וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה ביקב שורק, חגיגה במבשלת שריגים ועוד המלצות לסופ"ש

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 11:03

אביב הגיע, פסח בא, אסנת גואטה ממליצה: שני אירועים אלכוהוליים שאסור להחמיץ, סינגל מאלט מטאיוון ויין שתרצו לקחת אתם לסדר

יקב שורק. יחצ,
חוגגים ביקב שורק/יחצ

בילוי לסופ"ש: השקת יינות לבנים ביקב שורק

יקב שורק, אחד מיקבי הבוטיק הוותיקים בישראל, שנוסד על ידי משפחת שחם ב 1994, ממוקם בקיבוץ נחשון ומוקף אזור ירוק, עתיר יערות מקסימים, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני אלפי שנים, שרידים של תעשיית היין המפותחת שפעלה בעבר באזור. מבית הספר ליין שפועל בצמוד ליקב, יצאו עד היום אלפי בוגרים, שהשתלבו בתעשיית היין הישראלית והקימו כמאה וחמישים יקבים.

בסופ"ש הקרוב היקב מזמין אתכם לחגוג את סוף חודש מרץ ותחילתו של האביב עם השקת יינות לבנים חדשים. האירוע יתקיים בחצר היקב הירוקה ואת היינות, יילוו פיצות מהטאבון וגבינות טריות מהמשק.

הכניסה חופשית, כוללת סבב טעימה של ארבעה יינות ללא עלות ומחייבת הרשמה באתר היקב.

איפה: יקב שורק, קיבוץ נחשון.
מתי: 31 במרץ ו-1 באפריל, בין השעות 11:00-15:00.

יריד היקבים הביתיים התשיעי של יקב שורק בית ספר לעשיית יין. אייל גוטמן,
יריד יקבים ביתיים ביקב שורק/אייל גוטמן

בירה לסופ"ש: יום הולדת למבשלת שריגים

באזור עמק האלה, שבו יצרו בירה כבר לפני 2,700 שנה, פועלת מבשלת שריגים של עופר רונן ואוהד איילון. בסוף השבוע הקרוב, יחגגו השניים 11 שנים להקמת המבשלה, ותק מכובד למדי, עם השקה של שתי בירות חדשות, הופעה חיה, ודוכני אוכל של אלי אבן שיציעו פלטת בשרים מהמעשנה, נקניקיות תוצרת בית, קבב, פרגיות ועוד.

איפה: מבשלת שריגים, שריגים-ליאון.
מתי: 31 במרץ ו-1 באפריל, בין השעות 10:30-17:00.
המחיר: כניסה חופשית, בירה ללא תחתית ב-40 שקלים.
לפרטים נוספים: 073-2725313

עוד בוואלה!

סדר עם הטפרברגים

לכתבה המלאה
מבשלת שריגים. שיר - ים פסקה,
עופר רונן, מבשלת שריגים/שיר - ים פסקה

סינגל מאלט לסופ"ש: קוואלן שרי אוק

קוואלן היא מזקקת וויסקי טאיוונית אשר הקמתה החלה בשנת 2005 והסתיימה בשנת 2006 לאחר תשעה חודשי עבודה בלבד! את הקמתה של המזקקה ושנות פעילותה הראשונות ליווה ד"ר ג'ים סוואן המנוח, אשר שימש גם יועץ עבור מזקקת מילק&האני היפואית. המזקקה משתמשת במים טהורים אשר מקורם בשלגים מופשרים מפסגות ההרים שבקרבתה במחוז יילן.

קוואלן ייצרו כבר בדצמבר 2009 את בקבוק הוויסקי הראשון של המזקקה. כיצד אפשרי הדבר שוויסקי יהיה מוכן ובוגר כל כך מהר? ובכן, בדומה למילק אנד האני שלנו, גם פה בשל האקלים החם והלחות הרבה בטאיוון, הוויסקי מתיישן במהירות רבה יותר מאשר במדינות קרות. משנת 2010 ביטויי הוויסקי השונים של המזקקה זוכים בפרסים רבים בתחרויות יוקרתיות ברחבי העולם.

בשנת 2009 השיקה המזקקה את שני הביטויים הראשונים בסדרת סוליסט, אחד שהתיישן בחביות ברבן והשני בחביות שרי אולורוסו. הסדרה כוללת כיום ביטויים שמתיישנים בסוגי חביות שונים ושהמשותף לכולם הוא היותם מבוקבקים מחביות בודדות באיכות גבוהה בחוזק החבית, לרוב מעל 55% אלכוהול. 'קוואלן שרי אוק' הוא גרסה של מהדורת סוליסט אקס שרי שדוללה לחוזק נמוך יותר.

באף שילוב של פירות יבשים כמו צימוקים ושזיפים, תאנים, אגוזיות וגם מתיקות מרציפנית בפה וניליות פירותית מתובלת. וויסקי מורכב שמתפתח כל הזמן ומתאים לא רק לחובבי חביות השרי. המחיר: 550 שקלים

וויסקי קוואלן שרי אולורוסו. יח"צ,
מורכב ומתפתח כל הזמן/יח"צ

יין לסופ"ש. וגם לחג: טפרברג, פרובידנס 2018

בלנד של 60% קברנה סוביניון, 20% מרלו, 10% פטי ורדו, 10% סירה. הקברנה סוביניון נבצר בעמק קדש שבגליל העליון, המרלו בעמק האלה, ואילו הפטיורדו והסירה בגוש עציון. כל זן עבר תהליך בנפרד, והתיישן בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות, נטעמו כל החביות ונבחרו האיכותיות ביותר להרכבת הבלנד .

זהו יין בעל צבע עמוק ומלא, אף מורכב מאד שמתפתח ככל שהיין נפתח: ארומות של פרי שחור בשל ופרי אדום, בשר מעושן, נגיעות שוקולד מריר, טבק, נגיעת מנטה ואספרסו. בפה, בעל גוף עוצמתי ומרוכז עם נוכחות של פרי בשל וטאנינים, וסיומת ארוכה ועגולה.

טפרברג, פרובידנס. איילת ארד,
יתאים מאוד לארוחת החג/איילת ארד

יין שדורש אוכל בעל טעמים חזקים ועשירים ליד, גבינות כחולות, בקר בציר עשיר וכד' ולכן יתאים מאוד לארוחת החג. חג שמח. המחיר: 250-300 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully