וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלילי הכרם: יינות חדשים בסדרת כרמל ויניארדס

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 13:47

היינות מסדרת Vineyards, של יקבי כרמל, נעשים מחלקות כרמים המאופיינים בטרואר דומה, הממוקמים באותם אזורי גידול. עשינו בינג'

יקבי כרמל, ויניארדס, השקה. רפי דלויה,
יינות חדשים בסדרת Carmel Vineyards. עכשיו בחנויות/רפי דלויה

"יין טוב מתחיל בכרם", הוא משפט שנשמע לא מעט בעולם היין של העשורים האחרונים. בכל אזור יין שמכבד את עצמו, גם הכרמים מקבלים את הכבוד המגיע להם, הן ברמת הטיפול בהם והן בהתאמת זני הענבים לתנאי האזור. יקבי כרמל מוכיחים זאת שוב, עם יינות חדשים בסדרת Carmel Vineyards שיוצאים לשוק בימים אלה.

כרמים חדשים רבים ניטעים בשנים האחרונות ישראל, בעיקר על ידי היקבים המסחריים הגדולים, תוך מתן חשיבות רבה לאזורי הנטיעה וזני ענבים שמתאימים להם. ליקבי כרמל כרמים רבים ברוב אזורי הארץ, שרבים מהם ניטעו רק לאחר שהייננים והאגרונומים למדו לעומק את האקלים, תנאי הקרקע והגורמים הנוספים המסייעים בתהליך הפקת היין.

כרמל ויניארדס, כרמים במבוא ביתר. באדיבות יקבי כרמל,
כרמי Carmel Vineyards במבוא ביתר/באדיבות יקבי כרמל

יין כלל ישראלי

Carmel Signature הושקה לפני כשנתיים כסדרת יינות היוקרה של יקבי כרמל, המאגדת יינות פרמיום מ-16 הכרמים הטובים ביותר של היקב. היינות מטופחים בקפידה בכל תהליך הכנתם, מבחירת הכרמים והכורמים המגדלים ועד ליישון בבקבוק.

"כרמל הוא יקב של יין כלל ישראלי" אומר נדב ארנס, מנכ"ל היקב, "ביקב מייצרים מנעד רחב של יינות, כך שלכל צרכן יהיה יין שמתאים לו". לדבריו, האנשים, הן דורות הכורמים של היקב, הייננים, העובדים והלקוחות, הם הנכס החשוב ביותר ליקב הדוגל בתפיסה משפחתית

עוד בוואלה!

סיפורה של סדרה: יפה לך ורוד

לכתבה המלאה
נדב ארנס, מנכ"ל, יפתח פרץ, יינן ראשי, יקבי כרמל. רפי דלויה,
נדב ארנס, מנכ"ל, יפתח פרץ, יינן ראשי, יקבי כרמל/רפי דלויה

הבידול האזורי והתבלין הסודי

יקבי כרמל, שהפכו לחברה ציבורית ומציינים 140 שנה להיווסדם, מרחיבים בימים אלה את מותג יינות הפרמיום Carmel Signature ומשיקים תחתיו יינות חדשים בסדרת Carmel Vineyards הוותיקה, שזכתה לשיפור מודרני ועדכני ניכר בעיצובה. יינות סדרת Vineyards (כרמים), המופקים מכרמים נבחרים וייחודיים הנטועים באזורי גידול היין האיכותיים בישראל, צפון רמת הגולן והרי ירושלים, מביאים לידי ביטוי ומייצגים את האופי המיוחד של זן הענבים, תתי אזורי הגידול, הכרמים ואיכותם.

לדברי יפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל, "החלק הכי חשוב בתהליך היינני הוא בחירת הכרמים. מרגע שנבחר הכרם תפקידנו כייננים הוא לשמור עליו ולטפח אותו על מנת שיניב את הענבים בעלי האיכויות הגבוהות ביותר שניתן. בשונה מסדרת Single Vineyards המאופיינת בענבים הנבצרים מכרם יחיד, בסדרת Vineyards הבחירה היא התמקדות ב'תתי אזור'. היינות מופקים מחלקות כרמים איכותיים המאופיינים בטרואר דומה וממוקמים באותו אזור גידול. סדרה זו מביאה לידי ביטוי את הבידול האזורי וממחישה כיצד אזורי גידול מתנהגים בהרמוניה עם זנים ספציפיים המותאמים להם".

"התבלין הסודי שלנו" מוסיף רן אסא, מנהל השיווק, "הוא הסבלנות. אנחנו לא מאיצים תהליכים", נותנים ליין את הזמן שלו, גם בכרמים, גם בטיפול ביקב וגם ביציאתו לשוק.

כרמך ויניארדס, השקה. רפי דלויה,
נותנים ליין את הזמן שלו/רפי דלויה

היינות החדשים בסדרת VINEYARDS של יקבי כרמל:

יקבי כרמל, סדרת ויניארדס. איל קרן,
מתחילים בכרם/איל קרן

יקבי כרמל, Vineiyards, וולקני לבן 2021

יין לבן חצי יבש המופק מ-47% ויונייה, 20% פינו גרי, 20% שרדונה, 6% סוביניון בלאן, 5% ריזלינג ו-2% גוורצטרמינר, שנבצרו בכרם תל-מחפי וכרם בר אביטל הממוקמים במרחבי החורש הטבעי הירוק של צפון רמת הגולן. יין מאוד ארומטי, פרחוני, פירותי ורענן. איזון יפה, מתיקות לא מעיקה עם חמיצות טובה, קליל, שתי מאוד ונעים. המחיר: 80 שקלים.

יקבי כרמל, Vineiyards, שרדונה 2021

יין לבן יבש המופק מענבי שרדונה מכרם בית זית, כרם שורש וכרם מבוא ביתר, הממוקמים בנוף ההררי של הרי יהודה. ניחוחות של פירות קיץ צהובים, עם עשבוניות קלה ומרעננת. גוף בינוני ומעלה, חמיצות לימונית נעימה ומאוזנת וסיומת מתמשכת. המחיר: 80 שקלים.

כרמל ויניארדס, השקה. רפי דלויה,
מתמקדים בתתי-אזורים. יינות Carmel Vineyards/רפי דלויה

יקבי כרמל, Vineiyards, קברנה סוביניון פטי ורדו 2020

יין אדום יבש המופק מ-73% קברנה סוביניון ו-27% פטי ורדו שנבצרו מכרם בית זית וכרם מבוא ביתר. היין התבגר במכלי בטון במשך 14 חודשים, מה שמאפשר לשמור על אופי הזן והכרם. יין אלגנטי ומקסים שממשיך להתפתח בכוס לאורך זמן, ניחוחות של פרי אדום ושחור עם רמזים לפירות יבשים מתקתקים, גוף בינוני עד מלא, קטיפתיות אלגנטית בפה וסיומת משיית ונעימה. לטעמי, היין הטוב ביותר בסדרה. המחיר: 80 שקלים.

יקבי כרמל, Vineiyards, קברנה סוביניון 2020

יין אדום יבש המופק מענבי קברנה סוביניון שנבצרו מכרם תל מחפי וכרם הר אביטל שברמת הגולן. ניחוחות של פרי אדום ושחור עסיסי, וניל ומנטה, גוף די מלא, רך ואלגנטי וסיומת עגולה ונעימה. המחיר: 80 שקלים.

יקבי כרמל, Vineiyards, פטי ורדו 2020

יין אדום יבש המופק מענבי פטי ורדו שנבצרו מכרם מבוא ביתר שבהרי ירושלים. ניחוחות עוצמתיים וצעירים של פרי שחור וליקריץ המשולבים בעץ. גוף די מלא עם נוכחות בולטת וסיומת עוצמתית ומתמשכת. המחיר: 80 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully