וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשי על הברברה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 11:14

טליה לוין חוזרת לאפליקציות וממליצה לפתוח את הראש עם יין אדום שאפשר לשתות גם בשיא החום

אני יודעת שהאפליקציות שמאפשרות סריקת תווית של בקבוקי יין קיימות כבר כמה שנים. אבל אני לייט בלומרית. בחיים עצמם וכל מה שקשור ליין יין בפרט. אחרי שהוצאתי ממקרר יין של חבר שאירח אותנו לארוחת ערב, בקבוק שכל מה שידעתי עליו הוא שמדובר ב"ברברה", הבנתי שגם אני עדיין צריכה מעין 'שזאם' כזה, במיוחד כשמסתכלים עליי בעיניים כלות וצועקים מהמטבח: "טליה, סומכים עלייך עם היין".

גיף SMS טקסט סמארטפון. Giphy
טוב שיש על מי לסמוך/Giphy

השזאם של היין

רצתי למרפסת השירות, אחרי הכל הטילו עליי מלאכת בחירה קשה ל- 4 סועדים, והחלטתי שאני מורידה מחדש את VIVINO. הורדתי אותה בעבר אבל איכשהו הסריקה וההעלאה של התוויות והבקבוקים נראתה לי כמו טרחה. הפעם, אמרתי לעצמי, אני במקום אחר. מתחשק לי לא רק לדעת יותר על בקבוקים עלומי שם שאני שותה אלא לעשות איזה שהוא דירוג עצמי, כולל המלצות אישיות, רשימות טעימה ותוויות שנותרות באפליקציה נוחה ולא בעשרות אלפי פתקים שיש לי בטלפון. וגם בואו נדבר על הסיפור הזה של הזיכרון, שאני ממש משוכנעת שעם הצמיחה בהרגליי השתייה שלי די נפגע לאחרונה.

אז הנה, המלצה קטנה שלי על הדרך. ויוינו. אגב, יש לי חבר שדווקא ממליץ על Wine-Searcher שבעיני נועד יותר למי שמחפש לקנות או מה לקנות - ופחות להבין מה הוא שותה כמוני. אבל תנסו ותחליטו בעצמכם. ובחזרה לאותו ערב ברברה משובח.

כבר סיפרתי פה וברדיו וכמעט בכל מקום שאני מדברת על הפעם הראשונה שלי בטעימת יין שאינה "ישן נושן" על הברברה, היין הראשון ששתיתי, ועל כתב היין הוותיק שפגש אותי באירוע השקת הברברה של יקב הרי גליל וכל הדרך חזרה ניסה לבחון אותי. הוא גם התקשר לעורכת שלי דאז כדי להתלונן ש"אני לא מקצועית מספיק". תכלס, הוא צדק באמת לא הבנתי אז כלום.

עוד בוואלה!

בוסתן ספרדי: היינות של סיירה קאנטאברייה

לכתבה המלאה
יקב הרי גליל, אור, ברברה 2020. יח"צ,
יש גם כחול לבן. יקב הרי גליל, אור, ברברה 2020/יח"צ

לפתוח את הראש

מאז חלפו כמעט 15 שנה, ובכל פעם כשאני שותה ברברה אני מרגישה את הדופק עולה. למי שלא מכיר, מדובר בזן איטלקי, מפיאמונטה. אזור יין השוכן בצפון מערב איטליה למרגלות האלפים השוויצרים. הזן הזה משום מה הוא פחות נפוץ בארץ, ואיכשהו גיליתי שיש לו תדמית לא מי יודע מה, ואני באמת לא מבינה למה. זה בעצם אחד הזנים הכי נפוצים באיטליה. נכון, יש כאלה שהם חומציים מאד אבל מניסיון אני אומרת שגם אם טעמתם פעם אחד שלא ממש אהבתם לא הייתי שוללת את היתר. אני תמיד בעד לפתוח את הראש- בחיים וביין.

ברברה. יח"צ,
יין אדום שהוא בכלל לא כבד/יח"צ

אז הנה קבלו המלצה קטנה לחג ממני - על יין אדום שהוא בכלל לא כבד, ואף מתאים לחום המרגיז הזה שמתחיל לבצבץ בחוץ. הוא קולינרי מאד ואפשר לאכול אותו גם ליד בשר וגם ליד פסטות (בדיוק מה שאכלנו במרפסת) - ברברה דאלבה ויינה מרטינה. אנחנו שתינו את 2017 שמקורו באוסף פרטי אבל בדקתי לכם און ליין והוא נמצא בחנויות. יאללה, תנסו משהו חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully