וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות לבנים לסוף הקיץ

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 13:08

סוף הקיץ מתקרב בצעדי ענק, ואנחנו לא מסכימים שהוא יתפוס אותנו לא מוכנים. אז טעמנו כמה יינות, שלפחות לדעתנו, מתאימים במיוחד לתקופה הזו

הבקרים הפכו מעוננים יותר, הימים קצרים יותר והאווירה הכללית לוהטת פחות. כן, גם הקיץ הזה מתקרב אל קיצו, ומרגישים את זה. בסופו של כל קיץ, רגע לפני שהחגים מתנפלים עלינו במלוא עוזם, אנחנו מוכנים לשים בצד את היינות הלבנים חדים, החמצמצים והמרווים, לטובת יינות מורכבים יותר, לטעמי פרי דומיננטיים יותר ולמורכבויות שנוצרות לא פעם לאחר מגע עם חביות עץ והתיישנות על השמרים. טעמנו שלושה יינות, שלפחות לדעתנו מתאימים במיוחד לתקופה הזו.

יין לבן. טליה לוין,
פחות חדים, יותר מורכבים. יינות לסוף הקיץ/טליה לוין

בנימינה, רזרב, ויונייה

הזן, שמזוהה בעיקר עם עמק הרון שבצרפת, מתקיים לצידם של זנים לבנים נוספים, בלי לאיים על ההגמוניה. הוא לעולם לא יהיה פופולארי כמו שרדונה או סוביניון בלאן, אבל עולם היין הישראלי, מציע כמה וכמה יינות ויונייה מהנים, למי שמעוניין ביין לבן קצת אחר.

הויונייה בסדרת 'רזרב של יקב בנימינה, הוא ללא ספק אחד מהם. יין שנעשה מענבי הנגב הצפוני, בין יער דבירה ליער יתיר, ותסס בחביות עץ, עם ריחות של פירות כתומים ומינרלים, מרקם עשיר, טעמי פרי עסיסיים וסיומת ארוכה. שתו אותו ליד אוכל מתובל ולא תבינו למה לא עשיתם את זה קודם. המחיר: 55 שקלים.

עוד בוואלה!

בציר 2022. "בינתיים, עד כה, הוא נראה מבטיח"

לכתבה המלאה
בנימינה רזרב ויונייה. אסף קרלה,
בנימינה רזרב ויונייה/אסף קרלה

בנימינה, צוקים, רוסאן-מרסאן

אם ויונייה הוא זן לא מספיק איזטורי בשבילכם, בואו נדבר על רוסאן, מהזנים הלבנים של צפון עמק הרון ועל מרסאן, השותף שלו לבלנדים הלבנים של אותו אזור, שניהם גדלים בכמויות לא גדולות גם בישראל. היין מסדרת 'צוקים' של יקב בנימינה, נעשה מענבי רוסאן ומרסאן שמקורם בהרי הגלבוע, אזור שהתגלה בשנים האחרונות כמתאים במיוחד לגידול ענבי יין.

היין תסס במכלי נירוסטה, התיישן ארבעה חודשים בחביות עץ ומציע שילוב מעניין בין העושר של הרוסאן, לבין החדות והרעננות שמביא איתו המרסאן, בתוספת נגיעה מדויקת של תבליני חבית, ומינראליות קלה, מרקם מלוטש וסיומת ארוכה. המחיר: 90 שקלים.

יקב בנימינה, צוקים. יח"צ,
סדרת 'צוקים'. ראשון מימין: רוסאן מרסאן/יח"צ

בנימינה, אבני החושן, שוהם

אחרי שני יינות שמאתגרים, כל אחד בדרכו את הזרם המרכזי, אפשר לעבור לזן שכולם מכירים: שרדונה. שוהם, מסדרת 'אבני החושן' של יקב בנימינה, נעשה מענבי שרדונה מכרם מירב שבגלבוע תסס ללא תוספת שמרים בחביות עץ והתיישן על משקעיו בחביות שישה חודשים.

יקב בנימינה, אבני החושן, שוהם. יח"צ,
מבנה עשיר וסיומת ארוכה/יח"צ

יש לו, כמו ללא מעט יינות שרדונה מקומיים, ריחות של ווניל, שמרים, חמאה, פירות טרופיים והדרים, המבנה שלו עשיר ורך, החמיצות טובה והסיומת ארוכה ומתובלת. אם התיאור הזה נראה לכם מוכר הרי זה בגלל שהוא מאפיין לט מעט יינות שרדונה מקומיים. אם אתם אוהבים את הסגנון, אין ספק שתאהבו גם אותו, רצוי לצד ארוחת דגים ופירות ים. המחיר: 95 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully