וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמים לבנים

סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 18:01

השלג מכסה בימים אלה את הכרמים בצפון. מעיין חי, מנהלת המחלקה החקלאית של יקב רקנאטי, סיפרה לנו על השפעת השלג על איכות היין. כנסו, יש גם יופי של תמונות

שלג בכרם אודם/תומר יוסף

פתיתי שלג נחתו במשך שעות על הגפנים בכרמי יקב רקנאטי בגליל וברמת הגולן וצבעו אותם בלבן בוהק. בכרמים שבכרם בן זמרה, פזרה, תל פארס ואודם גדלים הזנים קברנה סוביניון, מרלו, שרדונה וסוביניון בלאן, וכמויות השלג היפות שירדו עליהם באו בדיוק בתקופה בה הכרמים נכנסו לתרדמת החורף שלהם. מעיין חי, מנהלת המחלקה החקלאית של היקב, מספרת כי תקופה זו, של טמפרטורות נמוכות, ריבוי משקעים ושלג, תורמת לשינה עמוקה יותר של הגפנים, במהלכה הן לא פעילות.

שלג בכרם פזרה, יקב רקנאטי. תומר יוסף,
שלג בכרם פזרה, יקב רקנאטי/תומר יוסף

חדשות טובות לגפנים, פחות טובות למכרסמים

"הצמחייה בכרם, עשביית הכיסוי, כבר נבטה בתחילת החורף, עם תחילת הגשמים, וכעת מכוסה בשלג, היא בעלת תפקידים רבים לטובת התפיסה האקולוגית בכרמים. היא שומרת על הקרקע מסחף ומסייעת במגוון ביולוגי הן מתחת לפני השטח, באמצעות מיקרואורגניזמים שעובדים בסימביוזה עם שורשי הצמחים, והן מעל פני הקרקע לפריחה מגוונת ובהמשך לחרקים מגוונים שנמשכים לעשביה ויתרמו לנו בהדברה ביולוגית טבעית בכרם. מלבד זאת השלג הוא גם הדברה ביולוגית טבעית למכרסמים שאוכלוסייתם עלתה בשנה האחרונה וגורמים לנזקים באכילת שורשי הגפן. הקור ואיטום החורים שלהם ע"י שלג ומים עוזרים למתן את התרבות האוכלוסייה ואת הנזק לגפנים."

עוד בוואלה!

ימי בציר: שיחת נשים בין הגפנים

לכתבה המלאה
שלג בכרם פזרה, יקב רקנאטי. תומר יוסף,
שלג בכרם פזרה, יקב רקנאטי/תומר יוסף

בדרך לעונה מצוינת, עוצרים בשלג

" בניגוד לשנים בהן מנות הקור נמוכות והיבול מראש הוא נמוך, קרי פחות אשכולות לשריג ובזמני הבשלה לא אחידים, עונת חורף כמו זו, במהלכה התקבלו מנות קור טובות, והגפנים היו בתרדמה עמוקה, תבוא באביב לידי ביטוי בפריצה חזקה של ניצנים ובפקיעה אחידה ומהירה ובקיץ, עם הופעת האשכולות, ליבול המירבי שכל שריג יכול לשאת, מה שנותן לנו אפשרות להיכנס לכרם ולדלל את הפרי לפי איכות היין המבוקשת, עם הבשלה אחידה" אומרת מעיין ומסכמת "לשמחתנו, חוץ מהיופי הטהור, הקור הגדול והשלג יובילו לעונה מצוינת וליין משובח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully