לאירוח חמים וטעים: עוגת גבינה בתפוח

23.10.2015 / 7:34

קחו עוגת גבינה הכי פשוטה שיש ותחביאו אותה בתוך תפוח. התוצאה - לא פחות ממלבבת. נעמה נויהאוז אופה מעדן סתווי מקסים לאירוח שמשלב בין שתי אהבות גדולות

עוגת גבינה בתוך תפוח. נמרוד סונדרס
שתי אהבות בקינוח אחד. עוגת גבינה בתפוח/נמרוד סונדרס

תיכף מגיע שעון החורף והסתיו ממשיך להזדחל אלינו ומבשר רוח וריח של זכרונות. כמו הטיול ההוא לצרפת ב-96'. בדיוק בעונה זו, כשהיינו עדיין תינוקות בתוך הקשר הזוגי היפה הזה שלנו. מתוחי עור, מלאי אור ושמחת נעורים מאוחרים, מאוהבים עד קצה העולם נסענו לשבועיים לצרפת.

"מבחן" חזרת ואמרת "שתדעי לך זה מבחן לזוגיות שלנו". להיות שבועיים שלמים יחד, רק אתה ואני כל היום והלילה.
נעלנו את דירתנו הזעירה בתל אביב, עלינו על מטוס ונחתנו בצרפת. בשדה התעופה ביקשת לראות אותי מזמינה לנו קפה בצרפתית. קיוויתי שתחכה עם זה עד מחר לפחות. הרוז' הציף את לחיי, מוחי דלה את שברי המשפט והצלחתי! נרגשים הזדרזנו לקבל את המפתחות למכונית הקטנה הכחולה ששכרנו, אתה על ההגה, אני על המפה, יצאנו לדרך. את פריז אמרנו, נשמור לסוף. נפשנו כמהה לעצים ולגשם, להרים גבוהים ואיזה נהר שוצף. את הבגז' מילאנו בציוד קמפינג שהבאנו מהארץ- אוהל, שקי שינה וגזיה. עצרנו בסופרמרקט כדי להצטייד בשפע מטעמים - יין ועוד יין, בגט פריך, חמאה צהובה, גבינות, נקניקים, זיתים, עגבניות, תימין ושום וכמובן כלים לבישול ולאכילה בשטח.

התחלנו את המסע בנסיעה אינטואיטיבית של אנשים שהם מעט שיכורים, תוך הקפדה על כבישים צרים ומפותלים שעוברים בכל הכפרים הקטנטנים והציוריים שבדרך. לא היינו צריכים לתכנן יותר מדי, האוטו לקח לאן שבא לו. התבשמנו ביקבים, ריחרחנו במחלבות, דגנו דגי פורל בנהרות, התרגשנו במאפיות קטנות, במטעי התפוחים ובבציר הענבים. עצרנו בכל מקום שהתחשק לנו וכמעט בכל יום בישלתי ארוחה קטנה בטבע. ביום הרביעי מתחנו אוהלנו באתר קמפינג ירוק ונאה, היינו שם לבד. בלילה כשהתחיל המבול הבנו למה. הגשם לא פסק ובחמש בבוקר רצנו לאוטו רועדים מקור, הדלקנו חימום וישנו שם רטובים עד שעלה האור. פיצינו את עצמנו בלילה במלון על גדות אגם כחול וזכינו שם לארוחה מפנקת על טהרת הערמונים שגדלו באיזור.

באחת הפניות לקח אותנו הפז'ו ליער עבות בכביש שהולך וצר ובסופו - טירה אמיתית! כזו שבנויה מאבן מוריקה משנים של טחב. שהינו שם לילה אחד ולא הפסקנו להשתאות מהפאר וההדר, הרגשנו מלכה ומלך. לארוחת הערב במסעדת המקום הגענו לבושים במיטב בגדינו שהיו מקומטים בתחתית התיק ויושרו בתפילות ובאדים מהמקלחת המלכותית שבחדר. את הארוחה הזו לא נשכח לעולם, בזו אחר זו הונחו על השולחן הצח, צלחות לבנות מתחלפות שעליהן יצירות אושר קטנות וכה טעימות ממיטב התוצרת המקומית השופעת של האזור. הצבעוניות המרהיבה, הניחוחות המרחפים והטעם שדיבר שפה מסעירה גרמו לי לדעת כבר אז שזהו רגע שישאר עמי לעד.

בכל יום שתינו יין אדום מהבוקר ועד הערב כך שכשהגענו לפריז בסוף הטיול, היו כבר שינינו ולשונינו בגוון בורדו עמוק. בערב האחרון, במסעדה יוקרתית ליד האייפל, התחלתי לעכל את הלובסטר בוויסקי ושמנת ואת העובדה שמחר הקסם יפוג. עולים על מטוס ונוחתים חזרה לשגרת יומינו. מי שעזרה בהתמודדות הקשה היתה התחושה שאת מבחן הזוגיות עברנו ושיש לנו עוד המון שנים לטייל יחד בשבילי החיים.

המתכון היום מבוסס על שתי אהבות משותפות לבעלי ולי - תפוחים ועוגות גבינה. כאן התפוח מכיל את הגבינה וכשהשניים נאפים יחד הם מעניקים אחד לשניה הרבה חום וטעם.

עוגת גבינה בתוך תפוח. נמרוד סונדרס
עוגת גבינה בתוך תפוח/נמרוד סונדרס

עוגת גבינה אפויה בתוך תפוחים

חומרים למילוי 4-6 מנות (תלוי בגודל) או לתבנית אינגליש קייק אחת.
4-6 תפוחים - ניתן להשתמש בכל זן של תפוח (מלבד גרנד סמיט שחמיצותם גורמת לבלילת הגבינה להתפרק באפיה)

כף סוכר
רבע כפית קינמון טחון

למילוי:
450 גר' גבינה לבנה 5 או 9 % שומן
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
1 שקית סוכר וניל
20 גר' קורנפלור (2 כפות גדושות)
20 גר' אינסטנט פודינג וניל
מיץ וקליפה מגוררת מחצי לימון
3 ביצים מופרדות
15 גר' סוכר להקצפת החלבונים (כף גדושה)

אופן ההכנה:
1. מרוקנים את תפוחים: חותכים את החלק העליון של התפוח בגובה כחצי ס"מ. מרוקנים את התפוחים בעזרת כף פריזיאן. משאירים דפנות בעובי של כחצי ס'מ.

2. מערבבים סוכר וקינמון וזורים בתוך התפוחים ועל דפנותיהם. מחממים תנור ל175 מעלות.

3. בקערה מערבבים היטב: גבינה, 100 גר' סוכר, סוכר וניל, קורנפלור, פודינג, לימון וחלמונים.

4. במיקסר מקציפים חלבונים ו-15 גרם סוכר לקצף יציב ומבריק (כ-3 דקות).

5. מקפלים בעדינות את קצף החלבונים לתוך מסת הגבינה.
6. מוזגים את המסה לתוך תפוחי העץ ומעמידים מקל קינמון במרכז התפוח.

7. אופים כ30-40 דקות. העוגה תעלה באפיה ותצנח חזרה עם קירורה. מגישים לאחר צינון קל או מלא.