וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תשתו: המלצות לסופשבוע גשום

אסנת גואטה, מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 25.11.2022 / 9:58

הגשם מטפטף על החלון והסירים מבעבעים על אש קטנה. נשאר רק להחליט מה לשתות. אנחנו ממליצים על: יינות אדומים, וויסקי בן 20 ובירה ישראלית. ולמי שמתעקש לצאת במזג אוויר כזה, גם על מסעדה בשוק לווינסקי

יין לסופ"ש: סוסומניאלו

לא רבים מכירים את זן הסוסומניאלו,(חמור באיטלקית) - זן ענבים ייחודי לאזור פוליה, איטליה שנחשב עד לא מזמן לזן נכחד וכיום משווק כיורשו של לפרימיטיבו המפורסם. זהו זן שמאופיין בטעמים עוצמתיים, צבע עז ותיבול ים תיכוני. סוג של פרימיטיבו למתקדמים.

הסוסומניאלו של יקב וורוורליונה, שהגיע לארץ לאחרונה, עבר תסיסה במשך 20 יום ולאחריה תסיסה מלולאקטית ויישון של 6 חודשים, כמצופה מהזן, מקבלים פה עוצמתיות של ניחוחות קפה, שוקולד ופירות בשלים, שבאים גם לידי ביטוי בפה עשיר ומתובל, הקפה קצת נעלם, אבל הלגימה נשארת עמוקה וארוכה. המחיר: 119 שקלים.

סוסומינאלו. יח"צ,
מי שלא שותה, חמור/יח"צ

עוד יין לסופ"ש: יקב בנימינה, תרשיש

ימים גשומים הם הימים שבהם נשלפים הסירים הכבדים, חומרי הגלם המשביעים והיינות האדומים, העשירים יחסית, שלמעט מופעים מיוחדים, די התעלמנו מהם במשך הקיץ. אחד היינות הללו, שהושק בדיוק בזמן הוא 'תרשיש 2020', מסדרת אבני החושן, סדרת יינות האיכות של יקב בנימינה.

היין שנעשה ממאה ענבי קברנה סוביניון, מכרמים בגליל העליון ורמת הגולן והתיישן שנה וחצי בחביות עץ, הוא בעל צבע כהה ומעורר תיאבון, וריחות של פירות אדומים, פירות יער, עשבי תיבול רעננים ותבליני חבית מתוקים. המבנה העשיר והמורכב שלו, נתמך היטב במבנה מוצק וחמיצות נעימה, והסיומת ארוכה ומורכבת, שעוטפת את החך, כמו שמיכת פוך איכותית. המחיר: 90 שקלים.

יקב בנימינה, אבני חושן, תרשיש. יח"צ,
יקב בנימינה, אבני חושן, תרשיש/יח"צ

ביס לסופ"ש: דלידה

שלושת השותפים אבי מדווין, קובי ממן ועומר כהן הפכו את המסעדה בשוק לווינסקי למתחם של ממש הכולל, גם חצר יין, חצר אירועים ובית קפה. לאחרונה חידשו בלידה את תפריט וזו סיבה נהדרת וללכת ולאכול באחת המסעדות הטעימות והיצירתיות שיש פה. אנחנו ממליצים בחום.

התפריט החדש, שיצרו שף המסעדה ג'ייק סייטוביץ' והשף חמודי אבולעפיה הוא "מטבח ערבי אירופאי", המנות משחקות בין שני העולמות כגון: שיפוד שקדי טלה עם לאבנה שום, תערובת פלפלים חריפים ומתוקים, חמאה חומה ובצל מוחמץ (44 ש"ח), שיפוד קלמרי עם חציל שרוף על אש גלויה וקצוץ דק על טחינה (48 ש"ח), סשימי דג ים עם סלסת בישבש, כוסברה צ'ילי ובצל סגול (63 ש"ח), בורקס תרד (61 ש"ח), אניילוטי עם חמאת זעתר ועגבניות (67 ש"ח), טליוליני דג בקרם עגבניות צלויות, צלפים, אנשובי ופלפל חריף (98 ₪) פנקוטה עיזים עם סירופ דבש מתובל, שטרוייזל צנובר, וזעתר (48 ש"ח) ועוד.

איפה: זבולון 7, שוק לוינסקי, תל אביב

מסעדת דלידה. נועם פריסמן,
טעימה ויצירתית. מסעדת דלידה/נועם פריסמן

וויסקי לסופ"ש: שיבאס ריגל אולטיס 20

המותג הסקוטי הוותיק, משיק בישראל נראות חדשה ל-שיבאס אולטיס 20 שנה, מהדורה המורכבת מבלנד של חמישה סינגל מאלטים נדירים (סתראת'יילה, לונגמורן, אלט אביין, ברייוול וטורמור) שנבחרו בקפידה אשר יושנו במשך 20 שנה לפחות. המהדורה היא מחווה לחמשת דורות של מאסטר-בלנדרים מבית שיבאס ריגאל.

במקביל להשקה שיבאס ממשך לנסות קהלים חדשים עם בקבוק מוארך יותר ועיצוב צעיר וחדשני יותר לכיוון הנחושתי כהה, המכוון לקהל צעיר. נקודה מעניינת נוספת היא ציון הגיל, עד כה לא היה בשיבאס אולטיס ציון גיל על הבקבוק. הוויסקי מתאפיין בטעמי דבש מתוקים המאפיינים את שיבאס, ניחוחות פירותיים בשלים וחמאתיים שמורגשים גם בפה עם מעושנות קלילה, שוקולד וסיומת ארוכה, מתוקה וחלקה. המחיר: 608 שקלים.

הלוק של שיבאס נראות חדשה בישראל לשיבאס ריגאל. יח"צ,
שיבאס, אולטיס 20 במראה חדש/יח"צ

בירה לסופ"ש: אלכסנדר RED

מבשלת אלכסנדר, מעמק חפר, מוכרת היטב בזכות הבירה הטרייה והלא מסוננת שלה, לא רק בישראל. זוהי המבשלה המקומית היחידה שחזרה יותר מפעם אחת עם מדליות זהב מתחרות European beer star שמתקיימת בגרמניה. מדליות שמצדיקות את ההגדרה העצמית שלה כ-'בירה הישראלית הטובה בעולם'.

בירה אלכסנדר RED. רונן מנגן,
אלכסנדר RED. בירת דובדבנים ישראלית/רונן מנגן

כמו מבשלות קראפט רבות בארץ ובעולם, גם אלכסנדר, מוסיפה מדי פעם מהדורות מיוחדות לתפריט הקבוע שלהן וכעת היא השיקה את אלכסנדר RED בירת דובדבנים ישראלית אדומה.

הבירה, שמכילה דובדבנים אמיתיים, היא בעלת צבע אדום וראש קצף וורדרד, ניחוחות פירותיים וטעמים שמאזנים בין מתיקות עדינה לחמצמצות מעוררת. המחיר לבקבוק (330 מ"ל): 15 שקלים בחנות המבשלה ובחנויות יין נבחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully