וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר עם הטפרברגים

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 13:59

היינות החדשים של טפרברג, הם כל מה שאתם צריכים כדי לחגוג סדר כהלכתו. רק תחליטו מי אחראי על הקינוח

אילוסטרציה. ShutterStock
מה תשתו ליד הקניידלך?/ShutterStock

ערב ליל הסדר מתקרב ובהנחה שאתם מכוננים לקיים אותו כהלכתו, כולל ארבע כוסות או קצת יותר, אתם בטח שואלים את עצמכם אילו יינות הכי כדאי לבחור לשולחן החג. כמו בכל שנה, גם הפעם, טעמנו והשווינו לא מעט יינות מקומיים וכשרים, כדי לעזור לכם לענות לשאלה הזו. את רשמי הטעימות המלאות, נפרסם בקרוב, באתר הזה ממש, אבל לפני שזה יקרה, חשבנו שכדאי יהיה לספר לכם לכם על שני יינות חדשים של יקב טפרברג, שהתחבבו מאוד על רוב הטועמים ושיסגרו לכם שתי פינות חיוניות.

דליקטסן. עידית בן עוליאל,
ומה ליד הגפילטע?/עידית בן עוליאל

מנה ראשונה: טפרברג, רוזה אסנס 2022

היין נעשה מענבי קלדוק, זן צעיר יחסית שנולד בשנות החמישים של המאה הקודמת, מהכלאה בין זוג זנים קצת יותר מוכרים: גרנאש ומלבק. אפשר למצוא אותו בלא מעט יינות מלנגדוק ופרובאנס שבדרום צרפת וגם בישראל. במקרה שלנו, במורדות הרי יהודה.

הענבים, שנבצרו בשעת בוקר מוקדמת, נמעכו בעדינות, עברו השרייה קצרה עם הקליפות ונסחטו בלחץ נמוך, ללא חשיפה לחמצן, לפני שעברו לתסיסה בטמפרטורה נמוכה. התוצאה היא רוזה בהיר, אך בעל אופי, עם ניחוחות מינראליים וטרופיים, חמיצות מעוררת תיאבון וטעמי פרי רעננים. לקרר היטב ולשתות עם המנות הראשונות. אולי גם כאפריטיף. המחיר: 75 שקלים.

טפרברג, אסנס רוזה. איילת ארד,
חמיצות מעוררת תיאבון/איילת ארד

מנה עיקרית: טפרברג, פרובידנס 2018

פרובידנס, 'השגחה עליונה' בעברית, הוא יין הדגל של יקב טפרברג, שנעשה בבציר 2018 מענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו וסירה, שגדלו בכרמים איכותיים, בעמק קדש שבגליל העליון, עמק האלה וגוש עציון. כל אחד מהמרכיבים שלו טופל בנפרד והתבגר שמונה עשר חודשים בחביות, לפני שהורכב ממנו הבלנד הסופי.

"אנו שמחים להשיק את הבציר החדש והאיכותי ליין הדגל של היקב" מסר היינן הראשי שיקי ראוכברגר. "השקה שמרגישה כמו חלום שמצפים, ואכן מתגשם. בציר 2018 של PROVIDENCE מגיע מחביות יין, המביאות איתן סיפור אהבה, גידול ועשיית יין הרמוני ואנו נרגשים לשתף בו אתכם. זהו סיפור אגדה המתפתח בתרומה ההדדית שבין היין לחבית עם הבוקה המתפתח ומבטא את האומנות שאנו יוצרים ביקב."

טפרברג, פרובידנס. איילת ארד,
יין עם כבוד/איילת ארד

ליין יש צבע עמוק ומלא, וריחות עמוקים ומורכבים של פרי שחור בשל ופרי אדום, בשר מעושן, שוקולד מריר, טבק, מנטה ואספרסו. הגוף שלו בינוני עוצמתי ומרוכז עם נוכחות של טנינים רכים ובשלים והסיומת ארוכה ועגולה. יין שיעשה המון כבוד לכל מנה בשרית מושקעת שתניחו לידו, ויכול לשמש גם כיופי של מתנת חג למארחים. המחיר: כ-300 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully