וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היין שפיצח את השיטה

פדרו חימנז

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 19:06

הלהיט של השנה שעברה מכה פעם נוספת וממשיך את מגמת השינוי באחד היקבים הגדולים בישראל. האם הוא שווה את הכסף?

צוות היננים של יקבי ברקן בראשות עידו לוינסון, אחד משני הישראלים היחידים שמחזיק בתואר Master of Wine, ממשיך לעדכן את הסגנון של יינות היקב. במקרה הנ"ל מדובר בהוכחה שלא כל קברנה סוביניון ישראלי חייב להיות אלכוהולי, כבד ובעל פרי מפותח. מתברר שאפשר אחרת.

בכל בציר טועם צוות הייננים חביות רבות מהכרמים של היקב ברחבי הארץ כדי להחליט לאילו יינות ולאיזה סדרות הן יתאימו. בטעימות שהביאו ליצירת היין הזה, בחר צוות הייננים חביות של קברנה סוביניון מכרמים בגליל העליון, אשר התבלטו מעל שאר החביות באופן כללי. בעיקר מבחינת הטעמים והארומות. לאחר הבחירה, המשיכו היינות להתיישן בחביות עד שהגיע הזמן לייצר מהן את המהדורה השנייה של 'ברקן, קברנה סוביניון פלטיניום'.

עידו לוינסון, יינן ראשי יקב ברקן סגל. אלירן אביטל,
עידו לוינסון. בוחר את החביות המתאימות/אלירן אביטל

ישראלי עם ניחוח אירופאי

אז מה היה לנו כאן? בציר 2019 התחיל עם כמות גשמים משמעותית וחורף קר שהכניסו את הגפנים לסוג של תרדמה רציפה, שהבטיחה התעוררות עוצמתית בכרמים. האביב היה נוח, חודשי הקיץ לא השתוללו עם גלי חום והתוצאה היתה כמויות פרי מתונות ואיכות מצוינת.

היין עצמו, 'ברקן, קברנה סוביניון פלטינום 2019', נעשה ממאה אחוז ענבי קברנה סוביניון מכרמים בגליל העליון, באזור עלמה ודלתון, בגובה של כ 600 - 800 מטר מעל פני הים. לאחר תסיסה מבוקרת הוכנס היין להתיישנות של כשמונה עשר חודשים בחביות אלון צרפתיות. אותן חביות שלאחר שנה וחצי התגלו כמצטיינות.

התוצאה נהדרת. קברנה סוביניון ישראלי עם ניחוח מעט אירופאי. לא צועק, לא נדחף אלא נכנס בשקט ובאלגנטיות. איזון נהדר בין הופעת הפרי לחומציות ולהשפעת טעמי החבית העדינה. רובד עשבוני ומפולפל מעט תורם למכלול ומוסיף עוד ועוד ממדים.

עוד בוואלה!

הזוכים הגדולים בתחרות היין TERRAVINO

לכתבה המלאה
קברנה סוביניון פלטינום, בציר 2018, יקב ברקן, המחיר המומלץ לצרכן: 70 שקלים.. יקב ברקן,
נכנס בשקט ובאלגנטיות/יקב ברקן

תמורה נהדרת לכסף

בסופו של דבר, זהו קברנה סוביניון מודרני בבקבוק כבד ומכובד, עם תווית כסופה שבדרך כלל מרמזת על יינות יותר בומבסטיים. אולי אפילו קצת קיטשיים. שילוב של בקבוק יוקרתי עם יין אלגנטי ומדויק, במחיר של שבעים ותשעה שקלים לצרכן הוא תמורה נהדרת לכסף. ומתנה מושלמת לארוחת החג המתקרבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully