וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות לסופ"ש: ליקר חריף, יין מעיף, בר מטריף

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 10:52

לכל שבוע יש סוף שבוע שבו אנחנו מפרסמים את המלצות השתייה והבילויים של אסנת גואטה. כנסו, שתו משהו, ואל תשכחו להודות לה אחר כך

דרינק לסופ"ש: ליקר אנצ'ו רייס

אנצ'ו רייס (Ancho Reyes), המבוסס על מתכון משנת 1927, מיוצר מפלפל צ'ילי הגדל בקרקע הגעשית של פואבלה מקסיקו. הצ'ילי נקטף לאחר הבשלה וכשצבעו אדום עז, לאחר מכן מיובש בין 15 ל-21 ימים עד שהוא מפתח טעם עשיר, מעושן ולוהט. את הפלפלים חותכים אחד אחד בעבודה ידנית ומיישנים כחצי שנה במיכלי נירוסטה עם תזקיק ניטרלי.

התוצאה היא ליקר עז טעמים, מעושן מתובל בתבלינים חמים, קקאו וקינמון, משלב חומציות ומתיקות. לא משקה לשתייה נקיה, אולי כצ'ייסר לעורר עניינים אבל מושלם לשדרוג קוקטיילים כמו מרגריטה, דאקירי ופאלומה. המחיר: 195 שקלים. ניתן להשיג גם בגרסה ירוקה מבוססת על פלפלים ירוקים טרום הבשלתם.

ליקר צ'ילי אנצ'ו רייס. יח"צ,
מעושן ולוהט. ליקר אנצ'ו רייס/יח"צ

יין לסופ"ש: ברקן, בטא, ארגמן

'בטא' היא סדרה מחתרתית כמעט של יקבי ברקן, המיועדת לצרכני היין שמעוניינים לחוות זנים ויינות שמתרחקים מהזרם המרכזי. ארגמן- זן שנוצר כאן בשנות ה-70 כהכלאה בין קריניאן לזן פורטוגזי בשם סוזאו, מייצר יינות עשירים בטעמי פירות שחורים, קפה קלוי, נגיעות של עץ, צבע סגול משגע ולגימה מרוכזת אבל רכה ומלטפת עם חמיצות מרומזת. היין שהתיישן שנה בחביות, הוא מדהים, יוצא דופן ויילך נהדר עם אוכל. המחיר: 100 שקלים.

יקב ברקן, בטא, ארגמן. יח"צ,
יין של אוכל. ברקן, בטא,ארגמן/יח"צ

בר יין לסופ"ש*: בריקס

עוד בר יין שנפתח זה לא חדשות, אבל בר יין חדש וטוב, זה תמיד מסקרן. בריקס, שממוקם בכיכר גבעון ליד רחוב החשמונאים הוא בדיוק כזה., פתוח בקושי חודש והוא כבר מצליח להיות מלא רוב השבוע. אולי זו האווירה הנגישה והחמימה שהמקום מספק, אולי תפריט היינות העשיר שמגיע גם בחצאי כוסות ומספק הצצה וטעימה ליינות יקרים ומיוחדים או אולי תפריט האוכל המצוין שמספק ביסים נהדרים ליד היין. לא משנה, העיקר שזה עובד מעולה.

בריקס בר יין. אסנת גואטה, מערכת וואלה
עובד מעולה. בריקס בר יין/מערכת וואלה, אסנת גואטה

בבריקס תמצאו כ-20 בקבוקים פתוחים לכוסות פתוחות ואם תיקחו בקבוק הביתה תקבלו עוד 35 שקלים הנחה. המחירים ממוצעים ודי נגישים, ומגוון היינות שתמקד בעיקר בעולם הישן עם זליגות למזרח אירופה ומעט ישראליים מיוחדים.

על תפריט היינות והפלור אמון אורי עוזיהו, לשעבר בר 51,שמנהל את המקום מושלם עם חיוך תמידי וחווית אירוח מדוגמת, שירות בגובה העיניים גם למי שלא מבין ביין ובא לו פשוט לשתות.

איפה: כיכר גבעון,
מתי: א'-ה' 17:00-23:00, ו' 10:30-16:00

*טוב רק עד שישי בארבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully