וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ליראון: ביקור ביקב הרי גליל

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 13:35

חברי מועצת הסנהדרינק ביקרו ביקב הרי גליל, פגשו את העושים במלאכה ונחשפו לכמה יינות חדשים שכדאי גם לכם להכיר

את הביקור ביקב הרי גליל, התחלנו בחוות מתתיהו, שדרך העפר המובילה אליה, מתחילה באחד מפיתולי הכביש שעולה אל קיבוץ יראון, שבקצה הגליל העליון. בחווה, פועלת תחנת מחקר לעצי פרי נשירים ונערכים בה גם מחקרים בנושאי גפן יין, בהשתתפות היקב.

מיכה ועדיה, היינן הראשי של היקב, סיפר לנו, על רקע ההרים ועל כוס יין לבן, על המעבר של כרמי היקב לשיטות גידול בנות קיימא. שיטות שנזקקות לפחות ריסוסים ופחות השקיה, ומתייחסות אל הכרם לא כמו אל וילה בג'ונגל של מזיקים, עשבים שוטים וחיות בר, אלא כאל חלק ממערך אקולוגי כולל, במטרה לגדל גפנים בריאות יותר ולעשות מהן יינות טובים יותר.

גם מרכז המבקרים של היקב, אליו המשכנו, מציג את הגישה ברת הקיימא באמצעות שימוש בלא מעט חומרים ממוחזרים. בחדר הטעימות, הצטרף אלינו, היינן מייקל אייברי לטעימה של כמה מיינות היקב. רובם מסדרת 'יראון', שבעבר כללה רק את יין הדגל האדום של היקב ולאחר שהתרחבה, היא מציעה מגוון גדול יותר ואיכותי לא פחות.

כתבת תדמית, יקב הרי גליל. יקב הרי גליל, כתבה פרסומית - אסור להשתמש
מיכה ועדיה, יינן ראשי, יקב הרי גליל/כתבה פרסומית - אסור להשתמש, יקב הרי גליל

הרי גליל, יראון, סוביניון בלאן 2021

צלול כמו האוויר בכרם ורענן כאילו הרגע הופרדו הענבים מהאשכולות. ליין, שנעשה מענבי כרם משגב עם וטרם הושק באופן רשמי, יש ריחות אופייניים של פירות טרופיים טריים, הדרים ועשב קצור. המרקם הרך שלו, תוצאה של שהות בחביות עץ על השמרים, נתמך בחמיצות טובה ומרירות בוסרית, והסיומת עשירה אך מרעננת. המחיר: 110 שקלים.

עוד בוואלה!

כנגד ארבעה לבנים

לכתבה המלאה

הרי גליל, יראון לבן 2021

ליין, שנעשה ממאה אחוז ענבי שרדונה ותסס בחלקו בחביות עץ, ניתן היה לקרוא 'יראון שרדונה', אחרי תקופה לא קצרה, נראה שהזן הלבן המושמץ הזה, חוזר לאזור הלגיטימי. אבל מה זה משנה איך קוראים לו. מדובר ביין עם נוכחות נהדרת של פרי טהור, נגיעה מדויקת של עץ, מרקם נעים וטעמים מורכבים. המחיר: 110 שקלים

יקב הרי גליל, יראון לבן. יח"צ,
מרקם מהנה וטעמים מורכבים/יח"צ

הרי גליל, יראון רוזה 2021

הרוזה בסדרה, מכיל היום יותר סירה מאשר בעבר, יחסית לשני המרכיבים הנוספים: גרנאש וברברה. הענבים נסחטו באשכולות שלמים, הותססו ללא תוספת שמרים והיין בילה על משקעי השמרים במשך מספר חודשים. רוזה בעל נוכחות עם ניחוחות מתובלים של פירות לבנים והדרים, מבנה עשיר, מרקם רך וסיומת ארוכה. קצת כבד אבל מאוד טעים. המחיר: 110 שקלים.

יקב הרי גליל, יראון רוזה. יח"צ,
רוזה עם נוכחות/יח"צ

הרי גליל, יראון סירה 2019

ליין, שנעשה ממאה אחוז ענבי סירה והתיישן שישה עשר חודשים בחביות, יש צבע אדום בוהק וריחות של פירות אדומים ופירות יער, משולבים בניחוחות אדמה, בשר מעושן, עץ קלוי ועשבי תיבול. הוא מתפוצץ על החיך עם טעמי פרי עוצמתיים, מבנה מוצק וחמיצות נהדרת. מרשים מאוד, אבל תנו לו עוד שנה שנתיים בבקבוק. המחיר: 140 שקלים.

מרכז המבקרים, יקב הרי גליל. בטן מלאה,
מרכז המבקרים, יקב הרי גליל/בטן מלאה

הרי גליל, יראון 2019

הוא נעשה בבציר 2019 מענבי קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו והתבגר שישה עשר חודשים בחביות. יש לו צבע אדום חגיגי וריחות מורכבים של פירות אדומים, פירות בוסר, עשבי תיבול, אדמה, תבלינים וקליפות הדרים, מבנה מוצק, מרקם עשיר וסיומת ארוכה ומתובלת. המחיר: 110 שקלים.

הרי גליל, כרם הסלע 2019

הרכב הקרקע הייחודי של כרם הסלע שנמצא ליד קיבוץ מלכיה, מאפשר לגדל את ענבי הסירה עזי הטעם מהם נעשה היין יוצא הדופן הזה. המפגש שלו עם האף משלב בין ריחות מרתקים של שקדים ירוקים, אגוזים, עשן, פרי אדום ותבלינים, והוא ממלא את החיך בטעמי פרי נהדרים, מלווים בחמיצות טובה מאוד ותיבול קל. המחיר: 170 שקלים.

יקב הרי גליל, כרם הסלע. יח"צ,
יין יוצא דופן/יח"צ

הרי גליל, כרם יפתח, 2019

פטי ורדו הוא זן שמשמש בדרך כלל כתוספת ורק יצרנים מעטים מחליטים לעשות ממנו יין זני. במקרה זה מדובר בהחלטה מוצדקת. ליין, שנעשה מענבי כרם יפתח שבעמק קדש, יש ריחות עסיסיים של פירות בשלים, בשר, תבלינים, אדמה ועשבי תיבול. המבנה שלו מוצק מאוד והסיומת ארוכה ומורכבת. המחיר: 170 שקלים.

יקב הרי גליל, כרם יפתח. יח"צ,
מבנה מוצק וסיומת ארוכה/יח"צ

הרי גליל, הכורמים 2019

היין הזה נעשה לכבוד מסיבה שתכנן היקב לארגן לכורמים שלו בשנת 2020. מסיבות בשנת הקורונה לא התקיימו, אבל אנחנו הרווחנו יופי של יין. בלנד מרשים של ענבי מרלו, פטי ורדו, קברנה סוביניון, סירה וקברנה פרנק, עם ריחות של פירות אדומים ושחורים, תבלינים, ועשבי תיבול, מרקם מלוטש, טעמים מאוזנים ויכולת יישון לא מבוטלת. המחיר: 225 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully