וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של מסורת: היינות של יקב מוגה

מירה איתן

18.6.2023 / 14:21

היינות של היצרן הוותיק מריוחה, נעשים בשיטות מסורתיות, מתאפיינים באלגנטיות ומשתלבים היטב עם מגוון מנות. והמחירים? בין 70 ל-1700 שקלים לבקבוק

יקב מוגה, ריוחה. יח"צ,
הכרמים של מוגה, ריוחה אלטה/יח"צ

מוגה הוא אחד מהיצרנים המוכרים והידועים ביותר הפועלים באזור ריוחה שבספרד. זהו יקב משפחתי, ששומר על מסורת של ייצור יין ספרדי קלאסי, בעולם שלא מפסיק להשתנות. הוא הוקם בשנת 1932 וממוקם כיום ברובע התחנה ההיסטורי של העיירה הארו, Barrio de La Estación בריוחה. כיום מנהלים אותו בני הדור השלישי של המשפחה שממשיכים להגן בנאמנות על שיטות ייצור יין שהמודרניות מהן והלאה.

המשפחה מחזיקה בבעלותה כרמים בני עשרות שנים, ומצבור ענק של חביות מעץ אלון צרפתי, שנבנו במקום. הצללת היינות נעשית, כמו פעם באמצעות חלבוני ביצים והיא דורשת עשרות אלפי ביצים בשנה והתסיסות מתרחשות בחביות ובמכלי עץ, השימוש בציוד היסטורי לצורך ביצוע תהליכים מסורתיים, נעשה בקפידה ובעקשנות לאורך כל ההיסטוריה של היקב. עולם ישן אמיתי.

יקב מוגה, ריוחה. יח"צ,
תסיסה ויישון במכלי עץ/יח"צ

עץ משפחה

הכרמים של מוגה נטועים באזורים הגבוהים יותר של ריוחה אלטה, והגובה מאפשר להם להפיק יינות רעננים יחסית ליינות המגיעים מהאזורים הנמוכים והחמים יותר. שילוב בין השפעות אקלימיות ים תיכוניות, אטלנטיות ויבשתיות, יוצר אקלים אידיאלי לגידול הזנים הנפוצים בכרמי היקב: טמפרניו, גרנאשה, מזואלו, שאנחנו מכירים בשם קריניאן, גרציאנו, ויורה שידוע גם בשם מקבאו, ומלבזיה.

בעקבות השימוש הרב במכלים וחביות עץ המשמשים לתסיסה, התבגרות ויישון של היינות, פועל ביקב צוות ייעודי הכולל: מאסטר שמתמחה במכלים וחביות גדולות ושלושה חבתנים נוספים האמונים על הייצור והטיפול השוטף באלפי החביות. היינות מתבגרים בחביות בין תשעה חודשים לשלוש שנים, תלוי בקטגוריה אליה הם שייכים.

רוב היינות של מוגה הם אלגנטיים וגסטרונומיים, שיעבדו נהדר כבני לוויה לאוכלץ יותר בשילוב עם מנות שונות. הרוזה ילווה היטב מנות קלות, אך יתאים גם כאפריטיף בפני עצמו, היינות הלבנים ילוו נפלא מנות דגים ופירות ים. והיינות האדומים ילוו בצורה מיטבית מנות דגים, גבינות ובשר.

עוד בוואלה!

יש אליפות: היקב הישראלי שזכה בעשר מדליות בלונדון

לכתבה המלאה
יקב מוגה, ריוחה. יח"צ,
התחנה הישנה/יח"צ

Muga Rioja Rosado 2022

משישים אחוזי גרנאשה, שלושים ויורה ועשרה אחוז טמפרניו, נוצר יין וורדרד בעל ניחוחות נעימים של פירות קיץ, הדרים ופרחים, מינרליות, חמיצות רעננה וסיומת מהנה. מתאים במיוחד לקיץ החם שלנו. המחיר: 79 שקלים.

יקב מוגה, ריוחה רוזה. יח"צ,
מתאים לקיץ שלנו/יח"צ

Muga Rioja Blanco 2022

היין הלבן שנעשה מתשעים אחוז ויורה ועשרה אחוזי מלבזיה, מציג ניחוחות מורכבים של הדרים, פרחים לבנים, אפרסק ווניל. חומציות מאוזנת, מינרליות וסיומת ארוכה, חמצמצה ונעימה. המחיר: 89 שקלים.

יקב מוגה, ריוחה לבן. יח"צ,
ניחוחות מורכבים וסיומת ארוכה/יח"צ

Flor De Muga Blanco 2020

יין לבן מורכב ומעט כבד, שנעשה מענבי ויורה, גרנאשה לבן ומאטורנה. יש לו ניחוחות של וניל, קינמון וקלייה, לצד ריחות הדרים ופרחים. חמיצות נאה ומאוזנת, וסיומת מינרלית משולבת בעץ. המחיר: 249 שקלים.

יקב מוגה, ריוחה לבן. יח"צ,
כבד ומורכב/יח"צ

Muga Rioja Reserva 2019

שבעים אחוז טמפרניו, עשרים גרנאשה ועשרה מזואלו וגראציאנו, יצרו יין ריחוה קלאסי, מורכב, מלא, מאוזן וארומטי, בעל מרקם חלק ומשיי, ניחוחות פרי יער אדום ושחור לצד תבלינים, וסיומת ארוכה ופירותית. המחיר: 139 שקלים.

Muga El Anden 2019

משמעות שמו של היין בעברית היא: רציף התחנה. היין שנעשה מענבי טמפרניו וגרנאשה, הוא מורכב, פרחוני, עסיסי, אקספרסיבי וטעים. המחיר: 85 שקלים.

Muga Rioja Reserva Seleccion Especial 2019

שילוב אינטנסיבי ועשיר בין ענבי טמפרניו, גרנאשה, מזואלו וגרציאנו, עם ניחוחות של פרי כהה, ווניל וציפורן, מבנה אלגנטי, מרקם משיי וסיומת עסיסית. המחיר: 240 שקלים.

יקב מוגה, סלקסיון אספסיאל. יח"צ,
מרקם משיי וסיומת עסיסית/יח"צ

Muga Prado Enea Rioja Gran Reserva 2015

עם הרכב זנים זהה לקודמו, היין מציע ניחוחות עשירים של פרי שחור ותבלינים, מרקם קטיפתיות, מינרליות, וטעמי קלייה. החמיצות מאוזנת ורעננה והסיומת ארוכה, בשלה ומושכת. המחיר: 420 שקלים.

Muga Torre Muga Rioja 2019

יין הדגל של מוגה נעשה משבעים וחמישה אחוזי טמפרניו בתוספת של מזואלו וגרציאנו. יין אלגנטי, עמוק, מאוזן ומרוכז, עם ניחוחות פרי יער, משולבים בהרמוניה עם ניואנסים מעושנים. המגע עם החך אלגנטי וקטיפתיו, החמיצות טובה והסיומת ארוכה ומלאה. צעיר מאוד, שווה לחכות לו כמה שנים. המחיר: 650 שקלים.

יקב מוגה, ריוחה, אדום. יח"צ,
אלגנטי ועמוק/יח"צ

Muga Aro Muga Rioja 2019

היין היוקרתי ביותר של מוגה, מתאפיין בניחוחות עמוקים ועזים של עץ איכותי, ציפורן, וניל, קינמון, פלפל שחור, פירותיות בולטת ובשלה וניואנסים פרחוניים.

יקב מוגה, ריוחה, ארו. יח"צ,
יין היוקרתי ביותר של מוגה/יח"צ

החמיצות רעננה ואלגנטיות, החלקלקות נהדרת והסיומת ארוכה ומתמשכת. המחיר: 1700 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully