וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל טוב הארץ, אנשיה וטעמיה: המדריך למתנדב הישראלי במלחמה

בשיתוף סוגת

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 8:32

היוזמות האזרחיות לסיוע רבות מספור, אבל כולן מובילות בסופו של דבר לאותה נקודה - לב שמתאחה, וקצת יותר נחמה (וכמובן גם מתכונים שווים וקלים אחרי שאתם מגיעים הביתה עם כל הפירות והירקות)

קטיף עגבניות שרי. ShutterStock
אלומת אור בוהקת. קטיף עגבניות שרי/ShutterStock

ימי הלחימה הקשים והארוכים בצפון ובדרום הטילו על כולנו עננה אפרורית כבדה, אך הצליחו לזקק מתוכה במקביל גם אלומת אור בוהקת, קבועה, וכזו שמצליחה להתחזק מיום ליום.

אזרחי ישראל זינקו מביתם במהירות, מציעים עזרה ומכניסים כתף קולקטיבית מתחת לאלונקה. הם התעשתו והתמודדו, יזמו ויישמו, תרמו ולא הפסיקו לפתור בעיות, תוך שהם מוכיחים, וממשיכים להוכיח גם כשהמילים האלה נכתבות, את גודל העם, וגודלה של המדינה.

קטיף אבוקדו. ShutterStock
זאת הארץ, אלו אנשיה. קטיף אבוקדו בדרום/ShutterStock

היוזמות האזרחיות לסיוע רבות מספור - מקטיף תוצרת חקלאית שעלולה להיהרס ללא טיפול ועד התאגדות כביסה משותפת לטובת מפונים, ממכירות מיוחדות של כל טוב השדות והמטעים ועד הקמה יש מאין של כיתות לימוד, מקבוצות הסברה יעילות ועד מערך הסעות חובק גיאוגרפיה וטופוגרפיה, קולקטיב בייביסיטינג ובישולים טעימים. מה לא.

אתר לינק לישראל הוא תוצאת החיבור של מפתחים מוכשרים וצורך דחוף לעשות מעט סדר בכל היוזמות הללו, ומאפשר להתעדכן, ולבחור, מה שמתאים לכם, מתי שמתאים לכם, ובאיזה פורמט שמתאים לכם. הוא כולל כמובן אפשרות להוספת יוזמות חדשות ומציע ממשק פשוט אך יעיל ללב הישראלי המבקש להתאחות.

כך, למשל, כולל עמוד המפונים בפורטל ריכוז התנדבויות של בעלי מקצוע, חמ"ל חיבורים לכל דרישה כמעט, וגם קבוצות ווטסאפ אזוריות. עמוד ההגנה מציע עזרה מהירה של כוחות חילוץ והצלה והשמשת מקלטים, לדוגמה, ואילו קטגוריית הטכנולוגיה נעה בין יוזמת רחפנים, מיזם Bots For Israel ואירוח חפ"ק ומתנדבים במשרדי מיקרוסופט.

זאת הארץ, אלו אנשיה, וכדאי לזכור זאת מבחוץ, וגם מבפנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חיילי מילואים בשטח כינוס חוף עזה, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
נחמה קרובה. חיילי מילואים בדרום/ראובן קסטרו

האתר מוסיף ומתעדכן תדירות בנושאי הסעות, תרומות כספיות, שכול וזיכרון, ומקדיש באופן טבעי חלק גדול מתכניו לחקלאות - גיוס מתנדבים לאבטחת חוות, ידיים שמוכנות לסייע בקטיף פירות וירקות וכל שיתופי הפעולה שיאפשר לנו לנצח.

איפה אפשר להתנדב? אפליקציית סאנדו, למשל, מתווכת בין השעות הפנויות שלכם ובין משקים שזקוקים לעזרה. קבוצת הווטסאפ נרתמים לחקלאות עושה אותו דבר באופן יעיל גם כן, וכך גם קבוצת קוטף בעוטף, קבוצת נרתמים לחקלאות, וכן מספר רב של קבוצות שמרכזות כוונות התנדבות בדרום, אך גם בצפון. אפילו טרמפים אפשר למצוא באופן מרוכז, בדיוק כאן.

מה עוד? אתר משק חי פורש בפניכם אפשרויות של משקי לפי אזור בארץ, דרגת קושי מבוקשת, התאמה לגיל השלישי ואפילו עבודה בשבת, קבוצת הווטסאפ של עמותת לקט ישראל עוטפת את החקלאים בחיבוק חם נוסף ומיזם צו 8 לחקלאות יסייע בכל מה שצריך, ומעבר לכך.

עדיין מחפשים? החמ"ל האזרחי המפואר של אחים לנשק הסתעף לכדי קבוצת אחים למשק, ששמה אומר בעצם הכול.

איפה למשל?

  • משק תשובה, מושב שקף, טיפולים ירוקים
  • משק קניגשטיין, בית הלל, קטיף תפוזים סיניים
  • משק ערן ואבי, שתולה, איסוף ומיון ביצים
  • משק מור, כפר יובל, קטיף אבוקדו
  • משק פירות תפארת, בית הלל, מסיק זיתים
  • קיבוץ אורטל, קטיף תפוחים
  • משק 38, חצב, קטיף כרובית ופלפלים
  • משק דוד, ראשון לציון, אסיף בטטות
  • מטע יראון, קטיף קיווי
  • משק סוטו, עין אילה, גידול בננות ומלפפונים
קטיף פרי הדר. ShutterStock
מצפון ועד דרום. קטיף פרי הדר/ShutterStock

את התוצרים החקלאיים הללו - פירות וירקות בשיאם, עשבי תיבול טריים וחומרי גלם נהדרים - ניתן לפגוש, ולרכוש כמובן, ברחבי הארץ. אם בשווקים קיימים שמארחים קולגות, ואם ביוזמות נקודתיות, בעיקר בסופי שבוע (אבל ממש לא רק), המותירות אותך נפעם, ועם ידיים מלאות ושקיות מלאות עד יותר.

תוכלו למצוא באירועים האלה ארגזים עמוסים, מדפים מתפקעים ובעיקר אנשים טובים, משני צדי הפעילות. משם, הדרך לארוחה ביתית מנחמת קצרה להפליא. החקלאים ישמחו לעזור לכם גם איתה, לפחות בעצות ובהדרכה, והאופציות שאיגדנו כאן למטה באות לתת יד טעימה גם כן. כולנו ביחד, במטבח ומחוצה לו.

עוגת תפוזים בחושה מ-5 מרכיבים

עוגת תפוזיפ בחושה של רות אופק. דרור עינב
עוגת תפוזים בחושה מ-5 מרכיבים/דרור עינב

המתכון הזה של רות אופק מאגד בתוכו את כל מה שאנחנו צריכים עכשיו, וגם את כלמה שאנחנו מסוגלים לו, בעצם - עוגה מצוינת, טעימה ועסיסית, מתוקה במידה ועם ניצול מצוין של פרי הדר חורפי, שגם לא דורשת עבודה קשה מדי, ולא דורשת כמעט קמח. כן, יש גם קסמים כאלה.

לעוגת תפוזים בחושה מ-5 מרכיבים

לביבות בטטה ושיבולת שועל

לביבות בטטה ושיבולת שועל. אפיק גבאי,
לביבות בטטה ושיבולת שועל/אפיק גבאי

קסם השדות של ישראל בא לידי ביטוי במתכון המצוין הזה של ארז גולקו, והתוצאה היא ארוחה טבעונית בריאה, דווקא לפני חג הטיגונים הגדול (שמכונה גם חנוכה).

הכול פשוט כאן, כולל מיעוט המרכיבים ומיעוט העבודה, אבל בסוף מגיעות לשולחן לביבות רחוקות מפשטות, בטח בטעם. בינינו, זה כל מה שאנחנו רוצים עכשיו ממילא.

ללביבות בטטה ושיבולת שועל

זהוב בחוץ, סגול בפנים: מאפה במילוי סלק ופיסטוקים

מאפה בצק במילוי סלק ופיסטוקים. אפיק גבאי, סוגת
מאפה במילוי סלק ופיסטוקים/סוגת, אפיק גבאי

כמו הרבה מאוד בצקים, גם כאן את רוב העבודה אפשר להעביר למיקסר, ולתרגל במקביל את כישורי הסבלנות שלכם.

בתמורה, מעניק כאן מתן שופן יצירת עלים דקים שממולאים בקרם סלק, פיסטוקים וכרישה, לכדי שבלול ספירלי שהוא גם יפה וגם טעים.

למאפה ביתי במילוי סלק, כרישה ופיסטוקים

חומוס של בית, קצת אחרת: מסבחה אפונה ירוקה ונענע

מסבחה. אפיק גבאי,
מסבחה אפונה ירוקה ונענע/אפיק גבאי

אין פה השרייה ארוכה ומייגעת, וגם לא עבודה קשה אחרת. מה שכן יש, אבל, זאת החלפה ממזרית של גרגירי החומוס הקלאסיים באפונה ירוקה ויבשה.

אחר כך, לוקח אורן לוקסנבורג את הבסיס הזה לתיבול של נענע צבעונית ורעננה, כל הדרך לקערת מסבחה מיוחדת, משגעת ובעיקר טעימה.

למסבחה אפונה ירוקה ונענע

פלפלים ממולאים ברוטב מתקתק של אמא (או אבא)

פלפלים ממולאים. אפרת ליכטנשטט,
פלפלים ממולאים/אפרת ליכטנשטט

ההסתגרות הביתית הנוכחית אולי אינה תואמת לחלוטין את ימי הקורונה, אבל חלק מפתרונות הקסם הטעימים של ימי המגיפה עובדים גם פה, ובצדק.

כך, מקלילה אפרת ליכשטנשטט את סירי הממולאים הידועים של כולנו, ומרכיבה שילוב מנצח של פלפלים צבעוניים וקטניות, עם רכז רימונים וסילאן.

לפלפלים ממולאים ברוטב מתקתק של אמא (או אבא)

עוגת גבינה בתפוח

עוגת גבינה בתוך תפוח. נמרוד סונדרס
עוגת גבינה בתפוח/נמרוד סונדרס

נעמה נויהאוז מתכוננת לעונה הקרירה עם שתי אהבות מתוקות שיודעות לדבר היטב ביחד. התוצאה היא קינוח של תפוחים ועוגת גבינה, שהוא קצת מאלה וקצת מזו, ובעיקר מנה אחרונה שהיא הרבה יותר מסך חלקיה.

לעוגת גבינה בתפוח

בשיתוף סוגת
  • עוד באותו נושא:
  • סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully