וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבעבעים הבאים

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 29.10.2022 / 22:41

עם כל הכבוד ליינות האדומים הגדולים של פיימונטה, עושים שם גם יינות מבעבעים שאנחנו אוהבים. לכן שמחנו להכיר את המבעבעים של פרלינו. יינות איכותיים, אבל לא יותר מדי מחייבים

פיימונטה שבצפון מערב איטליה, הוא אחד מאזורי היין הידועים והמוערכים בעולם. על גבעות פיימונטה גדלים יותר מארבע מאות וחמישים קילומטרים רבועים של כרמים ופועלים בו יותר מעשרים אלף יקבים המייצרים כשלוש מאות אלף ליטר יין בשנה.

בשנת 1905, בעיר קסטלו די אנונה, בחבל אסטי שבפיימונטה,, הקים ג'וזפה פרלינו את חברת היין שלו, כדי לייצר ולמכור את יינות האיכות של שנעשים באזור. בעקבות ההצלחה הוא נאלץ להוציא את העסק ממרכז העיר למתקן ייצור גדול יותר, אבל הפריצה הגדולה הגיעה בשנות השלושים של המאה העשרים, כאשר בנוסף ליינות מהזנים המקומיים, החל פרלינו לייצר גם וורמוט ויינות מבעבעים, שהפכו עם השנים למוצרים העיקריים של החברה. הוורמוט של פרלינו התבסס בשווקים האיטלקיים והבינלאומיים והפך למרכיב חיוני בלא מעט קוקטיילים.

יקב פרלינו פיימונטה. יח"צ,
יקב פרלינו. עושים יין משנת 1905/יח"צ

הכל נשאר במשפחה

במהלך השנים, דורות של משפחת פרלינו המשיכו את דרכו של ג'וזפה והמשיכו לייצר וורמוט ויין ובסוף שנות התשעים, הקימו מתקן ייצור בכפר סמוך שבו נמצא גם מרתף חביות שבו מתיישנים היינות שצריכים להתיישן. שלושה יינות מבעבעים של פרלינו נחתו לאחרונה בישראל וכדאי מאוד לשים לב אליהם. בעיקר כי הם מספקים חוויה איכותית ומוקפדת מחד, ולא מחייבת מאידך. כמו שאנחנו אוהבים את היין שלנו.

בציר ענבים בחבל פיימונטה, איטליה, אוקטובר 2014. ShutterStock
בציר ענבים בחבל פיימונטה, איטליה, אוקטובר 2014/ShutterStock

פרלינו אסטי DOCG

Denominazione Di Origine Controllata e Garantita) DOCG), הוא דירוג שנוצר עבור היינות האיכותיים ביותר בארץ המגף, ועל יינות DOCG מופיעה חותמת ממשלתית, לא פחות, שמאשרת את מקור הענבים. פיימונטה הוא חבל היין המוביל במספר אזורי DOCG באיטליה. 17 ומעלה, תלוי את מי שואלים.

היין המתוק נעשה מענבי מוסקט קנלי שתססו ללא תוספת שמרים ביכלים סגורים ובטמפרטורה נמוכה. יין בעל צבע קש צהבהב עם ריחות פרחוניים רעננים, טעמים מתקתקים מאוזנים, גוף מלא וסיומת ארוכה. המחיר: 50 שקלים.

פיימונטה איטליה. ShutterStock
פיימונטה איטליה/ShutterStock

פרלינו פרוסקו ברוט DOC

Denominazione Di Origine Controllata) DOC), הוא דירוג איכות המבוסס על אזורי הגידול, כמות היבולים שיטות הייצור של היין, והוא נמוך יותר מאשר DOCG.

ההיין יבש שנעשה מענבי פרוסקו שמשנת 2009 נקראים בשם גלרה, כדי לשמור על שמו של אוזר הגידול. יין בעל צבע זהוב ירקרק, בעבוע מעודן, ניחוחות רעננים ובעלי עוצמה וסיומת נעימה. יופי של אפריטיף. המחיר: 50 שקלים

פרלינו רוזה אקסטרה דריי

נעשה מתשעים אחוז ענבי פרוסקו, ועשרה אחוז פינו נואר והתבגר לפחות שישים יום לפני הביקבוק. רוזה, בהיר רענן, הרמוני ומאוזן שיעבוד נהדר כאפריטיף וגם בשילוב עם דגים, פירות ים ומנות מעודנות. המחיר: 50 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully