וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון הברוניה: יינות ריוחה במחירים לכל כיס

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 17:37

מירה איתן על יינות ספרדיים נעימים, שלא צריך משכנתא כדי לרכוש, ועל הקשר שלהם ליצרן השרי הפופולרי בעולם

שנתיים של הפסקה מהחיים אליהם הורגלנו, בימי מגפת קורונה, עשו שינויים בתפיסת העולם שלנו וביחוד בתפיסה הצרכנית. כל זה השפיע גם על תעשיית היין. לעולם היה יותר זמן פנוי ויותר אנשים נחשפו ליין, אך הם נחשפו לאו דווקא לעולם האליטיסטי, של היינות היוקרתיים, אלא ליין כמוצר צריכה בסיסי במחיר נגיש, וראו כי טוב.

כשמגיעים לארץ יינות ספרדיים נעימים שלא צריך לקחת משכנתא כדי לרכוש אותם, אני יוצאת לטעום ולראות הכצעקתה. הכירו את יקב ברוניה (Beronia) מספרד.

יקב ברוניה, ריוחה. יח"צ,
לא צריך לקחת משכנתא כדי לשתות. יקב ברוניה, ריוחה/יח"צ

150 כורמים בריוחה, 30 אלף חביות במרתף

יקב ברוניה נמצא באולאורי, באזור ריוחה אלטה, אחד מאזורי היין המבטיחים של צפון ספרד. שם היקב נגזר מהמילה 'ברונס', שמו של שבט קלטי שישב במקום במאה השלישית לפני הספירה. מדובר ביקב צעיר שהוקם בשנת 1973, על ידי קבוצת אנשי עסקים, חברים, חובבי גסטרונומיה, מחבל הבאסקים הידוע בקולינריה המשובחת שלו, שרצו לייצר יינות שיתאימו למטבח המקומי. משנת 1982 נמצא היקב בבעלות קבוצת גונזלס ביאס, אותה קבוצה שבבעלותה בית השרי הידוע טיו פפה.

כ- 150 כורמים בעלי חלקות קטנות ומובחרות, מספקים את הענבים ליינות יקב ברוניה, כשהכרמים, הממוקמים בעמק אברו, נהנים מאקלים ים תיכוני, עם מעט שלג בינואר וקיץ חמים ושטוף שמש. גילן הממוצע של הגפנים בכרמים הוא שלושים, אך אפשר למצוא גם גפנים בנות למעלה ממאה שנים. היקב מחויב לערכי חקלאות בר קיימא, המים ממוחזרים, והרבה מהכרמים מטופלים אורגנית.

במרתף היקב שוכנות כ-30 אלף חביות. היינות של היקב עוברים התבגרות ויישון בחביות משולבות, שגופן עץ אלון אמריקאי ודפנותיהן עץ אלון צרפתי, דבר המייחד את היקב שהינו החלוץ בשיטת יישון זו. יינות היקב מייצגים היטב את סגנון העשייה המסורתי של ריוחה, עם עץ ישן, אדמה ותבלינים מתוקים, המתלווים לפרי אדום מעניין. בהרבה מהיינות תמצאו עומק, אופי נוכח, איזון ויכולת התאמה נפלאה לאוכל.

עוד בוואלה!

תאמינו להייפ: היינות של סנטוריני

לכתבה המלאה
יקב ברוניה, ריוחה. יח"צ,
חביות ביקב ברוניה, ריוחה/יח"צ

ברוניה, ויורה 2021

ויורה הוא הזן הלבן השולט באזור. יין ספרדי אותנטי, ניחוחות פרחוניים ופירותיים של הדרים, אגסים ואננס, ובפה פרי טרופי, חמיצות נעימה ורעננה ויובש פריך. המחיר: 50 שקלים.

ברוניה, רוזה 2021

ענבי גרנאש וטמפרניו יצרו יין עם ניחוחות פרי אדום, פטל ודובדבנים ומרירות קלה של אשכוליות. בפה חומציות רעננה וקלילות נעימה. תוסיפו לו קוביית קרח והנה משקה אולטימטיבי לקיץ. המחיר: 50 שקלים.

ברוניה, גרציאנו 2017

זן הגרציאנו שלט בכל ריוחה עד שהגיע טמפרניו, ויקב ברוניה היה החלוץ בלייצר ממנו יין זני. היין ישב בחביות 7 חודשים והמשיך להתבגר בבקבוקים עוד חצי שנה. ניחוחות של דובדבנים שחורים, פרחים, אדמה ותיבול מתקתק. בפה רעננות משולבת בקפה קלוי ופירות טריים. המחיר: 70 שקלים.

יקב  ברוניה, ריוחה, גרציאנו. יח"צ,
רעננות משולבת בקפה קלוי ופירות טריים/יח"צ

ברוניה, מזואלו 2017

עוד יין זני והפעם מזן המזואלו. התבגרות של 24 חודשים בחבית ועוד 12 חודשים בבקבוקים. ניחוחות עשירים של פירות כהים, אגוזים ותיבול מתקתק, רוזמרין וקקאו. הפה די מלא עם חמיצות מאוזנת. מרגיש צעיר מאוד. 75 שקלים.

ברוניה, רזרבה 2017

ריוחה קלאסי מענבי טמפרניו, גרציאנו ומזואלו, שהתבגר 18 חודשים בחביות. יין מלא, חלק וקטיפתי עם טעמים עשירים ורעננים, פרי טוב, קפה וטופי. המחיר: 75 שקלים.

ברוניה, רזרבה, 198 חביות 2013

יין ייחודי שיוצא רק בבצירים טובים במיוחד ענבי טמפרניו, מזואלו וגרציאנו, התבגרות של 24 חודשים בחביות. בלנד מ-198 החביות הטובות ביותר של היקב. יין מורכב ומלא אופי, ניחוחות של שזיפים שחורים, קקאו, אדמתיות ותיבול פלפלי נעים. בפה פרי בשל ורך, שוקולד וחמיצות מרעננת. המחיר: 145 שקלים.

יקב ברוניה, ריוחה, 198 חביות. יח"צ,
מורכב ומלא אופי/יח"צ

ברוניה, גראן רזרבה 2012

ענבי טמפרניו, גרציאנו ומזואלו, התבגרות של 28 חודשים בחביות צרפתיות ועוד כמעט שלוש שנים בבקבוקים. יין נהדר, חלק וקטיפתי, מלא אופי ונוכחות, אלגנטי ומשיי. בפה קטיפתיות נעימה עם חמיצות מאוזנת, עגול, ארוך ומתמשך ונעים מאוד. המחיר: 134 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully