וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים אפריטיבו בעברית?

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 17:50

לאחר שהפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות התל-אביבית, הגיע הזמן שמישהו ימצא שם מקומי לאפריטיבו. בינתיים, קבלו שני משקאות מקומיים שנולדו במיוחד בשבילו

מסורת האפריטיבו האיטלקית זולגת למסעדות ולברים של תל אביב. מדובר בשילוב מהנה בין משקאות אלכוהוליים קלילים, שעות מוקדמות יחסית, מנות נשנוש קטנות, דילים שווים וראש טוב, שלא גרוך בחמרמורת עם שחר שני משקאות אפריטיבו שהגיעו אלי לאחרונה, מציעים אפשרות לחגוג את השעה השמחה גם אם אין לנו אפשרות לצאת כל יום.

האפריטיבו טבוע עמוק בתרבות האיטלקית, שם הוא לאו דווקא המשקה שלפני הארוחה, אלא יותר ארוחה קלה, שמפרידה בין סיום העבודה לארוחת הערב. מסורת שיוצרת מפגש חברתי מרענן, עם משקה אלכוהולי קל, קוקטייל, בירה או יין, ומגוון מטעמים קטנים שנועדו לפתוח את התיאבון לקראת ארוחת הערב, והכל במחיר ששווה לכל נפש. אתנחתא מבורכת לקראת סוף היום ורגע לפני הלילה.

אפרטיבו בקאב קם. יונתן בן חיים,
אפרטיבו בקאב קם/יונתן בן חיים

יוליוס אלטרנטיבו

האפריטיבו הזה מגיע מהמזקקה של ג'וב הרגיל, שיוצר במומחיות מרשימה, תזקיקים מכל פרי וצמח שגדל בסביבת המזקקה. הפעם מדובר במשקה אפריטיף המורכב ממספר מרכיבים בוטניים כמו: סומאק, אלת המסטיק, קצח, חרצני משמש, פריחת הדרים, פריחת חרוב, אבקת חרובים, אצות ים ועוד, בחוזק אלכוהולי של 20.5%. אפריטיף לא קלאסי, עם גישה שונה.

השם שניתן למשקה הוא אלטרנטיבו. ההסבר מופיע על צדו האחורי של הבקבוק: "כי זה לא בדיוק ורמוט, ולא בדיוק אמארו, ולא ממש אפריטיבו קלאסי, זה האפריטיבו של יוליוס". אותי זה שימח.

עוד בוואלה!

מסיבה יוונית: הלילות של אתונה

לכתבה המלאה
יובל ג'וב הרגיל, מזקקת יוליוס. מירה איתן,
יובל (ג'וב) הרגיל בפעולה/מירה איתן

הצבע של המשקה אדום חמרה. באף ניכרת הרמוניה בין פירות שונים לפריחת הדרים רעננה ותיבול מעניין, ובפה גוף בינוני, טעמים עמוקים, פירותיים ואדמתיים בצד מינרליות קלה וחמיצות. הסיומת עשירה וארוכה ומפתיעה עם טעמי אומאמי שמגיעים מאצות הים.

מומלץ מאוד לשתות בכוס נמוכה עם מספר קוביות קרח ופרוסת תפוז. תוספת של מי טוניק תעשה את המשקה ארוך יותר ומהנה לא פחות. הכל מגיע בבקבוק מרשים (700 מ"ל) עם תווית צבעונית יפהפייה, המחיר: 135 שקלים.

יוליוס אלטרנטיבו. יח"צ,
יוליוס אלטרנטיבו/יח"צ

אלה (ELAH) אפריטיבו

ביקב עגור אפשר למצוא אפריטיבו בשם Elah, שניתן לו משתי סיבות: האחת על שם העמק בהרי יהודה, בו שוכן היקב, והשנייה על שם פירות האלה הארץ הישראלית המהווים חלק מהמרכיבים הבוטניים שלוקטו סביב המושב עגור: פירות קטלב, קליפות הדרים, פרחי כתלה חריפה ועוד.

יקב עגור. אורי איתן,
האנשים של יקב עגור/אורי איתן

אייל דרורי, היינן ויצרן הוורמוט, תרם מהידע והניסיון שלו, והפך יין רוזה מתיישן, שהיה צריך קצת ריענון, למשקה מקומי מלא חיים ומהנה, בחוזק אלכוהולי של 15.5%. הצבע ענברי. באף ניחוחות של פירות קיץ מתקתקים, פריחת הדרים, תיבול נעים של עשבים ירקרקים ושרף. בפה מגוון טעמים, מרירות קלילה מאופקת, חמיצות רעננה, דבש מלטף ותיבול מושך. מומלץ לשתות בכוס נמוכה עם מספר קוביות קרח ולהוסיף מעט סודה.

אלה אפריטיבו. יח"צ,
אלה אפריטיבו/יח"צ

כל זה מגיע בבקבוק מלבני קטן (500 מ"ל) עם תווית שעליה ציורי מרכיבים בוטניים ירקרקים. האפריטיבו הזה נמכר רק ביקב עגור, תצטרכו להגיע לשם במיוחד, ובינתיים תזכו לטעום גם כמה יינות כיפיים במתחם האירוח המחבק. המחיר: 120 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully