וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל אחד נכנס לבר

מירה איתן

15.1.2023 / 17:44

ראיתם פעם פילים ורודים? אם התשובה היא 'לא', כנראה שעוד לא שתיתם את הבירה הבלגית הזו

בירה דליריום. אתר המבשלה,
תראו, פילים וורודים/אתר המבשלה

בלגיה היא חלומם הרטוב של חובבי הבירה. שפע של סגנונות ייצור, מותגים בשלל טעמים, ניחוחות וצבעים, ממותגי לאגר קלאסיים ועד לבירות כהות, סמיכות ומתקתקות בעלות אחוז אלכוהול גבוה מהרגיל. אחד המותגים שיצר לעצמו שם בעולם כולו הוא 'דליריום', שאם תשתו אותו, יש אומרים, אולי תצליחו לראות פילים ורודים.

בירה דליריום. אתר המבשלה,
גברת, יש לך פיל על הראש/אתר המבשלה

הפיל הוורוד שבחדר

Delirium, הזיה בעברית, נולדה בשנת 1989 במבשלת הויחה (Huyghe Brewery) שבבלגיה. יצרני הבירה בחרו בדמות של פיל ורוד, כי לפי האגדה, אלכוהוליסטים בתהליך גמילה רואים בדמיונם פילים ורודים. לא ידוע לי אם זה נכון או לא, מה שבטוח שחוזקן האלכוהולי של בירות דליריום יסייעו בצביעת העולם בוורוד.

בהתאם, קירות המבשלה צבועים בצבעי המותג, פילים ורודים על רקע תכול, והבירות משווקות בבקבוקי זכוכית צבועים בהתזה ליצירת מראה ייחודי דמוי חרס, כשעל הבקבוקים מופיעים פילים וורודים.

עוד בוואלה!

בירה וביס: אוהבים נקניקיות?

לכתבה המלאה
בירה דליריום. מירה איתן, מערכת וואלה
מימין לשמאל: הבירות של דליריום/מערכת וואלה, מירה איתן

גמילה זו גמילה

המוצר הראשון שיוצר במבשלה תחת המותג הוא 'דליריום טרמנס'. שם הבירה נגזר משמו של תסמין גמילה מאלכוהול, סוג של פסיכוזה הנוצרת משתיה מרובה, הנפוצה בעיקר אצל אלכוהוליסטים בגמילה. תופעת לוואי ידועה של המחלה היא הזיות (דליריום) בהן מדמיינים פילים ורודים וכן סובלים מרעידות (טרמנס) בכל הגוף.

בירה דליריום. יח"צ,
מארז דליריום עם כוס/יח"צ

Delirium Tremens

בירת אייל בהירה, 8.5% אלכוהול, מבושלת עם שלושה סוגים של שמרים לקבלת הטעם. צבע זהוב, ראש קצף בינוני ויציב. ניחוחות שמרים, קרמל, שוקולד, פרי ותבלינים. מתיקות קלה וסיומת עדינה ומעט מרירה.

Delirium Nocturnum

אייל בצבע חום אדמדם כהה, בעלת 8.5% אלכוהול. ניחוחות קרמל, מוקה ושוקולד וראש קצף יציב. טעמים עשירים ומלאים של דגנים קלויים וסיומת ארוכה.

דליריום בירה. אתר המבשלה,
הבלגים האלה, משוגעים על כל הראש/אתר המבשלה

Delirium Red

בירת פירות אדומים בצבע אדום עמוק, 8% אלכוהול. ניחוחות פרי ארומטי, דובדבנים ואגוזים. מתקתקות פירותית בפה המתאזנת עם חמיצות מרעננת.

Delirium Argentum

הבירה יוצרה לראשונה בשנת 2014 לרגל 25 שנים להקמת המבשלה. זו הבירה המרירה ביותר עד כה. 7% אלכוהול. ניחוחות הדרים רעננים וטיפה קרמל, גוף די מלא ומורכב וסיומת רעננה ונעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully