וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הנדידה של העיזים

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 16:54

בציר חדש של העיזים הנודדות מדרום אפריקה נחת בישראל. יאיר גת חושב שכדאי לעשות להן מקום במקרר, לא רק בגלל המחיר

סדרת היינות "גוטס דו רואם", המיוצרת ביקב 'פיירוויו' הדרום אפריקאי ושמה הוא סוג של התחכמות מילולית על שמו של אזור היין הצרפתי הידוע "קוט דה רון", היא אחת מסדרות היין החביבות עלי בשנים האחרונות. היא כוללת יינות עשויים היטב, מורכבים ברובם מזנים שמקורם בעמק הרון, במחירים ידידותיים במיוחד, ומצוידים בפקקי הברגה שהופכים את הפתיחה והסגירה החוזרת לקלות במיוחד.

היקב הוקם במאה השבע-עשרה, על ידי צ'רלס באק, מהגר ממזרח אירופה שהקים חווה בדרום אפריקה והפיק את היין הראשון שלו בשנת 1699. בעלי החיים המופיעים בשמה של הסדרה ועל התוויות לא הגיעו במקרה. בחווה החקלאית, שהיקב הוא חלק ממנה, מגדלים עיזים ומייצרים, ליד היין, גם גבינות.

פיירויו דרא"פ כרמים. יח"צ,
הכרמים של יקב פיירוויו, דרום אפריקה/יח"צ

פיירוויו, גוטס דו רואם לבן 2021

ליין הזהוב-ירקרק, שנעשה מארבעה זנים לבנים: גרנאש בלאן, מרסאן, ויונייה ורוסאן, יש ריחות נעימים של פירות קיץ לבנים, הדרים ופרחים, מבנה קליל, טעמי פרי משולבים במינראליות קלה, חמיצות טובה וסיומת חמצמצה וארוכה. יין שיתחבר נהדר למנות מהים, סלטים ופסטות. או בפני עצמו, בסופו של עוד יום קיץ לוהט. המחיר: 45 שקלים

עוד בוואלה!

זיכרונות מדרום אפריקה: יקב שחייבים להכיר

לכתבה המלאה

פיירוויו, גוטס דו רואם רוזה 2021

שילוב בין ענבי גרנאש נואר וסנסו, ביחס שווה כמעט, יצר יין וורוד בהיר, עם ריחות נקיים וחדים של תות שדה, פירות יער ופרחים. הטעמים המאוזנים שלו והחמיצות הנעימה הופכים אותו ליין שיתאים למגוון רחב של הזדמנויות ומנות. מסושי ודגים על האש ועד לעוף בתנור, קחו אותו איתכם לפיקניק והוא לא יאכזב אתכם. המחיר: 45 שקלים.

יקב פיירוויו, דרום אפריקה. יח"צ,
תעשו להם מקום במקרר/יח"צ

פיירוויו, גוטס דו רואם אדום 2020

הבלנד האדום של היקב מורכב מהזנים: שיראז, מורבדר, גרנאש נואר, טמפרניו ודוריף, הידוע גם בשמו פטיט סירה. יש לו צבע אדום כהה וריחות מעוררי תיאבון של פירות אדומים טריים, אדמה, תבלינים ובשר מעושן, אבל בחך, הפלא ופלא, הוא מפגין קלילות ועדינות. יופי של יין לארוחת קיץ, שכוללת בשר על האש. המחיר: 45 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully