וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שנה טובה: חגים לבנים

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 9:57

היינות המקומיים המשתחררים לקראת החגים, הולכים ומשתפרים והבחירה לא קלה. מירה איתן טעמה שבעה יינות לבנים שכדאי להשקיע בהם

הנה הם שוב מגיעים, החגים. את סממני החג כולנו מכירים, אבל זה שהכי משמח, אותי לפחות, הוא קול חליצת הפקקים מבקבוקי היין, אם כי אין לי דבר נגד פקקי הברגה, נהפוך הוא. בחגים, כולם קונים יין, גם אלו שלא נוהגים לשתות באופן קבוע בשאר ימי השנה. המבחר הולך וגדל משנה לשנה והיינות המקומיים, המשתחררים מהיקבים לקראת החגים, רק הולכים ומשתפרים.

בחודש האחרון טעמתי הרבה יינות טובים, מיקבים גדולים ועד לקטנים, כאלה שיתאימו לחובבי יין מתחילים וסקרנים, כאלה שיסבו הנאה לאניני טעם מיומנים ומתוחכמים, וגם יינות שיתאימו לאלה שמחפשים יינות נגישים ובעיקר טעימים. הנה חלק מהיינות מהם נהניתי לאחרונה, ונתחיל ביינות לבנים. המחירים אמנם לא נמוכים במיוחד, אבל חגים עכשיו, אז לא נשקיע?

כוס יין לבן. Artoday
נתחיל עם יינות לבנים/Artoday

יקב תבור, אדמה, סוביניון בלאן 2021

יקב תבור, שהיינות שלו נותנים בדרך כלל תמורה טובה למחירם, מוציא בימים אלה יין לבן יבש מענבי סוביניון בלאן, שנבצרו מכרמי היקב ברמת סירין וכפר תבור. יין קל ונעים, ניחוחות של פירות טרופיים והדרים, ובפה חמיצות רעננה וחדות שתתאים גם לשבור את החום וגם לאוכל. המחיר: 65 שקלים.

עוד בוואלה!

כמעט שנה טובה: 6 המלצות יין לראש השנה

לכתבה המלאה
תבור, אדמה, סוביניון בלאן 2018. יח"צ,
יין קל ונעים/יח"צ

יקב טפרברג, אינספייר, סוביניון בלאן וקולומבר 2021

אחד הלבנים היבשים המהנים שיוצאים בשנים האחרונות מיקב טפרברג, הפעם מענבי סוביניון בלאן מהגליל התחתון וקולומבר מצפון הנגב, שלא עברו תסיסה מאלולקטית כדי לשמור על רעננות ופריכות. יין מורכב ומאוד ארומטי, עשבוני וגם פרחוני, ורענן בפה, עם סיומת רכה ונעימה. ייהנה עם אוכל וגם בלעדיו. המחיר: 70 שקלים.

יקב טפרברג, אינספייר, סוביניון בלאן, פרנץ' קולומבר. איילת ארד,
מורכב ומאוד ארומטי/איילת ארד

יקב ויתקין, מסע ישראלי לבן 2021

יין הבסיס הלבן היבש של יקב ויתקין תמיד עושה כיף בפה. היין מורכב מענבי גרנאש לבן, רוסאן ויונייה, קולומבר ומעט גוורצטרמינר. יין ארומטי, רענן ומורכב, עם מינרליות פריכה וניחוחות הדרים ותפוחים. יין מהנה ושמח בפני עצמו וגם בהחלט יתאים לסוגים שונים של אוכל. המחיר: 80 שקלים.

ויתקין,מסע ישראלי לבן. יח"צ,
יין מהנה ושמח/יח"צ

יקב דלתון, White of Earth 2021

עשרים שמנה אחרי שיקב דלתון הפתיע עם אחד מיינות סוביניון בלאן האיכותיים בישראל, מגיעה גרסה נוספת של סוביניון בלאן מאזור אלקוש, שהתבגר על משקעיו בכדי חרס (אמפורות). יין מרוכז, ארומטי ומינרלי, עם מבנה די מלא. ניחוחות של פרי אקזוטי ופרחי הדרים וחמיצות מרעננת. המחיר: 90 שקלים.

יקב דלתון White of Erth. יח"צ,
מרוכז, ארומטי ומינרלי/יח"צ

יקב הרי גליל, יראון לבן 2021

יין לבן יבש מסדרת הדגל של יקב הרי גליל, מיוצר מענבי שרדונה מכרם משגב הגלילי ועושה כבוד לסדרה. תסיסה בחביות עץ והתבגרות על משקעי השמרים העניקו ליין מרקם משיי וסיומת חמצמצה מהנה. ניחוחות מובהקים של הדרים, תפוחים ואגסים, ובפה מרקם רך ונעים, טעמים מורכבים, מינרליות וחמיצות רעננה. המחיר: 110 שקלים.

יקב הרי גליל, יראון לבן. יח"צ,
מרקם משיי וסיומת חמצמצה/יח"צ

יקב עגור, לַיָּם לָבָן 2021

יקב עגור, הממוקם בין גבעות יהודה בסמוך לעמק האלה, מייצרים באהבה מגוון מצומצם של יינות, שכל אחד מהם מבטא אחרת את האזור. לים לבן, האח הצעיר של לים אדום, יוצא השנה לראשונה, מענבי רוסאן, סוביניון בלאן וויונייה. יין מורכב ועשיר, אך לא מוחצן. ניחוחות של פרי מאופק ופרחוניות נעימה, מינרליות וקטיפתיות מהנה בפה. המחיר: 135 שקלים.

שוקי ישוב, יקב עגור. אורי איתן,
שוקי ישוב, יקב עגור/אורי איתן

יקב פלם, Flam Camellia 2021

בשקט, במקצועיות ובהתמדה, מייצרים בני משפחת פלם, כבר כמעט חצי יובל, יינות המייצגים נאמנה את בית גידולם. היין הלבן היבש מיוצר מענבי שרדונה וסוביניון בלאן מהרי יהודה, שהותססו על השמרים והתבגרו בחביות עץ אלון צרפתי.

יקב פלם, פלם קמיליה. יח"צ,
פריכות מרענת/יח"צ

ניחוחות של פרחים, פרי יער חמצמץ וליים, ובפה פריכות נעימה ומרעננת וסיומת מלאה ורכה. המחיר: 164 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully