וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב רשת: היקב הוותיק שמכוון לדור ה-Z

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 12:09

מנהל מותג באחד היקבים הוותיקים והגדולים בישראל, מספר לטליה לוין, איך הוא מצליח לפנות אל בני דור ה-Z, ועל הדרך, להפוך את הייננים שלו לכוכבי אינסטגרם

יקב טפרברג ידוע לא רק הודות ליינות שהוא מיצר משנת 1870, אלא גם בקמפיינים היצירתיים שלו שמאתגרים בשנים האחרונות את הגבולות המוכרים לנו. זכורים במיוחד שיתופי הפעולה עם תיאטרון בית ליסין, בו לפני ההצגה שודרה פרסומת במתכונת "הצגה לפני הצגה", שיתוף הפעולה עם אתר הנשים "סלונה" לכבוד 150 שנים ליקב במהלכו הושק קמפיין "משפחות אמיתיות", בו משפחות מוכרות בכל בית וישראל, דיברו על מה זה לעבוד יחד כמשפחה, הפקת סרטים קצרים תחת הכותרת 'סיפורי יין', ועוד. המיקוד בקמפיין החדש של היקב הוא בדור שכולם מנסים לפצח - דור ה Z או דור הטיקטוק שמדבר בשפה שיווקית שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד היום.

עומר לוי, מנהל מותג ביקב טפרברג הוא רק בן 32, לא בן דור הטיקטוק אבל לחלוטין מבין את הלך הרוח של הדברים. "מה שחשוב לנו להראות הוא שטפרברג קודם כל אוהבים לדבר על יין עם כולם. וכדי לדבר גם עם הדור החדש היינו צריכים לשנות כמה דברים. קודם כל את הזירה הפרסומית. אם בעבר היינו מדברים המון בפייסבוק, היום עיקר המיתוג שלנו באינסטגרם (בטיקטוק אסור לפרסם אלכוהול ט"ל), שזו רשת שמדברת לקהל הצעיר יותר. זו פלטפורמה שאנחנו מאמינים בה מאד".

אוליבייה פרתי, יינן יקב טפרברג. צילום מסך, מערכת וואלה!
היינן אוליביה פרתי מדבר עם הדור החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כמה זה קשה?

"זה לא קשה כמו שצריך לשים לב לדרך שבה אתה מדבר עם הקהל. קודם כל, הקשב שלהם ותשומת הלב שלהם לדברים מאד קצרה. אם אתה רוצה לתקשר מסרים באופן אפקטיבי, אתה צריך להיות חד ובהיר, עם טייקים קצרים ומהירים. וחוץ מזה שיש פה אתגר נוסף בלהנגיש נושא מורכב".

יין לבני הדור שלי ומעלה, הוא נושא "מכובד" והנה פתאום הדיבור עליו באינסטגרם, בשפה "טיקטוקית" עלול"להוזיל" אותו. איך פותרים את הדיסוננס?

"יין יכול להיות נושא שאולי מרתיע אנשים מסוימים לדבר עליו, בעיקר מכיוון שהוא דורש הבנה. יש אנשים שדיבור על יין הוא משהו "מתנשא". ואני מודה שגם אנחנו נתקלנו באתגר הזה בו מהר מאד אפשר "להתדרדר" במירכאות כמובן, כשמדברים על יין, לשיח מאד מורכב ומאד מקצועי שבסופו של דבר עשוי לפספס את המטרה, שהיא להעביר מסר מדויק ומהיר והכי חשוב נגיש. אפשר לשתות יין ולהנות ממנו בלי להיות מומחה גדול".

עוד בוואלה!

היינן שיוציא אתכם מאזור הנוחות

לכתבה המלאה
דניאל פרידנברג, יינן יקב טפרברג. צילום מסך, מערכת וואלה!
היינן דניאל פרינדברג מעביר מסר מדויק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בלי לשחק משחקים"

במהלך הפרסומי החדש, עשו ביקב בחירה מעניינת בה כל יינני היקב שיקי ראוכברגר, אוליבייה פרתי ודניאל פרידנברג משתתפים בסרטונים קצרים, שתפקידם ללמד משהו קטן על יין. "אנחנו עוסקים בזמן האחרון ביצירת תוכן מלמד על יין בצורה מהירה ואינפורמטיבית בלי לשחק משחקים" אומר לוי, "זו הגישה שלנו עכשיו, ויריית הפתיחה של זה היא סדרת הסרטונים שהכנו עם הייננים שלנו, שהם גם הפרזנטורים, וגם השתתפו בכתיבת התסריט, שבו הם מדברים על עולם היין, מנפצים מיתוסים והכל בסרטון קצר, ברור ומהיר".

אוליביה פרתי, יינן יקב טפרברג. צילום מסך, מערכת וואלה!
היינן אוליביה פרתי מנפץ מיתוסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדור הבא של הצרכנים

דוגמה לאחד הסרטונים שניתן כבר היום לראות ברשת, עוסק בשאלה מדוע יין צריך לנשום? התשובה כאמור, מתבררת בתוך פחות מחצי דקה. כשאני תוהה אם ביקב ראו את בני הדור הצעיר כצרכני יין עתידייים ששווה להשקיע בהם, לוי מסביר שכן.

"היום עולם היין מונגש יותר, והוא לא מנותק או מרוחק כמו שהיה פעם. המנעד מאד רחב, ועל פי סטטיסטיקה אפשר לראות שרוב היינות שנמכרים הם מתחת ל 40 שקלים לבקבוק. זה נתון משמעותי שמלמד על כך שיש כאן דור שרוצה לצרוך יין כמצרך יומיומי. זה משהו שהחל בקורונה, ושהפך למצרך נגיש במקרר, ולא רק כזה שרוכשים באירועים מיוחדים, מסיבות או ארוחות שישי וחגים".

"אני אמנם בן 32" אומר לוי, "אבל גם לי מאד נוח לראות את התוכן הזה בצורה הזאת. וגם לצורך העניין להורים שלי, שהם בני שישים פלוס. בסוף אנחנו לא מכוונים רק לצעירים, נכון שאנחנו מקדמים את זה בעיקר בפלטפורמות בהן צעירים נמצאים, אבל המטרה היא כאמור, קודם כל להנגיש את הידע על היין לכולם. השאיפה היא לדבר על יין, אנחנו מאמינים שאם נגדיל את הידע של האנשים על היין, כולנו נרוויח מזה".

יקב טפרברג. שני בריל,
צוות הייננים של טפרברג משקיע הדור הבא/שני בריל

מה צפוי בהמשך?

"כרגע העלינו כמה סרטונים, וצפויים לנו עוד כמה אלמנטים של תוכן שיעלו בעתיד בצורה הכי קלילה ואינפורמטיבית, שתספר גם על ההבדל בין הסדרות, מה ההבדל למשל בין יין שהיה חצי שנה בחבית או כזה ששהה שנה וחצי."

"בסוף ראוי לציין בהקשר זה, שיש פתיחות מאד גדולה ביקב בניצוחו של מוטי (טפרברג ט"ל), ואין רעיון שהוא טאבו, או לא טוב. תמיד פתוחים לשיתופי פעולה ורעיונות חדשים וזה בא לידי ביטוי, ולראייה כל הפרויקטים שנעשו בשנים האחרונות שכל אחד מהם שונה מהקודם. אנחנו במחלקת השיווק מאד נהנים מהעשייה הזאת, מהחקירה הבלתי פוסקת ומהיצירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully