסנת גואטה,
קוקטיילים: החל מ-27 שקלים/אסנת גואטה

19:42. הגיע הזמן לאכול משהו

הזמן עובר והמחילה תמיד מלאה, אנשים מתקבצים בחוץ והשעה עוד לא שמונה בערב. יש פה מגוון אקלקטי של טיפוסים, כמה חבר'ה מקועקעים, שתי בנות מתוקתקות, חבורה שנראית צעירה מידי לשתות, באמצע דיון לוהט על ההפגנה של אתמול, חיילים גם 2 חבר'ה בני 40+ ולכולם וויב ירושלמי רגוע ונטול אגו שגורם לי כתל אביבית להתמקד בכוס שלידי ולהבין שאולי לפעמים העיר הגדולה לא הכי הכי טובה בהכל.

מחילת הארנב. ינאי 3 ירושלים. טלפון: טלפון: 052-326-5764

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully