וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבסטר 2023: באים למבעבעים

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 19:20

משלושים שקלים, עד שלוש מאות שקלים ומעלה. עשרים יינות מבעבעים שיעשו לכם את החג

יינות מבעבעים תמיד היו הדרינק האולטימטיבי לסוף השנה, אולי כי רבים מהם מתקתקים יחסית וקל לחסל אותם ואולי כי הבעבוע החגיגי מגביר את האפקט על מצב הרוח. זה לא באמת משנה ,לכבוד חגיגות ראש השנה, אספנו כמה אופציות קלילות, רעננות, יבשות או מתקתקות, כל אחד ימצא את מה שהוא אוהב במחיר שהוא והיא אוהבים. מה שחשוב הוא שכולן עושות שמח ושאת כולן מומלץ להגיש קר מאוד ולשתות עם אנשים שיודעים להנות מהחיים

יינות מבעבעים עד 100 שקלים

מבעבעים עד 100 שקלים. יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן, מערכת וואלה!
עד 100 שקלים: יקב רמת הגולן, פרלינו - איטליה, יקב טפרברג, יקב תבור, יקבי כרמל/מערכת וואלה!, יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן

יקבי כרמל, מונלייט וורוד מבעבע

מבעבע מענבי מוסקט, בעל ניחוחות מבושמים, צבע סמוק וטעמים רעננים של פירות קיץ ופירות אדומים עסיסיים. אחלה של יין להתחלת ארוחה או לפיקניק. המחיר: 35 שקלים.

עוד בוואלה!

כחול, לבן ומבעבע: היינות הישראלים שיעיפו לכם את הפקק

לכתבה המלאה

יקב תבור, פנינים לבן

יין בעל בעבוע עדין שנוצר באופן טבעי בתסיסה, המופק מענבי מוסקט קנלי מחלקות כרמים מובחרות של יקב תבור. זהו יין רענן, חד וארומטי מאוד, עם טעמי פרי נעימים של אגס ואפרסק וסיומת דבשית. המחיר: 40 שקלים.

פרלינו, פרוסקו ברוט. איטליה

פרלינו הוא הבייבי האיטלקי של יקבי בינימינה המייבאים את היינות שלו לישראל. 'פרלינו, פרוסקו ברוט' עשוי מענבי גלרה ומיושן כחודש. יש לו צבע קש ובעל בעבוע עדין אבל עם נוכחות, ארומה מפוצצת בריחות של פירות ירוקים, טעמים עדינים ומאוזנים ומתיקות מרומזת. המחיר: 50 שקלים.

יקב טפרברג, מוסקטו לבן

יין מבעבע מענבי מוסקט אלכסנדרוני מכרם שפלת יהודה. בעל בועות עדינות, וצבע ירקרק, עושר של ארומות פירותיות אופיינות לזן, טעמים מתקתקים, גוף קל וסיומת מאוזנת. המחיר: 40 שקלים.

יקב רמת הגולן, גמלא ברוט

עשוי מחלקים שווים של ענבי פינו נואר ושרדונה, מיוצר בדקדקנות על פי השיטה המסורתית ומתיישן שנה לפחות, הברוט של רמת הגולן הוא אחד המבעבעים הוותיקים שיש בשוק ובמחיר נהדר. יין עם ניחוחות רעננים של לימונים ואגסים, לצד ארומות תות שדה ופריחה כשברקע רמזים ללחם טרי, וחמיצות מרעננת ויבשה. מבעבע כיפי ומלא טעם שאוהב אוכל טוב. המחיר: 80 שקלים.

יינות מבעבעים עד 100 שקלים 2. יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן, מערכת וואלה!
יינות מבעבעים עד 100 שקלים: יקבי כרמל, קאווה וילרנאו, ג'יאקובזי למברוסקו, גאנצ'ה פרוסקו, מרטלטי בלאן דה בלאקס/מערכת וואלה!, יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן

יקבי כרמל, BUZZ קריניאנו, BUZZ מוסקטו

כמו בכל סוף שנה, יקבי כרמל מציעים מגוון יינות מבעבעים מסדרת Sparkling Buzz. שנועדו לשפר את מצב הרוח. באזז קריניאנו ובאזז מוסקטו, הם יינות קלילים, ארומטיים במיוחד עם אחוז אלכוהול נמוך באופן טבעי (5.5% - 7%), בעבוע קל ומתיקות עדינה. המחיר: 30 שקלים.

ג'אקובזי, למברוסקו לבן. איטליה

לרגל חגיגות השנה האזרחית החדשה, משיק המותג Giacobazzi מהדורה מיוחדת של למברוסקו מבעבע לבן חצי יבש, בבקבוקים בצבע כחול בשילוב קונפטי זהוב חגיגי, עם ארומה פרחונית ו פירותית ומתיקות מעודנת. המחיר: 30 שקלים.

וילרנאו, קאווה ברוט רזרבה. ספרד

לא כל מבעבע המכונה קאווה שווה את הלגימה, המונח קאווה משומש בלא מעט מבעבעים גרועים ולכן תענוג לפרגן לוילרנאו שעושים יופי של קאווה במחיר נהדר. הברוט ריזרבה האורגני משלב שיטות מודרניות ומסורתיות, מופק מענבי חרלו, מקבאו ופרלאדה ועובר תסיסה שניה בבקבוק ולאחר מכן מתיישן בבקבוק במשך 19 חודשים לפחות. קאווה בעלת עם בועות קטנות, ניחוחות פירותיים וחמיצות מאוזנת ועיצוב מגניב של האדריכל המפורסם אנטוני גאודי. המחיר: 55 שקלים.

גנצ'יה פרוסקו. איטליה

פרוסקו המופק ממבחר של ענבי גלארה ממחוז ונטו, צפון איטליה, בהתאם למסורת ותרבות היין הארוכה באיזור זה. ארומה מבושמת ורמזים ללחם, הדרים ותפוחים. בפה הוא ארומטי, עדין, חלק, רענן, עשיר בטעמים פירותים ובעל מתיקות מאוזנת. המחיר: 45 שקלים.

מרטלטי בלאן דה בלאקס. איטליה

סדרת מבעבעים זנים לבנים מקומיים שנחתה ממש עכשיו בארץ מאיטליה. 'בלאן דה בלאקס' הוא מבעבע יבש בעל צבע צהוב ירקרק, אף פרחוני, ותפוחים ירוקים, וטעמים אלגנטיים יבשים ורענננים. המחיר: 50 שקלים.

יינות מבעבעים עד 200 שקלים

יינות מבעבעים עד 200 שקלים. יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן, מערכת וואלה!
עד 200 שקלים: בקסברג דרא"פ, פאנטיני סבורבסקי, יקב כרם ברק, יקב רמת הגולן/מערכת וואלה!, יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן

יקב רמת הגולן, ירדן, ברוט רוזה

מבוסס על 63% שרדונה ו-37% פינו נואר מכרמים בצפון הרמה, מופק בשיטה המסורתית ומתיישן חמש שנים על השמרים. זהו מבעבע נהדר בצבע סלמון שמציע ניחוחות עדינים של תותי בר ופרחים, לצד רמזים לשמנת, עם מינרליות רעננה ומלאת טעם. מוכן לשתיה, אבל צפוי להתיישן עד עשר שנים משנת הבציר. המחיר: 130 שקלים.

פאנטיני סבורבסקי. איטליה

אחד היקבים היותר מסקרנים שיש בדרום איטליה מספק מבעבע נהדר המורכב כולו מענבי קוקוצ'ולה. הבקבוק האלגנטי מעוטר ביהלום Swarovski מקורי. זהו יין מבעבע יבש, רענן וארומאטי בצבע קש צהוב מבריק בעל ארומה של פרחים והדרים וטעם עשיר שישמח לערמה ששל דגים בחמאה לצדו. המחיר: 110 שקלים.

יקב כרם ברק, פט-נט דבוקי

טרנד הפט-נט הכניס נופך נוסף ומסקרן לשיחה על מבעבעים. בחרתי לשתף איתכם פט-נט מקומי נהדר של יקב כרם ברק שהפך להיות היקב שמייצר הכי הרבה פט-נט בישראל. היין עשוי מ100% ענבי דבוקי מכרמים בגוש עציון, חלק מהיין נסחט והתירוש התחיל בתסיסה ספונטנית במיכל עם שמרי פרא וחלק שהה על הקליפות למשך 72 שעות. היין מבוקבק על השמרים לפני תום התסיסה. מבעבע צעיר, תוסס ורענן, עם ארומות הדריות וירקרקות וחמיצות מתונה, כזה שגם אלו שלא חובבי הטרנד יוכלו להנות ממנו ולהתוודע אליו. המחיר: 110 שקלים.

בקסברג, ברוט. דרום אפריקה

מופק מענבי שרדונה ופינו נואר בשיטה המסורתית של תסיסה שנייה בבקבוק. מתאפין בבעבוע עדין, ריחות של תפוחים ירוקים, וטעמים מאוזנים ורכים. מבעבע שכולם יסתדרו איתו. המחיר: 106 שקלים.

מבעבעים עד 200 שקלים. יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן, מערכת וואלה!
עד 200 שקלים: שמפניה ברטל, מארז פאנקו/מערכת וואלה!, יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן

ברטל, רוזה. צרפת

השמפניה של ברטל מופקת מחלקת כרם בת 30 דונם בקוט דה בר, תת האזור הדרומי ביותר בשמפאן. בלנד שרובו פינו נואר ומעט שרדונה, שעבר תהליך יצור שמפניה קלאסי, כולל תסיסה שנייה בבקבוק והתיישנות בת 4 שנים על המשקעים. שמפניה רוזה נהדרת בעלת גוון ורוד סלמון עדין ובועות רכות וקטנות. ניחוחות עדינים של פרי אדום טרי ושמרים עם טעמים עשירים ורעננות כיפית.. המחיר: 195 שקלים.

מארז מבעבעים. פאנקו

המארז מכיל: 2 מבעבעים איטלקיים : ווגה פרוסקו DOC רוזה אקסטרה דריי- עם ארומות של פירות יער. וטעמים רעננים + וגה פרוסקו DOC ברוט, עם ארומה פירותית של משמשים ואפרסקים + שתי כוסות דקות כדי שיהיה לכם איך לשתות אותם. המחיר: 181 שקלים.

יינות מבעבעים מעל 200 שקלים

יינות מבעבעים מעל 200 שקלים. יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן, מערכת וואלה!
מעל 200 שקלים: שמפניה וו קליקו, שמפניה פיליפונה, יקב דלתון/מערכת וואלה!, יח"צ, יח"צ חו"ל, אייל קרן

לאנסון וויט לייבל. צרפת

שמפניה יבשה מענבי פינו נואר, שרדונה ופינו מונייה מכרמים מובחרים בשמפיין. מבוססת על יין מבציר 2015 שהתיישן במשך 4 שנים על השמרים לצד יינות רזרב, שחלקם התיישנו עד 20 שנים. צבע זהוב, ניחוחות קייציים של אגס, דבש ומרציפן. טעמים של פירות לבנים, לצד מינרליות נעימה שמבליטים את האופי המתקתק של השמפניה. המחיר: 229 שקלים.

יקב דלתון, ברוט

היין מופק ממיקס של ענבי פינו גרי מהגליל עליון, תסס בבקבוק והתיישן בבקבוק כ-3.5 שנים. מבעבע אלגנטי, עם ניחוחות של מאפים טריים ולגימה רעננה של פרי ירוק וסיומת ארוכה עם מעט טעם של שמרים. לשתות קר קר, עם חברים שיודעים להנות. המחיר: 260 שקלים.

וו קליקו, Extra Brut Extra Old. צרפת

בית השמפניה וו קליקו מציע שמפניה המשלבת בבקבוק אחד 8 בצירים מעולים: 1990 ,1998 ,1999, 2008 ,2009 ,2012 ,2013 ו-2014. היין עובר יישון כפול הכולל שנתיים במכלים גדולים ועוד 3 שנים בבקבוק. זהו בלנד של : % 50 פינו נואר והשאר שרדונה ופינו מונייה. אף ופה עשירים בהדרים, בפה קליפות הדרים מסוכרות, רמיזות ללחם טרי, לגימה קריספית, עשירה וטעימה ממש, יין ששווה להנות ממנו לאט, לצד גבינות משובחות, פירות טריים ושוקולד. המחיר: 329 שקלים.

פיליפונה, רויאל רזרב ברוט. צרפת

שלוש שמפניות מבית השמפניה הוותיק "פיליפונה", שחגג השנה 500 שנים להיווסדו, הגיעו לארץ ושווה לכם לטעום את כולן. 'רויאל ריזרב ברו'ט הוא בלנד של פינו נואר, שרדונה ופינו מונייה מכרמי פרמייר וגראן קרו מלב אזור שמפיין. לבלנד מתווספים בין 20% ל-30% של יינות רזרבה המתיישנים בחביות עץ בשיטת סולרה .יש לו צבע זהוב ובועות עדינות, ארומות של פירות יער בשלים, פירות הדר ודבשיות קלה. בפה, טעמים פירותיים של דומדמניות, פטל אדום וענבים בשלים, עם נגיעות עדינות של מאפה. המחיר: 360 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully