וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאים לנו: התווית העממית

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 12:29

התאמה בין אוכל ליין עלולה להיות עסק מורכב. סדרת יינות חדשה תעזור לכם לעשות את זה באופן כמעט מושלם

קריאת התוויות שמודבקות על בקבוקי יין, היא סוג של מיומנות נרכשת. 'על התווית הקדמית, כתוב כל מה שצריך לדעת: יצרן, אזור, זני ענבים ושנת בציר, ועל התווית האחורית כל מה שהיקב רוצה שנדע', זה מה בשיעור הקצר שמוקדש ליין, בבתי ספר לברמנים.

זוהי כמובן רק ההתחלה. כל בקבוק שאנחנו פותחים וכל יין שאנחנו טועמים משכלל את יכולות הקריאה שלנו, עד שמספיקה הצצה אחת בתווית כדי לקבל הצצה מקדימה לטעמים, לניחוחות ולמרקמים של היין שמתחבר מאחוריה. בשביל מי שעשה כבר כמה צעדים בעולם היין, משחק הניחושים הזה יכול להיות מרתק. בשביל מי שרק רוצה לקנות יין טעים, מדובר בסיוט.

מזיגת יין לטעימה עיוורת, שבוע טעימות יין במחוז בורדו, צרפת. רויטרס
משחק ניחושים שיכול להיות מרתק/רויטרס

הכבש הוא כוכב

בשנים האחרונות, נחשפנו להמון תוויות שמנסות לשבור את כללי העיצוב המסורתיים, בעיקר כדי לבלוט גם על המדפים בחנויות ובברי היין וגם באינסטגרם, כדי לעזור לנו לתפוס, במבט אחד את חווית השתייה, את הפילוסופיה של היצרנים ואת האישיות שלהם.

סדרת &Wine של יקב בנימינה, לוקחת את העסק צעד אחד קדימה, ומציגה על גבי התוויות הקדמיות של בקבוקי היין, את החיבור שלהם לקולינריה. במקום לכתוב כמו שמקובל באותיות זעירות על התווית האחורית, שיין מסוים יתאים למנות של בשר כבש למשל, הכבש הוא הכוכב של התווית. פשוט, אפקטיבי וחוסך זמן התלבטויות. נשאר רק לברר את מידת הדיוק של שתיים מההתאמות הללו.

עוד בוואלה!

מתאים לנו: היינות שיריצו אתכם למטבח

לכתבה המלאה
תבשיל כבש עם פול ירוק. שני בריל,
תבשיל כבש עם פול ירוק/שני בריל

בנימינה &Wine, קברנה סוביניון מרלו 2021

על פי התווית האחורית, היין 'ישתלב נהדר עם גבינות קשות וחצי קשות, בשלות ועשירות בטעם'. יש לו ריחות של פירות אדומים ושחורים, פלפל שחור, מעט עשבי תיבול ותבלינים מתוקים מרקם מלטף, טעמים מעודנים, וסיומת ארוכה. גם לטעמי הוא יעבוד נהדר עם גבינות הוא יכול לתת עבודה לא רעה בכלל גם באגף הבשרים. המחיר: 60 שקלים

יקב בנימינה Wine & כל הבקבוקים. יח"צ,
יקב בנימינה Wine & כל הבקבוקים/יח"צ

בנימינה & Wine, קברנה סוביניון פטי ורדו 2021

'יתחבר מצוין לבשר כבש', מכוונות אותנו התוויות שעל בקבוק הבלנד הלא שגרתי הזה. היין עצמו רענן ומלא חיים, עם ריחות עשירים של פירות שחורים, פרחים, אדמה ותבלינים, טעמי פרי טרי מבנה חד, חמיצות טובה וסיומת ארוכה. כבש? בהחלט! אבל גם בשר שאינו כבש, במיוחד אם הוא צלוי. המחיר: 60 שקלים.

את יינות הסדרה ניתן להשיג בחנויות ובאתר רשת "יין בעיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully