וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטברנה. אבל לא רק: אוכל, שתיה וקניות באתונה

מירה איתן, אתונה

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 12:54

מדוכני גירוס עד מסעדת מישלן, מחנויות תבלינים עד מאפיות, מטברנות עד מזקקות. מירה איתן חזרה מאתונה עם ים של המלצות שוות

גרפיטי באתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
אתונה. אין פינה בלי גרפיטי/מערכת וואלה!, מירה איתן

אתונה בחורף, במיוחד בימים סביב סוף השנה האזרחית, היא ממתק ידידותי, יפהפה וטעים. כל פינה בעיר מקושטת ומוארת, עציצי החלבלוב ההדור האדומים (כוכבי הכריסמס) ועצי ההדר פורחים בכל פינה ומוסיפים לעיר צבע יפהפה. אתרי התיירות עדיין מלאים, אך לא יותר מדי, והסיור בין השכונות, שכל אחת מהן היא עולם מעניין בפני עצמו, חושף בפני המבקרים מארג אנושי, חברתי ותרבותי מיוחד מאין כמוהו. האוכל ומהנה והאלכוהול הייחודי לאזור נגיש, זמין וטעים.

הקסם של אתונה מתגלה בסיור בין שכונותיה, עליהן מנצח מלמעלה אתר המורשת העולמית, הפרתנון, שנחשב לפסגת האדריכלות היוונית וסמל הדמוקרטיה. לכל שכונה בעיר אופי מיוחד משלה, הפלאקה קלאסית ומטופחת, תוססת ותיירותית, מלאה בחנויות וטברנות, פסירי מלאת חיים והמולה, עם חיי לילה סוערים וצעירים, מונסטראקי שוקקת חיים, חנויות ובתי קפה, אנפיוטיקה שלווה ורגועה כמו כפר יווני עתיק, אקסרחיה אנרכיסטית ובועטת, קולונאקי יוקרתית ומודרנית, וכל פינה וקיר אפשריים בעיר מכוסים בגרפיטי.

ברטוס, מזקקה מקומית, אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
Brettos. אחת המזקקות העתיקות של אתונה/מערכת וואלה!, מירה איתן

השווקים בעיר הומים ומעניינים, ובראשם שוק הבשר, הדגים וסביבתם, האזור המסחרי השוקק ביותר. המתחם לא מומלץ לבעלי לב חלש, המראות לא תמיד פשוטים, אך מחוצה לו יש שפע של חנויות מזון, בשר, גבינות, יין ואלכוהול, תבלינים, ירקות ופירות ועוד. שוק נוסף ששווה להגיע אליו הוא שוק הפשפשים. יום ראשון הוא היום הגדול שלו, עם פעילות בקומות עליונות ומרתפים בחנויות, אך הוא פתוח בחלקו וקצת פחות צפוף בשאר ימי השבוע.

במסעדות, בברים ובבתי הקפה תתקבלו תמיד עם כוס מים וחיוך. ובתפריט תוכלו תמיד למצוא את המשקאות האלכוהוליים המיוחדים לאזור, חגיגה לאוהבי אלכוהול, וביחוד בשל המחירים הזולים. אוזו, האניס היווני, ציפורו, מעין גרפה מקומית בשתי גרסאות, מעט מתקתקה עם אניס ויבשה ללא אניס, רצינה, ושפע יינות נפלאים מכל אזורי יוון ובצדן בירות מקומיות מרוות כמו מיתוס, ורגינה ואלפא. משקה מיוחד שטעמתי בחנות של אחת המזקקות המשפחתיות העתיקות בעיר, Brettos, הוא רקומלו, שעשוי מראקי, דבש, קינמון וציפורן, סיום מתקתק וטוב לארוחה.

תוכלו למצוא בחנות המזקקה גם אוזו, ברנדי, ציפורו, מסטיקה וליקרים המיוצרים במקום. בנוסף, אתונה מלאה בברי קוקטיילים טובים, חלקם על גגות העיר וכולם משקיפים לאקרופוליס.

אוכלים באתונה. טרמה, פאבה וחצילים. מירה איתן, מערכת וואלה!
כל מסעדה, כל השנה. פתיחת שולחן יוונית/מערכת וואלה!, מירה איתן

האוכל והיין היווני תפסו מקום חשוב כבר בתרבות העתיקה. "ראשיתה של כל הנאה הוא עינוג הקיבה", אמר אפיקורוס, וסיפורי המיתולוגיה מנציחים את אלת התבואה דימיטרה ואת אל היין דיוניסוס הפופולריים.
המטבח היווני פשוט ולא מתוחכם, ועם זאת טעים ביותר. זה מתחיל בסלט היווני (חוריאטיקי) החתוך גס עם גוש גבינת הפטה שמעליו, טרמה (האיקרה היוונית), פאבה (ה'חומוס' היווני, שעשוי מאפונה צהובה) וצזיקי, שמוגשים בכל מסעדה, כל ימות השנה.

מאכלים נוספים נפוצים הם עלי גפן ממולאים (דולמאדס), חורטה - ירוקים מאודים, מוסקה, סגנאקי - גבינת הפטה המטוגנת, והיוגורט המקומי הסמיך הנפלא, המופיע אפילו בקינוחים עם קונפיטורת פירות מעליו. וכמובן שיפודי הסובלאקי והגירוס (השווארמה המקומית). חובבי המתוקים ימצאו היצע רב, שבראשו סופגניות הלוקומאדס, ועוד סוגי עוגיות שקדים, אגוזים ואחרות.

Kostas

אתונה. קוסטה מכין לנו גירוס. מירה איתן, מערכת וואלה!
התור מפחיד, התמורה שווה. kostas souvlaki, אתונה/מערכת וואלה!, מירה איתן

שיפודי הסובלאקי הטובים והאותנטיים באתונה. התור הארוך היומיומי קצת מפחיד, אבל התמורה שווה. דלפק קטן עם מעט מאוד מקומות ישיבה, שבו קוסטה צולה את נתחי הבשר על פלנצ'ה לוהטת ועוטף אותם בפיתות ספוגות שמן זית עם רוטב אדום, מתוק חריף, פרוסות בצל, עגבניה וצ'יפס. פשוט וטעים לאללה.
Kostas souvlaki Pl. Agias Irinis 2 Monastiraki

Tis Teatrou to steki

למרגלות המלון בו שהיתי (מלון Soul, הממוקם בדיוק במרכז העניינים, תודה לאיתמר על ההמלצה) אפשר להרגיש כמו מקומיים. זוהי טברנה ברחוב צדדי קרוב לשוק, מעין מסעדת פועלים עם מאזטים נהדרים, סרדינים, אנשובי, מאכלי ים, כדורי בשר ועוד מטעמים טעימים וזולים להפליא.
Tis Teatrou to steki, Theatrou 7

Atlantikos

מסעדת דגים ופירות ים קטנה עממית ואותנטית. שירות נהדר ומחויך, האוכל לא מתוחכם, אבל מאוד טרי וטעים. סרדינים, אנשובי, פירות ים, דגים שונים ועוד. כיף.
Atlantikos, 7 Psirri

סלט יווני, אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
המחירים מצחיקים. סלט יווני באתונה/מערכת וואלה!, מירה איתן

Klimataria

טברנה מסורתית, קרובה לכיכר אומוניה, שבסופי שבוע מתקיימים בה מופעי מוזיקה יוונית מסורתית (שחלק גדול ממנה אנחנו מכירים הודות לפוליקר, אריס סאן ואחרים). אוכל פשוט וטעים, במחירים מצחיקים ואלכוהול זול. מנות יווניות אותנטיות כמו קדירת טלה בבישול איטי, דגים ומאכלי ים טריים ובשרים בגריל. בימי ההופעות המחיר ההתחלתי הוא 25 אירו לאדם, אך אין הרבה סיכוי לחרוג ממנו. המוזיקה הנהדרת ממשיכה לאורך כל הערב והקהל לעתים מצטרף בשירה ובריקודים.
Klimataria, 2 Platia Theatrou

להקת הבית, קלימטריה, אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
חוויה יוונית מקסימה. אתונה/מערכת וואלה!, מירה איתן

Aylh - Yard restaurant

תוך כדי סיור בערב בעיר, התגלתה לנו חצר בית שוקקת חיים, חיכינו בתור במסדרון הצר והגענו למסעדה מקומית צרה ופשוטה ביותר, המספקת גם אוכל ואלכוהול בסיסיים נהדרים וחוויה יוונית מקסימה, פשוטה ואותנטית. קחו בחשבון שחתולי הבית יכולים לעתים לחלוק עמכם את הכיסא.
Aylh, 12 Ag. Dimitriou

Bouloukos

שיפודים, קבב נהדר וגירוס זולים ביותר מוגשים בשירות מהיר, באמצע הרחוב ההומה, ממש ליד הכביש הסואן, והכל טעים מאוד ומלמד הרבה על האוכל המקומי היומיומי.
Bouloukos, Athena 53

אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
שוק עם בשר/מערכת וואלה!, מירה איתן

Karamanlidika

בפינת רחוב בשכונת פסירי, קרוב לשוק, ממוקמת מסעדה-מעדנייה מודרנית נפלאה המציעה אוכל אתונאי אותנטי עם הומאז' למעדניות העתיקות של אנטוליה הטורקית, מאכלים שהביאו אתם המהגרים, בשילוב עם מגוון מוצרי המעדנייה.

בתפריy: מאזטים חמים וקרים, תבשילים, מגוון נקניקים וגבינות נהדר ומנות מיוחדות מתחלפות. פסטרומה במספר וריאציות, מורטדלה עם פיסטוק, פרושוטו יווני, גבינת סגנאקי צלויה ועוד הרבה מעדנים נפלאים, ובסוף קינוח מקסים של יוגורט הסמיך ומעליו קונפיטורת גזר. מקום טוב לרכוש בו מעדנים למזכרת לפני שחוזרים הביתה.
Ta Karamanlidika Tou Fani, 52 Evripidou (Corner of Socratous)

אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
בשוק התבלינים, אתונה/מערכת וואלה!, מירה איתן

Varoulko Seaside

מסעדת דגים ופירות ים אלגנטית ויוקרתית, הממוקמת באחד המקומות היפים ביותר, במרינת מיקרולימאנו שבפיראוס. המסעדה הראשונה ביוון שקיבלה כוכב מישלן על אוכל מקומי יווני ים תיכוני. מטבח קלאסי, פיין דיינינג, גבוה ויקר, טעים להפליא. למי שמתחשק לשנות את התפריט המקומי האותנטי. פסטה קלמרי נפלאה, ריזוטו שחור עם שרימפס ודיונון, דגים טריים עם ריזוטו פסטו, סרטנים ועוד. תפריט היין ענק ומשובח.
Varoulko Seaside, Akti Koumoundourou 54, Pireas

Vintage Wine Bar

בר יין מודרני מצוין! תפריט יין גדול ומעולה, עם מיטב היצע תעשיית היין המקומית, ודגש על יקבי בוטיק קטנים נפלאים ויינות אורגניים וטבעיים. היינות נמזגים דרך קוראוין ששואב את היין מהבקבוק מבלי לפגוע בפקק, ומשאיר את היין במצב הטבעי בבקבוק, ובכך מאפשר טעימה מקשת רחבה של יינות (אפשרי גם בחצאי כוסות). האוכל מבוסס על יצרנים ומגדלים מקומיים קטנים. מנות טעימות ויצירתיות. השירות מקצועי ביותר ומחויך. מומלץ מאוד לחובבי היין.
Vintage Wine Bar, Mitropoleos 66-68 , Plaka

Vintage Wine Bar, אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
Vintage Wine Bar, אתונה. תפריט יין מרהיב/מערכת וואלה!, מירה איתן

Stani

אחד המקומות הטובים למתוקים ומאפי בוקר. מילק בר מסורתי, שמוכר גם יוגורט נפלא מחלב כבשים, ושלל מעדנים, עוגות וקינוחים על טהרת היוגורט והחלב, כולם בעבודת יד.
Stani, 10 M.Kotopouli street Omonoia, Athensstani 1931.gr.

Minu

בית קפה ייחודי, עם עיצוב מעלף, המתפקד גם כמשתלה ויש בו גם פריטים מעוצבים למכירה. במקום חללים שונים ומעניינים, חלל ירוק גבוה, צמחיה משתלשלת מפתח בתקרה, מקומות ישיבה ורסטיליים, חצר קטנה ונעימה, כסאות נוח ועציצים. בתפריט מוזלי, כריכים ועוד, מאוד טעים.
Sarri 50, Minu, Athens

Creme Royale

מקום נהדר לעצור בו לקפה ומאפה בוקר על הדרך, כשבחלון בית הקפה/מאפיה ניתן לצפות באופה מותח את הבצק, כדי להכין ממנו את המאפים המקומיים הנהדרים. בצקי פילו, מלוחים או מתוקים, בוגאטסה נהדרת, פשטידות גבינה ותרד ועוד ועוד.
Creme Royale, 37 Athinas

קרם רויאל, אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
מאפים מקומיים נהדרים. Creme Royale, אתונה/מערכת וואלה!, מירה איתן

Lukumades

במדרחוב Aiolou בלב הפלאקה ממוקם אחד המוסדות בהם ניתן לאכול את הקינוח היווני שנקרא באותו שם. סופגניות קטנות הטבולות וממולאות בדבש וקינמון או שוקולד, קרם פטיסייר, פרלינים, פירות או גבינות, בציפוי גרגרי סוכר.

חנות תבלינים אליקסיר, אתונה. מירה איתן, מערכת וואלה!
כל תבלין מקומי אפשרי. Elixir, אתונה/מערכת וואלה!, מירה איתן

Elixir

חנות תבלינים ידועה, שאפשר למצוא בה כל תבלין מקומי אפשרי. אורגנו גרוס או בענפים מיובשים, בו משתמשים גם בסלט היווני וגם בסופלאקי. דבש טימין ודבש ענבים, ריבת תפוזים עם אורגנו, חומץ בן יין, אוזו בזיקוק ידני ועוד ועוד ועוד.
Elixir, Evripidou 54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully