וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרחוני ורענן או טרופי ואלגנטי? היינות החדשים של יקבי בנימינה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 12:23

"בשנים האחרונות מתרחשים שינויים מרעננים ביינות יקב בנימינה." מירה איתן עם הפרטים ורשמי הטעימה

יקב בנימינה. יח"צ,
יקב בנימינה. סיפור שמתחיל בשנת 1925/יח"צ

סיפורו של יקב בנימינה החל בשנת 1952 והוא מקושר לכמה וכמה סיפורים היסטוריים, הראשון בהם התרחש בשנת 1925. בשנה זו לאחר שאנשי הברון רוטשילד זיהו את הפוטנציאל של שדות היסמין שפרחו באזור, הם הקימו במושבה בנימינה, מפעל שייצר בשמים על בסיס אותם הפרחים. המפעל הצליח בתחילת דרכו, אך בשנת 1937, בעקבות מיתון עולמי ומעבר ליצור של בשמים סינתטיים הוא נסגר.

מאוחר יותר שימש מרתף המפעל את חברי ההגנה, כסליק ומקום מחבוא עד לקום המדינה. היינן יוסף זלצר, שעלה לארץ מהונגריה בשנת 52 ורצה להמשיך לעסוק במקצועו, התחבר לאזור שנחשב מתאים במיוחד לגידול גפן ועשיית יין, שיקם את מפעל הבשמים הנטוש והקים בו יקב בשם 'אליעז' על שם בנו שנפל במלחמת השחרור.

בווידאו: חגיגות 70 ליקבי בנימינה/עריכה: גלעד מן מנהיים

יינות חדשים, אווירה חדשה

מאז עבר היקב גלגולים רבים ונרכש על ידי גופים ומשקיעים שונים ובאמצע שנות התשעים שונה שמו ל'יקבי בנימינה'. בשנת 2008 נרכש היקב על ידי קבוצת משקיעים פרטיים, שהמשיכו בהשקעות ענק בכרמים, בציוד ובהון האנושי. היום, יותר משבעים שנים לאחר הקמתו, קולט היקב ענבים מכרמים בכל הארץ, מרמת הגולן, דרך הגליל העליון והתחתון, הרי ירושלים ועד לדרום ומייצר למעלה משניים וחצי מיליון בקבוקים בשנה.

בשנים האחרונות מתרחשים שינויים מרעננים ביינות יקב בנימינה. לפני שנה, בחגיגות יום ההולדת השבעים של היקב, הושקו כמה יינות מעניינים בסדרת 'צוקים'. לקראת חג הפסח השנה, השיק היקב יינות בסדרת Green Bin, יינות ים תיכוניים נעימים לשתייה, ומותאמים ככפפה ליד לאקלים החם שלנו, לאוכל המקומי ולאווירה הכללית.

יקבי בנימינה, סוביניון בלאן 2022 Green Bin

סדרת Green Bin היא לא סדרה שטבעי לצפות לה מיקב וותיק ומבוסס כמו בנימינה. התוויות המאוירות והאווירה הקלילה, פונות לדור חדש של צרכי יין והן עושות את זה מקסים. היין, שנעשה מענבי כרם בן זמרה שבגליל העליון שנסחטו בעדינות, תסס באיטיות, כדי לשמר את ארומות הפרי. זהו יין טרופי, אלגנטי וקליל, עם ניחוחות של פרי טרופי ופרחים, חמיצות מרעננת וטעמים ירקרקים שמזכירים יינות וינו ורדה מפורטוגל ותכולת אלכוהול נמוכה במיוחד. המחיר: 65 שקלים.

יקב בנימינה, גרין בין פורח ורענן. אפרת אשל,
פרחוני ורענן/אפרת אשל

יקבי בנימינה, רוזה Green Bin 2022

האח הוורוד בסדרה נעשה מענבי גרנאש שגדלו ברמת סירין שבגליל התחתון. אזור גידול ייחודי שיקבי בנימינה משקיעים בו לא מעט. הענבים נסחטו, ולאחר מגע קצר במיוחד עם הקליפות, עבר התירוש הוורדרד להצללה ותסיסה בטמפרטורה נמוכה. התוצאה היא יין פרחוני ומרענן, עם ניחוחות של פירות אדומים טריים, וטעמים שמשלבים בין חמצמצות של הדרים לבין נוכחות מעודנת של פירות אדומים טריים. בשונה מקודמו הלבן, שיודע להיות מהנה מאוד בפני עצמו, את הרוזה כדאי לפתוח, ליד משהו קטן לאכול. המחיר: 65 שקלים.

יקבי בנימינה, גרין בין, טרופי ואלגנטי. אפרת אשל,
טרופי ואלגנטי/אפרת אשל

יקבי בנימינה, רזרב, שרדונה 2021

בציר חדש לאחד היינות הוותיקים של היקב, שנעשה ממאה אחוז ענבי שרדונה מאזור הגלבוע ותסס במכלי נירוסטה ובמספר סוגים של חביות עץ. יין מורכב ומאוזן, עם ניחוחות של הדרים, מלון וניל ואפרסק, מרקם חלקלק, טעמים מאוזנים וסיומת ארוכה. הוא שנמצא בדיוק באמצע הדרך בין יינות השרדונה עתירי נוכחות החבית לבין אלה שמתבססים על הרעננות והחיות של הפרי. לכן כולם יוכלו לאהוב אותו. המחיר: 60 שקלים

יקבי בנימינה, רזרב, שרדונה. יח"צ,
יין שכולם יוכלו לאהוב/יח"צ

יקבי בנימינה, צוקים, רוסאן מרסאן 2021

היין הושק אמנם לפני כשנה במסגרת חגיגות יום ההולדת השבעים של היקב, אבל רק לאחר שנה נוספת בבקבוק הוא מצליח לבטא את עצמו כמו שצריך. הוא נעשה משבעים אחוז ענבי רוסאן ושלושים מרסאן, שגדלו בשתי חלקות צמודות בכרם מירב בגלבוע, ונבצרו, נמעכו, נסחטו ותססו יחד, לפני שעברו לארבעה חודשי התיישנות בחביות עץ. התוצאה היא יין עם ניחוחות עשירים ומגוונים: קליפות הדרים, משמשים ואפרסקים, מרקם מענג ואיזון יפה עם סיומת ארוכה ומהנה. המחיר: 110 שקלים.

יקבי בנימינה, צוקים, רוסאן מרסאן. אפרת אשל,
ניחוחות עשירים ומגוונים/אפרת אשל

יקבי בנימינה, צוקים, גרנאשה טינטוררה 2021

היין נעשה ממאה אחוז ענבי גרנאשה טינטוררה, או, כמו שקוראים להם בצרפת אליקנט בושה, מכרם מירב שבגלבוע והתבגר שנה בחביות עץ.

יקבי בנימינה, גרנאשה טינטוררה. אפרת אשל,
מושלם למנות מתובלות/אפרת אשל

יש לו ניחוחות של פירות שחורים ואדומים, פלפל שחור, טבק, תבלינים מתוקים ועשבי תיבול. הטעמים שלו עשירים בתיבול ים תיכוני שהופך אותו לבן לוויה מושלם למנות מתובלות. המחיר: 110 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully