וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילה הגיעה: היינות שישכיחו מכם את הקיץ

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 17:15

שישה יינות מסרדיניה, בורגון ועמק הלואר, שכל אחד מהם בדרכו, יעזור לכם לשכוח את מזג האוויר ולא יעשה לכם חור בכיס

אחד היתרונות הגדולים של תחום העיסוק שלנו, הוא האפשרות לקבל, בעיצומו של יום קיץ לוהט, חבילה אטומה ובה שישה בקבוקי יין. עכשיו תארו לעצמכם איזה כיף זה לקבל חבילה כזו כל חודש, לפתוח את הקרטון, להכניס את מה שצריך למקרר ולטעום. זה בדיוק מה שעומד לקרות כאן החל מהחודש. הפעם, בחרו בשבילנו אנשי מחלקת היין של פאנקו שישה יינות, שלעניות דעתנו לפחות, מתאימים מאוד למזג האוויר הנוכחי ושמחירם אינו עולה על מאה שקלים. אנחנו כבר מחכים למשלוח הבא.

פאסו סארדו, לבן 2020

סרדיניה, האי השני בגודלו במזרח התיכון, גדול קצת יותר משטחה של ישראל. אבל זה לא הדמיון היחיד. גם שם, למרות התנאים המעולים לגידול ענבי יין, נעשו במשך שנים יינות שנחשבו במקרה הטוב, לבינוניים, וגם שם מתחוללת בעשורים האחרונים מהפיכת איכות מרשימה. היין הזה נעשה ממאה אחוז ענבי ורמנטינו, הזן הלבן הנפוץ ביותר באי, שמתאפיין בארומטיות, חדות וחומציות גבוהה. יש לו צבע צהבה ירקרק, ריחות ידידותיים של פירות טריים, פרחים ועשב קצור, טעמים מאוזנים וסיומת חדה ומלאת חיים. המחיר: 59 שקלים.

יין פאסו סארדו, לבן. יח"צ,
ארומטי וחד/יח"צ

אלאן דה לה טרייל, שרדונה 2020

מר דלה לה טרייל, על שמו קרוי היקב, נולד בשנת 1925 באזור טורן שבעמק הלואר ועסק כל ימיו בקידום היין מהאזור. אחרי שהלך לעולמו בשנת 1985, החליט שותפו לדרך ז'ן קלוד בוגרייה, להקים מותג יין לזכרו. היין שנעשה מענבי שרדונה מעמק הלואר, ולכן מסווג כ--"וין דה פראנס", התבגר מספר חודשים במגע עם עץ. יש לו צבע ירקרק זהוב וריחות של הדרים, פרי טרופי, אגוזים ועץ קלוי. בפה מתגלה יין עגלגל ונעים. לא מאוד מאתגר, אבל מי מחפש אתגרים בחום הזה. המחיר: 59 שקלים.

עוד בוואלה!

דברים שכדאי לדעת לפני שקונים יין און-ליין

לכתבה המלאה
יין אלאן דה לה טרייל, שרדונה. יח"ץ,
עגלגל ונעים/יח"ץ

קאב דה לה ננטז, מוסקדה סוור א מיין 2020

מוסקדה הוא אחד הזנים הלבנים שעדיין לא זוכה כאן בכל הכבוד שמגיע לו וחבל. היין הזה שנעשה גם הוא ביקב של משפחת בוגרייה, בעמק הלואר. אגב, יש להם שלושה כאלה. יין צהבהב בהיר עם ריחות של פירות לבנים, פירות כתומים ומינראלים שהופכים את העסק למעניין במיוחד, טעמי פרי מתפרצים, טעמים עסיסיים וסיומת ארוכה ומרעננת. עם אוכל ובלעדיו, מדובר ביופי של יין קיץ, שמציע רעננות ושמחת חיים לצד מורכבות ועניין, במחיר משתלם במיוחד. המחיר: 65 שקלים.

מוסקדה סוור א מיין. יח"צ,
יופי של יין קיץ/יח"צ

דומיין לואי מורו, שאבלי 2019

היינות מאזור שאבלי שבצפון בורגון, הפכו בשנים האחרונות לחביבי הקהל הישראלי. הציניים שבינינו טוענים בתוקף שזה בגלל שהשם שלהם קליט, קל להיגוי וחוסך רגעים מביכים במסעדות, חנויות וברי יין. הפחות ציניים שבינינו חושבים שזה בגלל שבדרך כלל מדובר ביינות נהדרים, שמתאימים למזג האוויר המקומי כמו מאוורר לתקרה. היין הזה הוא שאבלי טיפוסי, עם ריחות של פירות לבנים פרחים ומינרלים, טעמים מורכבים ומאוזנים ורעננות שאנחנו כל כך זקוקים לה בימים אלה. המחיר: 99 שקלים.

יין דומיין לואי מורו, שאבלי. יח"צ,
כמו מאוורר לתקרה/יח"צ

אלאן דה לה טרייל, פינו נואר 2020

היינות הגדולים של בורגון, גורמים לחובבי יין רבים לחפש את המאפיינים שלהם ביינות מאזורים אחרים ולהתאכזב כשהם לא מוצאים. איזה תחביב מתסכל. מי שיצליח להשתחרר מהחיפוש העקר הזה, יגלה שגם באזורים אחרים יודעים מה לעשות עם פינו נואר. היין הזה, שמסווג כ-"וין דה פראנס", נעשה מענבי עמק הלואר. הוא התבגר שישה חודשים ללא מגע עם עץ, יש לו ריחות של פירות אדומים טריים, מבנה קליל וסיומת ארוכה. המחיר שלו לצד הרעננות והקלילות, הופך אותו ליין קיץ אולטימטיבי. המחיר: 59 שקלים.

יין אלאן דה לה טרייל פינו נואר. יח"צ,
יין קיץ אולטימטיבי/יח"צ

מיזון שאנזי, בורגון פינו נואר 2019

בוזרון, הכפר שבו נמצא היקב, באזור 'קוט שאלונז' שבדרום בורגון, ידוע בעיקר הודות ליינות הלבנים שלו, ואם להיות יותר מדויקים יינות אליגוטה, הזן הלבן היחיד שגדל באזור ויכול לשאת את שם הכפר. אבל היין הזה הוא בורגון אדום שהתבגר עשרה חודשים בחביות בנפח 450 ליטרים.

יין מיזון שאנזי, בורגון פינו נואר. יח"צ,
רענן, עסיסי ועשיר/יח"צ

זהו אדום רענן, עסיסי ועשיר, עם ריחות של פירות אדומים, פירות יער, אדמה, רצפת יער, מינראלים ותבלינים, חמיצות נהדרת וסיומת יבשה. יין שיתחבר נהדר למנות בשריות, לא משנה איזה בשר. המחיר: 99 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully