וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וס בר יין: לסחוט את הטרנד עד הטיפה אחרונה

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 9:51

במסגרת הטרנד שמשתלט תל-אביב בתקופת הקורונה, הפכה גם מסעדת 'שחקי שחקי' לבר יין קז'ואלי, שמציע 400 יינות מרחבי העולם, מנות קטנות עם טוויסט ואווירה טובה

ג'וס. חיים יוסף,
לתת ללקוח כמה שיותר/חיים יוסף

תל אביב הייתה תמיד מקום בו ניתן למצוא ברי יין טובים ואם נביט רגע אחורה, נגלה שיחסית לבתי מרזח, הם שורדים לא רע. בשנה האחרונה צצו בעיר ברי יין קצת אחרים, ששמים בפרונט ארצות יין לא שגרתיות, ופותחים צוהר לטעמים אחרים, סגנונות לא נפוצים ולא פחות חשוב - למחירים שפויים.

אני זוכרת, בסלידה, את הזעקה של איש התקשורת ניב גלבוע בשידור טלוויזיה על מחיר כוס היין במדינת ישראל ואת הצורך שלו להוקיע את היקבים המקומיים. נכון, המחיר לכוס יין בארץ היה עד לפני לא מעט זמן גבוה, לא היו הרבה מקומות שהיו מגישים כוס יין בפחות מ- 42 שקלים, אבל אז הגיעה סוג של מהפכה, מהפכת היין השנייה אני אוהבת לקרוא לה, מהפיכת היין של דור ה-X. חבר'ה בני 25-40 שהחלו להתעניין בסוגים, ביקבים מכל העולם, ביינות טבעיים, בלבנים מצ'כיה וסלובניה ולאו דווקא מצרפת, וברים חדשים הציעו יינות מטריפים ב- 80 שקל לבקבוק ממקומות ומענבים שלא הכרנו. "לא מעניין אם אתם מבינים ביין או לא, פשוט חשוב לנו אם טעים לכם, כנסו, קנו ושתו. אנחנו נסביר לכם הכל, העיקר שתיהנו" זה היה המוטו וזה עבד מדהים והלקוחות הצביעו ברגליים.

בנוסף יש לומר שהקורונה נתנה פוש לתופעה. בתחילת התקופה אנשים החלו לצרוך יין בבית בכמויות גדולות יותר, נחשפו ליותר מותגים דרך אתרי היקבים וחנויות אונליין שייבאו יותר ויותר מותגים. ברגע שהסגר השתחרר, אנשים נהרו לברי היין הקיימים וגרמו לכך שהדרישה למקומות חדשים תגדל. ובואו נודה בזה, בהשוואה למסעדה, קל יחסית להקים בר יין. העלויות נמוכות יותר, הסיכון נמוך יותר וברוב המקומות החדשים אין צוות מלצרים, רק מוכר יין מנוסה, מה שמפחית את העלויות וההוצאות למינימום. בלי בלאי של מזון וסחורה.

ג'וס בר יין. חיים יוסף,
פתיחה לא מפתיעה, אך מסקרנת/חיים יוסף

400 יינות במחירים נגישים

לכן הפתיחה של ג'וס, בר היין שקם על חורבות מסעדת 'שחקי שחקי', לא הייתה מפתיעה, אבל מסקרנת. הבעלים של ג'וס הוא היזם ואיש חיי הלילה הוותיק, שמעון משל, שמחזיק כיום באחד הברים הוותיקים בעיר 'פיקוק' לצד בר היין השכונתי 'מיניבר', אבל באמתחתו רזומה מרשים כגון 'סטולי', 'סרווסה' ו-'פוסט קפה'. משל ידוע במחאה שלו בתקופת הסגרים נגד הממשלה ונגד כל מדיניות הקורונה שהייתה חלק בלתי נפרד מסגירתה של 'שחקי שחקי'.

בג'וס מתכננים להציע 400 יינות מרחבי העולם במחירים נגישים ומגוונים. היצע בגובה העיניים הוא שם המשחק פה. על היין אחראי שף המקום אדר לוטן שגר בפריז תקופה ארוכה והיה השף בפועל של 'שחקי שחקי' אחרי שהשפית יהלומה, תחתה הוא עבד כסו-שף, עזבה. לוטן התעקש להיות חלק עיקרי בבחירת תפריט היינות- דבר מעט מפתיע לשף, אבל הוא מצהיר על עצמו כשף מעט אחר, עכשווי וקז'ואל יותר בסגנון הטרנד הנוכחי בפריז: מקומות ושפים שפונים לקהל צעיר יותר ופחות ממוסד. וככה הוא רואה את המקום: בר יין קז'ואל אבל עם סטייל, שמציע ביס וכוס יין לצד ארוחת חלוקה של 6 מנות וכמה בקבוקים. את התפריט הוא בנה עם אשת הגסטרונומיה, רוני טל שטעמו כל אחד ואחד מהיינות בתפריט.

ג'וס בר יין. חיים יוסף,
ביס קטן ליד היין/חיים יוסף

מה שותים?

קיר היינות המרשים כולל בקבוקים במחירים של 140 ועד 2000 שקלים, אבל את האחרונים תמצאו בתפריט נפרד, ביום-יום אמורים להיפתח במקום בין 40 ל-50 יינות לכוסות, במחירים הנעים בין 36 ועד 60 שקלים כשבמקביל ייפתחו מהדורות יקרות יותר לכוסות יקרות יותר. ג'וס מציע יינות ביודינמיים וטבעיים, יינות מארצות עולם ישן וממדינות הבלקן שהפכו להיות טרנדיות בשנה האחרונה וכמובן יינות מקומיים ועם הרצון לתת במה ליקבים מקומיים.

"המטרה היא לתת ללקוח לחוות כמה שיותר, לא להיות מחויב לבקבוק, אם בא לו לטעום כמה דברים, או שאחד מעוניין בלבן והשני באדום ולכן כדי להנגיש כמה שיותר ניתן יהיה להזמין חצאי בקבוקים וחצאי כוסות, אנחנו רוצים שהמקום יהיה מקום שבאים אליו פעמיים שלוש בשבוע בלי לחשוב על זה יותר מידי", מסביר לוטן.

מה אוכלים?

אין פה מנות גדולות, זה לא המקום לבוא לארוחת ערב אולד סקול של מנה ראשונה, עיקרית וקינוח- קל להבין את זה מהרגע שנכנסים. התפריט בנוי ממנות בינוניות וקטנות עם הרבה טוויסטים: ברוסקטה עם ברזואלה שעושים במקום על ריבת אפרסמון (40 שקלים), גרבדלקס של פורל עם ארטישוק ירושלמי מעושן וחמאה חומה (66 שקלים), צלחת שרקוטרי שחלקה בייצור עצמי וחלקה מיובא מאיטליה (78 שקלים), פדרונס מקומי עם רוטב צ'ילי מותסס (38 שקלים), ריקוטה ביתית עם פלפל אורפה ושמן זית, דבש וזעתר (42 שקלים), צ'יזבורגר ותפוצ'יפס (65 שקלים) ועוד.

ג'וס בר יין. חיים יוסף,
לא ארוחת ערב אולד סקול/חיים יוסף

מקום לכולם

ג'וס הוא יופי של מקום. לא רק בגלל הניראות הסקסית שלו, עם הבר הענק והקהל הצעיר יחסית המתערבב באלגנטיות עם חבר'ה מבוגרים יותר או לחמימות הקז'ואלית המזמינה. הוא יופי של מקום בגלל ההיצע שלו ליין, בגלל הרצון שלו להגיע לכל הגילאים ולתת לכל אחד את היכולת להנות מיין לא משנה אם הוא מבין ביין או לא, ההבנה ביין רק מעצימה את החוויה אבל היכולת לקבל פה מגוון כ"כ רחב של יינות במחירים סבירים פותחת צוהר לעולם היין העכשווי לקהל חדש לחלוטין. כן ירבו.

ג'וס, טשרניחובסקי 4 תל אביב, 03-7744511

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully