וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסתן ספרדי: היינות של סיירה קאנטאברייה

סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 10:23

אפילו בחום הזה אפשר ליהנות מהיינות האדומים של היקב הוותיק מריוחה, ספרד. ולא רק הודות לתמורה הנהדרת שלהם למחיר

אין דבר שפחות מתאים לנו לשתות בחום הזה מאשר יינות אדומים, פרט למקרים בודדים שמצדיקים את המאמץ, כמו, במקרה שלפנינו, היינות של יקב 'סיירה קאנטאברייה' מאזור ריוחה, בספרד. מדובר ביקב משפחתי שהוקם בשנת 1870 ומאז, במשך חמישה דורות, משלב בין מסורות העשייה האזורית, לטכנולוגיות מודרניות. את הענבים, אגב, הם מגדלים בעצמם ולפני הכל, כך הם מעידים על עצמם, "אנחנו כורמים". 'סיירה קאנטבארייה', הוא אחד מששת היקבים שבבעלות המשפחה ועל סמך היינות שלו, נשמח להכיר גם את חמשת האחרים.

סיירה קאנטאברייה. יח"צ,
הכרמים של סיירה קאנטאברייה, ריוחה, ספרד/יח"צ

סיירה קאנטאברייה רוזה 2021

התחלנו עם רוזה, שנעשה משישים אחוז ענבי ויורה, שישים גרנאש ועשרה טמפרניו. יש לו צבע בהיר וריחות של פטל ותות שדה. בפה מתגלה יין רענן, שמשלב בין טעמי פרי מעודנים לחמיצות נעימה והסיומת ארוכה ומלאת חיים. יין שנשמח לשתות לאורך כל הקיץ, גם בגלל הטעם וגם בגלל המחיר. המחיר: 45 שקלים

עוד בוואלה!

הבאנו ביכורים: 12 יינות חדשים שירעננו לכם את החג

לכתבה המלאה
סיירה קאנטאברייה. יח"צ,
הכרמים של סיירה קאנטאברייה, ריוחה, ספרד/יח"צ

סיירה קאנטאברייה סלקסיון 2020

היין, שנעשה ממאה אחוז טמפרניו והתיישן שישה חודשים בחביות אמריקאיות וצרפתיות משומשות, הוא אדום כהה, עם ריחות דחוסים של פירות אדומים, עטופים בתבלינים מתוקים ונגיעות של עץ קלוי. המבנה שלו מוצק, המרקם רך, הטעמים מאוזנים והסיומת ירקרקה ומרעננת. רק אל תשכחו לקרר ולחדרר אותו לפני השתיה. המחיר: 55 שקלים.

סיירה קאנטאברייה. יח"צ,
יין עושים באהבה/יח"צ

סיירה קאנטאברייה קריאנזה 2018

ענבי כרמים בוגרות, שדושנו בחומרים אורגניים וגודלו תוך התחשבות בסביבה, הם חומר הגלם של היין הזה, שהתיישן ארבעה עשר חודשים בחביות. הצבע שלו כהה וספקטרום הניחוחות כולל פירות אדומים בשלים ופרי בוסר, קלייה ותבלינים. בפה מתגלה יין מוצק ומרוכז, עם טעמי פרי משולבים היטב בטעמי קליה ומאוזנים בחמיצות טובה. עכשיו בא לנו סטייק. המחיר: 65 שקלים.

סטייק דנבר. ShutterStock
איך בא לנו/ShutterStock

סיירה קנטאבריה גראנד רזרבה 2011

ליין, שנעשה ממאה אחוז טמפרניו והתיישן שנה וחצי בחביות מצרפת ואמריקה, רובן משומשות, יש לאחר חדרור ארוך במיוחד, ריחות מרוכזים של פירות אדומים בשלים, טבק, שוקולד, עץ ופרחים מיובשים. המרקם שלו עגלגל וידידותי, החמיצות נעימה והסיומת ארוכה.

סיירה קאנטאברייה גראן רזרבה. יח"צ,
נעים ואלגנטי/יח"צ

נכון, מדובר ביין אדום כבד ראש, אבל האלגנטיות, החמיצות וטעמי הפרי שלו מאפשרת ליהנות ממנו גם בימים חמים יותר. המחיר: 175 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully