וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט מושלם: הקוניאק XO הראשון בעולם

זיו לנצ'נר

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 13:32

זיו לנצ'נר מתגעגע לאלגנטיות החורפית של פעם ומתנחם בקלאסיקה שלא תתיישן לעולם

קוניאק הנסי XO/יח"צ חו"ל

שום דבר כבר לא אלגנטי בחורף כמו שהיה פעם. את אח העצים המבוערת החליף מזגן חשמלי. במקום מעיל ארוך של ג'נטלמנים, צץ מעטה אוורירי ותופח, ושמיכת פוך האווזים הכבדה, פינתה מקום לתחליף סינתטי דל משקל. על הרקע האפרפר הזה, זוהרות כמה קלאסיקות מתיישנות. כאלה שהקלאסיות שלהן אינה מתיישנת אף פעם. קוניאק HENNESSY X.O, לדוגמה.

נכון, החורף הנוכחי לקח את הזמן שלו עד שהואיל לתת הצגה, ונכון שגם כשמדובר בחורף, פה זה לא אירופה. אבל נמאס להסתפק במועט. אז כן. כוסית קוניאק הנסי X.O, בבקשה.

בית הקוניאק רב הזכויות הנסי קיים מהמאה השמונה עשרה, משנת 1765, למדקדקים. המייסד, רישאר הנסי, היה אירי, וצאצאיו המשיכו את השושלת בגאון. כיום, כאשר הוא חלק מבית מותגי היוקרה LVMH, נמכרים בעולם קרוב ל־50 מיליון בקבוקי הנסי בשנה. אבל אנחנו התכנסנו כדי לדבר על HENNESSY X.O

קוניאק הנסי XO. יח"צ חו"ל,
הקלאסיות שלו אף פעם לא מתיישנת/יח"צ חו"ל

הקוניאק XO הראשון בעולם

במושג הזה, XO, יש להנסי לא פחות מאשר זכויות יוצרים. X.O הוא קיצור של Extra Old, מיושן במיוחד. הקטגוריה, שכוללת במקור קוניאק שיושן בחביות במשך שש שנים לפחות (כיום קוניאק X.O צריך להיות מיושן עשר שנים ומעלה), נקבעה על ידי מוריס הנסי בשנת 1870 ואומצה בחום על ידי עולם הקוניאק כולו.

על פי הסיפור הרוֹוח, גם קטגוריית V.S.O.P (קוניאק שמיושן ארבע שנים לפחות) נולדה בבית הנסי. זה קרה מיד אחרי שמלך אנגליה המיועד, ג'ורג' הרביעי, ביקש, אי שם בתחילת המאה ה־19, קוניאק "Very Superior Old Pale" (נעלה מאוד, מיושן וחיוור - בתרגום חופשי למדי). ומי יכול לסרב למלך אנגליה?

שלא יהיה ספק, הנסי V.S.O.P הוא קוניאק מעולה, אבל X.O הוא גולת הכותרת. הקוניאק המורכב והעשיר הזה, שנוצר לראשונה לפני יותר מ־150 שנה, הוא הכלאה מדוקדקת של כ־100 סוגי או דה וי (תזקיק צלול שנוצר מתסיסה וזיקוק ענבים) שונים, מחבל קוניאק. הענבים בעלי החומציות הגבוהה עוברים זיקוק כפול ובהמשך התיישנות ממושכת, עד עשרות שנים.

התוצאה היא בדיוק מה שאפשר לצפות לו, ויותר. משקה עוצמתי ועמוק, שמעלה באף ניחוחות פירותיים, פרחוניים ומתובלים, ובפה טעמים של פירות מתוקים ובשלים, פלפל שחור ואפילו מרירות שוקולדית. יצירה הרמונית, חכמה, שבאופן בלתי נמנע הייתה לסמל של תרבות גבוהה ואנינה.

בשני העשורים האחרונים, הפך הקוניאק בכלל, הנסי בפרט ו־X.O במיוחד, למוצר מבוקש בקרב קהלים חדשים שביקשו להשתכשך ביוקרה. כך כיכב הנסי X.O בפיהם וביצירתם של ראפרים מובילים בארצות הברית ואפילו על שולחנו של מנהיג צפון קוריאה לשעבר, קים ג'ונג איל, רחמנא ליצלן.

עוד בוואלה!

תאכל אבק מקאלן: זה הוויסקי היקר ביותר בעולם

לכתבה המלאה
קוניאק הנסי XO. יח"צ חו"ל,
מיושן עשר שנים לפחות/יח"צ חו"ל

לשתות בזמן הנכון, עם האדם הנכון

התופעה במסגרתה פרחחים עשירים מאמצים מאפיינים המזוהים עם הטעם הטוב והחברה הגבוהה אינה חדשה. כמה וכמה מותגי־על בינלאומיים יעידו על כך. הקוניאק המשובח אינו אמור להיות מוטרד. כשאתה הנסי X.O, טבעי שמי שמסוגל ישאף לשאיפה או לטעימה מההילה שלך. וגם אנחנו, הקטנים, שאיננו דיקטטורים אכזריים, וגם לא כותבים שירים על החפצת נשים ורצח שוטרים, רוצים להתענג עליו.

שיהיה ברור, מדובר בהשקעה. בקבוק הנסי בישראל יעלה בין 700 ל-800 שקלים. אבי מי שיודע להעריך אותו, ישקיע בו מכל הלב. כפי שהוא, או עם קוביית קרח, או עם מעט מאוד מים. ההמלצה שלי: שימרו אותו ללגימות קטנות של עונג בלילות חורף אמיתיים. כך תוכלו לשמור על ההשקעה שלכם לאורך זמן. על קרח, עם מים והכי חשוב: בזמן הנכון, עם האדם הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully