וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שנה טובה: 6 המלצות יין לראש השנה

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 17:38

כל השנה אנחנו מפרסמים כתבות יין, אבל לקראת ראש השנה אנחנו משתדלים במיוחד. למה? כי אנחנו יודעים שהפעם אתם קוראים. כתבה ראשונה בסדרה שתעזור לכם להחליט אילו יינות לקנות לחג

הקיץ העומד להסתיים, מחזיר אל מרכז הבמה את היינות האדומים והעשירים, שנדחקו בחודשי החום על ידי יינות וורודים, יינות לבנים חדים ומרעננים, שלא לומר בירות ומשקאות עם המון קרח. אם נוסף לזה את ההכנות לחגי תשרי המתקרבים והולכים, נקבל סערה מושלמת. לפחות בכל מה שקשור ליין.

בימים אלה ממש משיקים יקבי ישראל את קולקציות החג שלהם. הפעם בחרתי להתייחס אל שלושה מהם ואל שישה יינות שכל אחד מהם יתאים בדרכו לשולחן החג שלכם.

יין אדום. Giphy
חוזר להיות אופציה. יין אדום/Giphy

יקב בנימינה, אבני החושן, אודם 2016

סדרת 'אבני החושן', היא אחת מסדרות האיכות של יקב בנימינה, שמתאפיינת בשימוש בפרי איכותי ועשייה מוקפדת. היין הזה נעשה מתשעים וחמישה אחוז ענבי סירה מהגליל העליון בתוספת של חמישה אחוז ענבי ויונייה לבנים מאזור הרי יהודה. שני הזנים נבצרו באותו זמן ותססו באותם מכלים, והיין שנוצר מהם התבגר שנה וחצי בחביות עץ חדשות.

התוצאה היא יין בעל צבע אדום עשיר, ריחות של פירות יער, בשר מעושן, פרחים, פרי בוסר ופלפל שחור, וטעמי פרי עשירים שנתמכים בחמיצות טובה. יתאים במיוחד למנות עזות טעם. המחיר: 95 שקלים.

עוד בוואלה!

חשיפה ליראון: ביקור ביקב הרי גליל

לכתבה המלאה

יקב בנימינה, אבני החושן, ספיר 2020

קברנה פרנק, אחד מאבותיו של הקברנה סוביניון, מוכר בעיקר הודות לתפקיד שלו כמרכיב ביינות בורדו, אם כי באזורים רבים בעולם, הוא משמש לעשייה של יינות זניים. היין הזה נעשה משבעים וחמישה אחוזי קברנה פרנק ועשרים וחמישה אחוזי סירה כולם מכרמים בגליל העליון. מכל זן נעשה יין נפרד שהתיישן חמישה עשר חודשים, לפני יצירת השילוב הסופי.

זהן יין אדום כהה, עם ריחות של פירות יער טריים, עשן, תבלינים מתוקים ועשבי תיבול רעננים, מבנה עשיר ומוצק וסיומת קלויה ושוקולדית. המחיר: 95 שקלים.

יקב בנימינה, אבני החושן, ספיר. יח"צ,
מסנה עשיר וסיומת קלויה/יח"צ

יקב יתיר, הר עמשא רוזה 2021

אם יש משהו שאני אוהב ברוזה מסדרת הר עמשא, של יקב יתיר, הוא שכמו רוב היינות של היקב, מדובר ביין עם זהות ברורה, שלא מנסה להתחרות ביינות הוורודים הקלילים של פרובאנס, או ביינות העשירים של אזור טאבל, אלא מציג אופי משל עצמו.

ענבי גרנאש ומורבדר שנבצרו מוקדם ביער יתיר, מרכיבים יין מוצק ורענן, עם ריחות של פירות אדומים בשלים, הדרים ומינראלים וממלא את החך בטעמי פרי מהנים. רוזה שכדאי לאכול לידו. המחיר: 105 שקלים.

יקב יתיר, הר עמשא אדום 2019

החבר האדום בסדרה, הוא היין הנמכר ביותר של יקב יתיר ובצדק. מצד אחד הוא מבטא את הייחודיות של אזור הגידול, על גבול המדבר, ומצד שני הוא מצליח להיות נגיש, גם במחיר וגם בפרופיל הטעמים.

ליין שנעשה מענבי קברנה סוביניון, סירה, פטי ורדו, מלבק וטנאט, והתיישן כשנה בחביות עץ בנפחים שונים, יש צבע אדום בוהק וריחות של פרי אדום בשל, בשר מעושן, עשבי תיבול יבשים ותבלינים. מתאים באותה מידה גם למנגל וגם לארוחה חגיגית. המחיר: 105 שקלים

יקב יתיר, נחל יתיר, אדום 2019

הוא נעשה משבעים וחמישה אחוז סירה ועשרים וחמישה מלבק, והתיישן שנה במכלי עץ גדולים, שגרמו לו להתעגל ולהתרכך, בלי להוסיף לו אלמנטים שמקורם בחביות.

יין רענן ומלא חיים עם ריחות נקיים ומורכבים של פירות אדומים, פירות יער, עשן, תבלינים ומינרלים. המרקם שלו עסיסי, הטעמים מאוזנים ומהנים והסיומת ארוכה, עשירה ומהנה. יעשה עבודה נהדרת על שולחן החג שלכם, בעיקר לצד מנות בשריות. המחיר: 150 שקלים.

יינות יקב יתיר. איל קרן,
אופי אזורי ייחודי/איל קרן

יקב טפרברג, לגאסי, פטיט סירה 2018

זן הענבים יצא הדופן הזה, התגלה במאה השמונה עשרה על ידי הבוטנאי ד"ר פרנסואה דוריף, שהעניק לו את שמו. כשהגיע לארצות הברית במאה התשע עשרה, הוענק לו השם 'פטיט סירה' וכך אנחנו קוראים לו עד עצם היום הזה.

טפרברג, לגאסי, פטי ורדו. יח"צ,
מהיינות המרשימים שתוכלו למצוא/יח"צ

היין שנעשה ביקב טפרברג מענבי כרם יחד בעמק איילון והתבגר שנה וחצי בחביות עץ חדשות, הוא אחד מיינות הפטיט סירה הישראלים המרשימים ביותר שתוכלו למצוא. יש לו צבע אדום בוהק, ריחות של פירות שחורים בשלים, תבלינים מתוקים, עשב יבש וקלייה, גוף עשיר ומרקם רך ומפנק. המחיר: 200 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully