וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאדי סאנדיי: הבלאדי מרי שאנחנו הכי אוהבות

מירה איתן ואסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 12:25

לכבוד יום הבלאדי מרי הבינלאומי, אספנו את שש הגרסאות התל אביביות שלו שאנחנו הכי אוהבות. והוספנו מתכון קלאסי, כדי שתוכלו להכין אותו בבית

ה-1 בינואר הוכרז בעולם כיום הבלאדי מרי. אני מתה על בלאדי מרי (מ.א.). מדובר באחד הקוקטיילים הקלאסיים שאפשר לשתות גם בפני עצמו וגם כליווי לארוחה, בבוקר, בצהריים או בערב. יש הטוענים כי הוא גם המרפא הטוב ביותר לחמרמורת (הנגאובר). חיפשנו את ששת קוקטיילי הבלאדי מרי הטובים בתל אביב, כל אחד וגרסתו הוא. אבל לפני הכל: כמה מילים על איך התחיל הכל ולמה ניתן לקוקטייל שמו.

קיימים חילוקי דעות לגבי מקורו של הקוקטייל. הצרפתים טוענים שהומצא בפריז, בבר שבו נהג ארנסט המינגוויי לשתות, והאמריקנים גורסים שנוצר לראשונה בבר של מלון סנט רג'יס בניו יורק, שם נוספו לראשונה למתכון הבסיסי של וודקה עם מיץ עגבניות גם מלח, פלפל שחור, רוטב ווסטרשייר, טבסקו, מיץ לימון וקרח כתוש, ובאופן הדרגתי הפך שמו של המשקה ל"בלאדי מרי", כנראה עקב דמיונו לצבע הדם.

חמש עובדות על עגבניות. ShutterStock
רק להוסיף וודקה. ועוד כמה דברים/ShutterStock

ההיסטוריה המדממת של מרי

השם מיוחס לכמה דמויות פולקלוריות של נשים רצחניות, אך גם לדמויות היסטוריות, ובהן מרי הראשונה, מלכת אנגליה הקתולית, שכונתה "עקובה מדם" משום שרדפה את הפרוטסטנטים והרגה מאות מהם בשל אמונתם. גרסה אחרת טוענת שהמלכה קיבלה עצה ממכשפה, שהורתה לה לרחוץ באמבט מלא בדם בתולות.

גרסה עדכנית יותר טוענת כי ההשראה לשם הייתה השחקנית מרי פיקפורד, כוכבת גדולה בימי ראשית הקולנוע, שנודעה גם באהבת השתייה שלה. בשנות ה-60 החלו להגיש את הקוקטייל עם גבעול סלרי, לאור בקשה מיוחדת של אורח במלון אמבסדור שבשיקגו. הבלאדי מרי הקלאסי מבוסס על וודקה. במשך השנים התפתחו גרסאות מורכבות יותר של המשקה, וכל מוזג נוהג להוסיף לו את טביעת האצבע האישית שלו, אם זה בשינוי המשקה האלכוהולי המוביל או בתיבול

עוד בוואלה!

נובי גוד: כך שתינו את דרכנו לשנה החדשה

לכתבה המלאה

הכי קלאסי: בושוויק

על הבר בבושוויק של קבוצת האימפריאל מצאנו את הבלאדי מרי הכי קלאסי, קוקטייל עשוי כהלכה, איך לא? מעשה ידיו של המקצוען אורון לרנר.

מה היה לנו כאן: וודקה, מיץ עגבניות, מיץ לימון, רוטב ווסטרשייר, אויסטר סוס (מוסיף המון), טבסקו, מלח והרבה פלפל.

בושוויק. בלאדי מרי. אפיק גבאי,
הכי קלאסי/אפיק גבאי

ישר מהגיהינום: גסט רום

ה- Bloody Hell של יובל סופר מהגסט רום בא לפתוח לכם את היום (או לסגור) הכי לוהט שיש. "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אבל השטן נמצא בפרטים הטעימים" כך טוענים במקום. והפעם לא על בסיס וודקה.

מה היה לנו כאן: ג'ין, שרי יבש, רוטב מעגבניות מגי, רוטב צדפות, תבלינים, רוטב הבנרו, סרירצ'ה, לימון, סלרי וביטר'ס.

גסט רום. בלאדי מרי. אסנת גואטה,
מעשה שטן/אסנת גואטה

על האש: B12

בימים שבהם הוא מתרחש, הבלאדי מריה של B12 בקרליבך הוא גרסה לקרניבורים קשוחים, או כל מה שדרום אמריקאי אמיתי יכול לרצות לפני, ליד או אחרי הסטייק.

מה היה לנו כאן: מזקל, מיץ עגבניות מהסופר, טבסקו, מלח, פלפל', שפריץ של מיצי בשר ושומן ישר מהמעשנה, טיפה חרדל חזרת וקישוט של גבעול סלרי

המעשנה של B12. באדיבות המסעדה,
זה ייגמר בדם/באדיבות המסעדה

לערבב, לא לשקשק: הבסטה

"הבלאדי מרי שלנו הכי פשוט, לעצלנים" אומר אבירם מהבסטה, "חף מהתחכמויות וקישוטים, אבל חשוב שמיץ העגבניות יהיה טבעי וטוב". בלאדי מרי לפי גרסת הבסיס של 'יועזר' ז"ל יכול להיות רק טוב.

מה היה לנו כאן: וודקה, מיץ עגבניות טבעי, מיץ לימון, רוטב ווסטרשייר, טבסקו, מלח, פלפל, מרמייט (ממרח תמצית שמרים בריטי, עשוי מסורתית מתוצרי לוואי של תהליך בישול בירה. מרוכז ומלוח) וחזרת טרייה מגורדת מעל.

אבירם כץ. באדיבות המצולמים
אבירם כץ. בלאדי מרי לעצלנים/באדיבות המצולמים

הקשר התאילנדי: קאב קם

הברמן הוותיק אדי ניומן מתייחס בכובד ראש לבלאדי מרי שלו, הוא מכין אותו ישירות בכמות גדולה כדי לעמוד בעומס.

מה היה לנו כאן: על ליטר מיץ עגבניות, חצי ליטר וודקה, 60 מ"ל מיץ לימון, 10 פעימות טבסקו, 3 פעימות רוטב ווסטרשייר, כפית פיש סוס וכפית סויה שחורה (תאילנדי, אמרנו!), כף חזרת מגורדת, 2 כפיות מלח, כפית פלפל שחור וכפית סוכר.

אדי ניומן קאב קם. פרטי,
אדי ניומן. מתייחס בכובד ראש/פרטי

רוסי, מקסיקני ואיטלקי: צ'יקטי

בצ'יקטי האיטלקי, עתיר האפריטיפים, אפשר גם להתחיל את הארוחה עם בלאדי מריה כשהקישוט של הפלפלים החריפים מעיד על טעמה.

מה היה לנו כאן: וודקה ציטרון, טקילה, מיץ עגבניות, אויסטר סוס, רוטב ווסטרשייר, חומץ שרי, מלח סלרי, מלח ופלפל.

בלאדי מרי צ'יקטי. יח"ץ,
צ'יקטי: גם וודקה וגם טקילה/יח"ץ

הגרסה הקלאסית

אז הכי כיף זה לשתות בלאדי מרי/מריה שברמנים מנוסים מכינים לכם בדיוק בטעם הנכון, אבל אם עכשיו ממש בא לכם בלאדי מרי ואין מצב שתצאו מהבית כשיורד גשם בחוץ, הנה המתכון הקלאסי שכל אחד יכול להכין בעצמו בבית.

מה צריכים: (לכוס גבוהה אחת)
60 מ"ל וודקה
120 מ"ל מיץ עגבניות
10 מ"ל מיץ לימון או ליים
¼ כפית חזרת לבנה קצוצה או לפי הטעם
4 טיפות טבסקו
רוטב ווסטרשייר לזילוף
מלח, פלפל
גבעול סלרי ופלח לימון לקישוט
קרח

בלאדי מרי קלאסי. שעות שמחות,
בלאדי מרי קלאסי/שעות שמחות

מה עושים:
מוזגים לכוס גבוהה מלאה קרח את הנוזלים ומתבלים. אפשר לנער את המשקה בשייקר או לערבב בכוס עצמה. לרוב נוהגים לקשט בגבעול סלרי ובפלח לימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully