וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג משמיים: על יין ורומנטיקה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 12:20

לכבוד הולנטיינס והימים הרומנטיים שעוד יבואו, קבלו המלצות על יינות שמתאימים לכל סיטואציה זוגית (כמעט)

טיול זוגי בטבע

כשמדברים על חג האהבה, בנוסף ללבבות בעיניים אי אפשר שלא לראות ורוד ואדמדם בכל מקום, ואחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות הוא לגרור איתי את מי שזקוק לגרירה לפיקניקים בטבע. לא צריך לנסוע רחוק מידי. בטח לא בימי השמש של החורף שבהם הטבע הישראלי עמוס משפחות וילדים בעיקר בשבתות. אנחנו אוהבים לעשות את זה מתחת לאף בפארק, בפיסת הדשא ואפילו על הספסל השקט הקרוב לביתנו, לאכול משהו קטן, לשתות כוס או שתיים ואז לצעוד קצת עד הספסל הבא או הגשר ולסיים את הבקבוק על הדרך.

לפיקניק נבחר את 'רוזה אימפרשן 2021' של יקב טפרברג. רוזה הוא יין מושלם לטיולים בטבע, להליכות וסתם לימים עצלים בחוץ בשעות הבוקר והצוהריים המוקדמות. זה יין נפלא ומרענן, שאפשר לשתות גם לפני הצהריים. גרנאש נואר וברברה הוא בלנד מיוחד ומסקרן שיש בו משהו מאד "תותי" ופרחוני, הכי רומנטי שיש. אגב, זה צירוף לא סטנדרטי לרוזה בדרך כלל וזה מה שהופך אותו בעיני לכל כך מיוחד.

סלסלת פיקניק, ברבדו. חן ראובן,
טבעי שתשתו משהו/חן ראובן

דייט לאור נרות

ארוחה זוגית רומנטית היא משהו מרגש שעושה פרפרים בבטן, בפרט אם מדובר בדייטים ראשונים ובזוגיות טרייה. את מהבוקר שוברת את הראש מה תלבשי, הוא בלחץ היסטרי שהכל יתקתק כמו שצריך, בפרט אם הפעם החלטתם שאת הארוחה אתם לא עושים במסעדה אלא אצלו או אצלך בבית. מניסיון, ויסלחו לי בעלי המסעדות המקסימים אותם אני אוהבת עד מאד, אין כמו ארוחה רומנטית בבית לאור נרות, בין אם אתם מבשלים או רק עושים טייק אווי. משהו באינטימיות ובשקט הזה, בהחלטה לנתק את עצמכם מטלוויזיה וטלפונים לכמה שעות, עושה פלאים לקשר. תאמינו לי. אז מה שותים בארוחה לאור נרות? לשמחתי הרבה גם המלצת היינן - "פטיט סירה לגאסי 2017", חפפה למה שתמיד חשבתי עליו באינטואיציה: סירה זה היין הכי רומנטי שיש.

לפני שנגיע לטעם, אני רוצה רגע להתייחס לקנקן. יש משהו ביינות פרימיום שפשוט דורש להניח אותם על שולחן ארוחה חגיגית. את היינות הללו אנחנו שותים בכל ערב. "I'll bring the best wine" זה משפט קלאסי של גיבור הוליוודי רגע לפני ערב רומנטי, וסליחה על הקלישאה. הענבים של הפטיט סירה לגאסי, גודלו בקפידה רבה בכרם עמק איילון, מדובר ביין עוצמתי ותשוקתי מצד אחד, ורך ומלטף את החיך מנגד. אני יכולה לכתוב שירה על הפטיט סירה הזה, מכיוון שמדובר בזן כמעט מלכותי בעיני, ובטיפול טוב אתם תיגררו עם הבקבוק אחר כך גם לספה, באחריות.

עוד בוואלה!

מלבק, סיפור אהבה

לכתבה המלאה
זוג ארוחה רומנטית מסעדה. ShutterStock
העיקר זה הרומנטיקה/ShutterStock

מבשלים ביחד

לתפוס ארוחת ערב זוגית באמצע שבוע זו פריבילגיה ששמורה בעיני לימי קורונה או לזוגות בעלי מקצועות חופשיים, ללא ילדים, שמצליחים לגנוב מה שאנחנו מכנים: "דינר על הדרך". בדרך כלל בשעה חמש נשלחת הודעת טקסט של "מה בא לך לאכול?", עצירה בסופר ואז סיום משותף במטבח, והנה יש לנו פסטה סמי רומנטית בלי להתאמץ יותר מידי. כמובן שאם כבר תופסים את הרגע הנדיר הזה באמצע השבוע, אי אפשר לוותר על בקבוק יין, והפעם הבחירה היא 'טפרברג, אסנס, קברנה סוביניון 2018'.

אנחנו בכל זאת נמצאים בעיצומו של חורף, וזה מזג אוויר מושלם לשתות קברנה סוביניון שמוריד את כל המתחים שהצטברו בעבודה במהלך היום. לשניכם. הקברנה הזה הוא פרי תוצר של שני כרמים בגליל העליון הוא מזכיר בטעמיו קצת שזיף ואוכמניות, ואפילו קפה והרבה אדמה. מדובר ביין עשיר ודומיננטי, כזה שינקה מכם את כל תלאות היום.

זוג מבשל. Artoday
רגע נדיר באמצע השבוע/Artoday

לאנץ' באמצע יום עבודה

כשרוס חיזר אחרי רייצ'ל בסדרה 'חברים' וחשש שהיא מנהלת רומן עם השותף שלה למשרד, הוא הגיע יום אחד בהפתעה בצהריים עם לאנץ' רומנטי באמצע היום. כשצפיתי בזה אמרתי שאין מצב שזה יכול לקרות במציאות, עד שזה קרה גם לי. ארוחת צהריים זוגית מפתיעה עם סנדוויץ' מעולה מוולט ובקבוק של inspire 'דבוקי & גוורצטרמינר & פרנץ' קולומבר 2020' (כי ידעתי שצריך לשים יין במקרר במקרה ש..). מה זה דבוקי? אז אם לא שמעתם עד היום זה הזן הכי ארצישראלי שיש. כמו טחינה, כמו פלאפל ככה דבוקי. השילוב שלו כאן פשוט נפלא לצהריי היום, ואל תטעו - מדובר ביין יבש. כייפי, פירותי, עזבו רומנטיקה, זה בקבוק שהייתי מסיימת לגמרי לבד.

עבודה משרדתית באופן ספייס. ShutterStock
מישהו הזמין יין?/ShutterStock

מה יש בנטפליקס

התשובה במקרה שלנו לשאלה הזו היא: "אין כלום כי גמרנו הכל". אבל עזבו שטויות ומחוות, הדבר הכי רומנטי שאפשר לעשות הוא לרבוץ בצוותא מול הטלוויזיה ולא לזוז מילימטר מהבית. מפגשים עם חברים זה נחמד, אבל אחר כך.

צופים בטלוויזיה. ShutterStock
לחיי הבינג' השלישי/ShutterStock

טפרברג, אימפרשן גוורצטרמינר 2021, הוא יין לבן חצי יבש שיזכיר לכם את האביב שתכף ממש מגיע. יש בו ניחוח מיוחד שהזכיר לי באופן אישי מי ורדים ואננס. למה הוא כייפי? כי מדובר ביין שלא עושה רגשות אשמה, במיוחד אם מדובר בבינג' השלישי שאתם עושים היום. אז דלי עם קרח ליד השלט ומרתון של העונה השישית של סיינפלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully