וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור הירח: היינות שנולדו בשביל המילניאלס

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 11:36

סדרת יינות חדשה פותחה על מנת להתאים להעדפות של ילידי שנות השמונים ותשעים. מתברר שהיא מתאימה גם להורים שלהם

כל היינות נולדים בכרם. האדומים, הלבנים, היקרים הזולים, המרתקים, המשעממים. כולם מתחילים את חייהם כמוצרים טבעיים, כשהם חשופים לקור, לחום, לרוחות ולמזיקים. אבל את העולם שבו כל מגדל ענבים הכין יין משלו כדי למכור לשכנים, או מכר את היבול שלו לשכן כדי שיעשה ממנו יין תמורת כמה בקבוקים, לא נשאר כמעט מי שזוכר. היינות עדיין נולדים בכרם, אין דרך אחרת, אבל כאשר מדובר ביקבים מסחריים, אלה שמייצרים את רוב היין שאנחנו מכירים, הם עוברים גם דרך מחלקות השיווק, שמתנתחות אותם כמו כל מוצר תעשייתי, מזהות את קהלי היעד הפוטנציאליים ואת הדרכים הנכונות לפנות אליהם. זה אמנם לא רומנטי כמו בציר לילה לאור נרות ופחות היפסטרי מאשר יינות טבעיים, אבל יין לא יהפוך למוצר צריכה בסיסי אם לא נתייחס אליו כאל כזה.

הטהרנים טוענים שזה הורג את כל מה שיפה ביין, אבל, לדעתי לפחות, כל מי שמגדיל את החשיפה ליין, לא משנה באיזה אופן או באמצעות איזה יין, עוזר לענף כולו. מי שרוכש היום יין שולחני במסגרת מבצע '3 במאה' ונהנה ממנו, יכול להפוך תוך כמה וכמה בקבוקים לחובב, ואפילו מומחה, בעיקר לאור העובדה שרוב היינות הלא יקרים הללו עברו שיפור מדהים בעשורים האחרונים.

הירח. ShutterStock
חם על הירח/ShutterStock

יין. מוצר צריכה בסיסי

כל ההקדמה הזו לא נועדה אלא להציג סדרה חדשה של יקבי כרמל, יצרן היין הוותיק שלא החמיץ אפילו בציר אחד מאז נוסד לפני כמאה וארבעים שנה. היקב, שלא צריך להוכיח שהוא מסוגל לייצר יינות איכות מרשימים, משקיע לא מעט בסדרות הבסיסיות שלו והתוצאות ניכרות. במקביל הוא לא מסתיר את השימוש שלו במחקרי שוק, ממש כמו שמקובל במצרי צריכה שאינם יין, כחלק מתהליך יצירה של יינות חדשים.

בקיץ שעבר, לקראת חגי תשרי השיק היקב את "סלקטד, אדום ישראלי". יין שנוצר לאחר מחקר שכלל מאה צרכנים בגילאים שונים. המשתתפים טעמו ארבעה יינות בתהליך וענו על שאלון לגבי ההעדפות האישיות שלהם. "היין האופטימלי" על פי אותו מחקר, "מאופיין בתחושת מתקתקות וטעמי פירות, עם אלכוהול חזק יחסית וחמיצות לא מאוד גבוהה". "ראינו לנכון לבחור עם צרכני הקטגוריה ככלל, וצרכני סלקטד בפרט את היין הכי ישראלי ברמת מאפייני היין, ולהשיק תחת סדרת סלקטד את יין 'סלקטד אדום ישראלי' שהותאם לחיכם של צרכני היין הישראלים". אמר בזמנו רן אסא, מנהל השיווק של היקב.

עוד בוואלה!

במקום דרכון: יינות חדשים מפורטוגל

לכתבה המלאה
רן אסא, יקבי כרמל. פרטי,
רן אסא, מנהל השיווק של יקבי כרמל/פרטי

מה שותים המילניאלס?

החודש השיק היקב סדרת יינות חדשה תחת השם Carmel Moonlight שגם היא נולדה בעקבות מחקרי שוק. הפעם מדובר במחקרים שנערכו במטרה לברר את ההעדפות של המינלניאלס, ילידי שנות השמונים והתשעים של המאה העשרים, שמהווים חמישה אחוז מהאוכלוסייה אך אחראים על כעשרה אחוזים מצריכת היין בישראל.

על פי רן אסא: "תרבות שתיית היין של דור המילניאלס הישראלי הולכת ומתפתחת בדומה למתרחש בעולם זהו קהל סקרן שאוהב להתנסות, לארח ולהתארח וצורך יין לא רק באירועים מיוחדים אלא גם ובעיקר במפגשים זוגיים, המהווים כשליש ממקרי צריכת היין. סדרת CARMEL MOONLIGHT פותחה לאחר מחקרים מקיפים, במטרה להתאים את הסדרה לקהל המטרה הן מבחינת פרופיל היינות ועד הקונספט השיווקי, כמענה להזדמנויות צריכה זוגיות ולרגעים של הנאה זוגית משותפת."

יקבי כרמל, סדרת מולנלייט. איל קרן,
סדרת CARMEL MOONLIGHT/איל קרן

ריקוד לאור ירח

הסדרה החדשה, שהעיצוב שלה הוא אולי סוג של מחווה ליינות הביו-דינאמיים שנוצרים בין היתר בהתאם למחזורי הירח, כוללת שלושה יינות: לבן, רוזה מבעבע ואדום. והמחיר: רק 35 שקלים לבקבוק.

יקבי כרמל, Moonlight, White Dream 2021
היין הלבן בסדרה הוא בלנד חצי מתוק שנעשה מענבי סוביניון בלאן, פרנץ' קולומבר וגוורצטרמינר. יש לו ריחות עשירים של פירות טרופיים מתקתקים, וטעמים מתקתקים ועשירים, שנתמכים בחמיצות נעימה. מומלץ לקרר היטב לפני הפתיחה ואני הייתי אפילו מוזג אותו על כמה קוביות קרח. כשר

יקבי כרמל, Moonlight, Sparkling Blush 2021
51 אחוזים מהמילניאלס, מעדיפים על פי המחקר, בעיקר יינות לבנים ורוזה. היין המתוק והמבעבע הזה, שנעשה מענבי מוסקט, נותן מענה להעדפה, עם ריחות של פרי אדום טרי ופרחים, וטעמים מתקתקים ועשירים.

ירח בשמי בתל אביב 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ירח בשמי העיר/ראובן קסטרו

יקבי כרמל, Moonlight, Red Flame 2021
ענבי קברנה סוביניון, שיראז, מרסלאן ומרלו, מרכיבים את היין האדום הזה, שמציע עושר של ריחות פרי ותבלינים, מרקם קטיפתי וסיומת מתובלת. יין אדום שאפשר לשתות גם בפני עצמו וגם כבן לוויה ראוי למגוון מנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully