וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר המלבק: ישראל VS ארגנטינה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 16:32

אומרים שמלבק הוא זן ענבים ש-'אי אפשר ליפול איתו'. כדי לבדוק אם יש צדק בטענה, טעמנו יינות מלבק מארגנטינה, המדינה שהפכה אותו לזן הלאומי שלה, לצד יינות מכאן. למלבק הישראלי, כך התברר, אין במה להתבייש

"אני ממש מחבב.ת יינות מלבק. הם כיפים, יומיומיים, טעימים ומלווים יופי את האוכל שלנו". משפט שאני שומעת יותר ויותר בשנים האחרונות. "אי אפשר ליפול עם הזן הזה!" כך הטענה. ואכן, מלבק אוהב מזג אוויר חם, ארגנטינה מציעה לו את זה וגם ישראל, והתוצאות בהתאם. טעמנו כמה יינות של יקב ארג'נטו הארגנטינאי ושל יקב טפרברג המקומי, כדי לבדוק האם יש צדק בטענה.

הכרמים של יקב ארג'נטו, ארגנטינה. צילום מסך,
הכרמים של יקב ארג'נטו, ארגנטינה/צילום מסך

אחרון בבורדו, ראשון במנדוזה

מלבק, הידוע בעולם כאחד מחמשת זני הענבים המותרים לשימוש בבורדו שבצרפת, היה תמיד האחרון שבהם בחשיבותו והוסיף ליינות בעיקר צבע ופירותיות. בתקופת הפילוקסרה הזן כמעט נעלם לחלוטין בצרפת, אך כידוע הייתה לו תקומה ועדנה בארגנטינה. שם, הכורמים והייננים הפכו אותו לזן מוביל, ומסתבר שבצדק. ארגנטינה מחזיקה כיום ביותר מ-75% מגידולי המלבק בעולם, והוא הזן שהעלה אותה על מפת היין העולמית.

האזור הטוב ביותר לגידול מלבק בארגנטינה הוא בסביבות העיר מנדוזה, בה תנאי מזג האוויר מתאימים מאוד לגידולו. משם מגיעים גם יינות יקב ארג'נטו. יקב צעיר יחסית, שנוסד בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת, הפך עם השנים לחלק מחברת ענק בינלאומית ומייצר כיום למעלה משלושים מיליון ליטר של יין בשנה. היינות ברובם ישירים, טעימים ויומיומיים ומעניקים תמורה מלאה למחירם. יינות ארג'נטו הפכו לבסיס השוואתי עבור כלל תעשיית היין של ארגנטינה.

עוד בוואלה!

ליד הסטייקים: זן הענבים הלאומי של ארגנטינה כובש את ישראל

לכתבה המלאה
היינות של יקב ארג'נטו, ארגנטינה. מירה איתן,
בסיס השוואתי עבור כלל תעשיית היין של ארגנטינה. היינות של ארג'נטו/מירה איתן

המלבק הישראלי הראשון

בארץ, עדיין ברוב היקבים מלבק יופיע כחלק ממסכים, אך גם פה ושם כיין זני. יקב טפרברג היה זה שהשיק את המלבק הזני הישראלי הראשון, בשנת 2007. בטפרברג מייצרים שני יינות מלבק זניים ועוד ממסך שמלבק הוא השחקן הבולט בו. טעמנו שלושה יינות של יקב ארג'נטו ושלושה יינות של טפרברג, ונהנינו מאוד מכל השישה.

טפרברג ויז'ן מלבק 2020

100% ענבי מלבק מכרם בשפלת יהודה שהתבגרו כשלושה חודשים בחביות צרפתיות ואמריקניות. ניחוחות פרי עשירים, שוקולד וקפה וחמיצות רעננה, מרקם רך וסיומת נעימה וחלקה. המחיר: 35 שקלים.

הכרמים של יקב ארג'נטו. ארגנטינה. צילום מסך,
הכרמים של יקב ארג'נטו. ארגנטינה/צילום מסך

ארג'נטו, מלבק 2019

100% ענבי מלבק ששכנו שלושה חודשים בחביות אמריקניות וצרפתיות. ניחוחות מרוכזים של פרי יער בשל, פטל שחור, דובדבנים כהים ואוכמניות, שוקולד ווניל. בפה קטיפתיות נעימה, חמיצות רעננה וסיומת מתובלת. המחיר: 42 שקלים.

טפרברג, אינספייר, מלבק & מרסלן 2019

% 60 מלבק ו-40% מרסלאן. בתום תהליך ההתבגרות של כל אחד מהזנים בחביות, פאנל הטועמים של היקב קבע את ההרכב הסופי של הממסך. יין די עוצמתי ועמוק, ניחוחות מגוונים של פרי אדום, פטל ודובדבנים בשלים, מבנה עשיר עם טעמים מרוכזים, בשלים ומורכבים וסיומת רכה וארוכה. המחיר: 70 שקלים.

ענבי מלבק בכרם של יקב טפרברג. באדיבות היקב,
ענבי מלבק בכרם של יקב טפרברג/באדיבות היקב

ארג'נטו מלבק רזרבה 2017

ענבי המלבק גדלו בגובה של 950 מטר מעל פני הים והתבגרו כתשעה חודשים בחביות. ניחוחות של פרי שחור, די בוסרי, פרחוניות נעימה, שוקולד, קקאו ותיבול פלפלי. מבנה די מוצק ומרקם רך. הסיומת ארוכה, קטיפתית ומתובלת. המחיר: 62 שקלים.

ארג'נטו, אלטמירה, מלבק 2018

100% ענבי מלבק שהתבגרו כעשרה חודשים בחביות צרפתיות. שפע ניחוחות מרשימים של פרי עשיר, דובדבנים, פטל, שזיפים בשלים, שוקולד, טבק, עשבוניות ואדמתיות. בפה הרמוניה ושילוב של מרקם רך ונעים עם מעט מינרליות. הסיומת מלטפת, ארוכה ומתמשכת. אחת התמורות הטובות ביותר למחיר. המחיר: 79 שקלים.

טפרברג, אסנס, מלבק. אייל קרן,
טפרברג, אסנס, מלבק/אייל קרן

טפרברג אסנס מלבק 2017

100% ענבי מלבק מעמק איילון שהתבגרו במשך 18 חודשים בחביות צרפתיות ו-10 חודשים נוספים בבקבוק לפני השחרור לשוק. יין עוצמתי, עמוק ועשיר, ניחוחות פרי אדום משולבים בשוקולד, קפה, אדמה ותיבול פלפלי נעים. בפה איזון יפה בין פרי בשל לחמצמצות עדינה. הסיומת ארוכה, חלקה, קטיפתית ונעימה מאוד. המחיר: 99 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully