וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבעי על הבר

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 11:43

קופ נטור הוא בר יין שמגיש אך ורק יינות טבעיים, אורגניים וביו דינאמיים. טליה לוין גילתה אותו במקרה וממליצה עליו בחום

קופ נטור, בר יין. טליה לוין, מערכת וואלה!
אם זה נראה כמו בר יין, כנראה שזה בר יין/מערכת וואלה!, טליה לוין

אין כמו לשוטט בדרכים. גם אם בסך הכול הלכת לאכול פלאפל ולמצוא על הדרך בר יין. ולא סתם בר יין אלא כזה שלא הכרת. וכזה שאת תמהיל היינות שבו אפילו עוד לא יצא לך לטעום. אחרי חצי יום שבו הגעתי לאזור שוק בצלאל בתל אביב, לפגישה שהתארכה לפלאפל ואז לחיפושי אוטותל שלא הבנתי איפה הוא ממוקם. אחרי שכמעט התייאשתי והזמנתי מונית, ראיתי מתחת לאחד הבניינים החדשים במתחם השוק, משהו שנראה כמו בר יין.

היה כבר חשוך, וירד גשם, ואם אני רואה בר יין, אני נכנסת אליו מיד. במיוחד כשמדובר במקום קטן שבכניסה שלו עומד בחור חמוד, מחייך אליי ומזמין אותי להיכנס. מאוחר יותר, כשחיפשתי את הבר הזה באינסטגרם הבנתי שהוא אחד הבעלים.

מה אני אשב לבד? שאלתי את עצמי, והנחתי את התיק עם המחשב והמטרייה בצד. חשבתי להתקשר לחברה אבל מי יוצא בגשם כזה?. יש דברים שלימדתי את עצמי, כמו לשבת לבד על הבר. בפריז זה מקובל, בתל אביב זה עדין קצת מוזר. אבל יש בזה משהו נחמד להתרכז רק בשתייה ולהתבונן. קופ נאטור (קואופרטיב נאטור) קוראים למקום שממוקם ברחוב המכבי 2, קרוב לטשרניחובסקי ולמתחם בצלאל, שמביא, מרחבי העולם, אך ורק יינות טבעיים, אורגנים וביו דינאמיים.

קופ נטור, בר יין. טליה לוין, מערכת וואלה!
רק יינות טבעיים, אורגניים וביו דינאמיים/מערכת וואלה!, טליה לוין
"ראינו שאין בארץ מספיק ברים שמוכרים רק יינות טבעיים."

המייסדים הם כמה חבר'ה שהגיעו ארצה מסנט פטרסבורג לפני כמה שנים והחליטו להקים עסק על טהרת הגל החדש של היינות הטבעיים. "ראינו שאין בארץ מספיק ברים שמוכרים רק יינות טבעיים, וגם אין כל כך מודעות כאן לנושא, לפחות כמו שיש במקומות אחרים" סיפר לי פיליפ טימופייב הסומלייה של המקום ואחד הבעלים (לצד סבליי זאיקו, יבגני פטרושנסקי, דמיטרי גרבנצ'יקוב ורומן ברגרט), כולם אנשי קולינריה ויין עם קילומטרז' גדול בתחום.

"התחברתי מאד לתחום של יינות אורגניים וביו דינאמיים עוד בסן פטרסבורג והבנתי שזה תחום נפלא ששווה להעמיק בו. המטרה שלנו במקום הייתה להחדיר לכאן עוד יותר את תרבות היינות הטבעיים ולספר על זה, לגרום לאנשים לטעום ולחוות חוויה שלא הכירו. זה עולם שלם ועשיר ומסמל את העידן החדש בתחום". קטלוג היינות רחב. מעמק הלואר, דרך בורגון, איטליה, אוסטריה וספרד, ואת רובם אני מודה שאפילו לא הכרתי, מה שאומר שאין מנוס אלא לחזור לשם שוב ושוב.

עוד בוואלה!

דרינק בין מלחמה לחורף: אם שותים לא שוכחים

לכתבה המלאה
קופ נאטור, בר יין. טליה לוין, מערכת וואלה!
אין מנוס אלא לחזור לשם שוב. ושוב/מערכת וואלה!, טליה לוין
"הכי חשוב לי שהיינות יהיו דרינקבל, קלילים, מעניינים ועסיסיים."

ובכל זאת, תל אביב היא לא סנט פטרסבורג. בוודאי שלא בכל הנוגע למזג האוויר,וטימופייב לקח את זה בחשבון כסומלייה ובחר בקבוקים שמתאימים לקהל הישראלי, למזג האוויר ולמה שאוהבים לשתות כאן. "יש מבחר עצום אבל הכי חשוב לי שהיינות יהיו דרינקבל, קלילים, מעניינים ועסיסיים".

זה לא רק בר יין, אלא גם מקום לנשנש בו ועל האוכל אחראי סבליי אחד השותפים שעבד בברי יין כשף עוד בסן פטרסבורג, והוא אחראי על אוכל קליל וטעים, הכל מאמא אדמה, שמשתלב טוב עם היין. זוהי גם חנות יין שעושה משלוחים בתוך תל אביב, ואם אתם חובבי תקליטים, אתם יכולים להביא את התקליט האהוב עליכם מהבית, לנגן אותו ברקע על הפטיפון ולהרגיש קצת באירופה.

איפה: המכבי 2 תל אביב
טלפון: 058-633-5252

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully