וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולד מוכן: הסטארט-אפ הישראלי שימזוג לכם קוקטיילים

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 13:02

שלושה יזמים ישראלים פיתחו סדרת קוקטיילים מוכנים למזיגה ישר מהברז, ומציעים מוצרים חדשניים שיהפכו את חייהם של הברמנים להרבה יותר קלים

ריי ווייט מכינה ויסקי סאוור/מערכת וואלה

כמעט מתבקש שבסטארט-אפ ניישן כמו שלנו, גם בתחום האלכוהול תקום חברה קטנה עם חזון שחורג מהגבולות המוכרים . אמנם אני מכירה את המיקסולוגית ריי וויט כבר די הרבה זמן, זה גילוי נאות, אבל את חוש היזמות שלה ושל שני השותפים שלה דניאל דרי ובן לנדאו, שועלים ותיקים בסצנת האלכוהול הישראלית גיליתי לא מזמן.

השלושה מריצים כבר די הרבה זמן מיזם בשם R2D, שמייצר שני מוצרים שעושים את חייהם של הברמנים קלים יותר: הראשון, מציע שלושה קוקטיילים מוכנים למזיגה היישר מהברז, מה שמצריך מינימום זמן מזיגה, ומאפשר מקסימום שמירה על איכות הקוקטייל והטעם, גם ברגעים של לחץ ועומס. השני AI MIX הוא פיתוח ראשון וייחודי שעומד לשנות את הדרך שבה מכינים קוקטיילים. מיד נגיע גם אליו.

הברזים של R2D. יח"צ,
קוקטיילים מוכנים למזיגה, ישר מהברז/יח"צ
"הקמנו עסק שאחת המטרות שלו היא להגיע למקום, להדריך את הצוות ולוודא ששומרים בסופו של דבר גם על איכות ועקביות"

וויט (35), למי שעוד לא מכיר, עובדת בתחום האלכוהול מגיל 17. היא נולדה וגדלה בסן פטרסבורג, עבדה בברי יין, במסעדות, היא אוחזת בתעודת סומלייה והכשירה דורות של ברמנים. ריי עלתה לישראל בגיל 23 לישראל כשהייתה בהריון ולא דיברה את השפה. זה לא היווה מכשול עבורה. להיפך. ההשתלבות שלה כברמנית ומיקסולוגית מובילה מן המניין בארץ הקודש ובעיר ללא הפסקה הייתה מהירה.

"היה פה בר קוקטיילים אחד", היא נזכרת. "223, והתחלתי לעבוד בו". בהמשך היא עבדה בברים נוספים, עסקה ביעוץ והכוונה לברים, בנתה תפריטי אלכוהול למסעדות מובילות ועד לאחרונה שימשה כשגרירת המותג "בלוגה" בישראל אותו עזבה כדי להתמקד בבניית העסק החדש, נטו כחול לבן.

בעברו של דניאל דרי, שהוא גם בן זוגה של וויט, אפשר למצוא מקומות כמו אוזריה ובושוויק. בן לנדאו עבד בצוות המקצועי של IBBLS, ולשלושת יחד יש לא מעט שנות ניסיון כמיקסולוגיים. "את העסק הקמנו קודם כל אחרי שהרבה אנשים ביקשו את הייעוץ שלנו בזמן הקמת ברים" אומרת וויט, "הקמנו עסק שאחת המטרות שלו היא להגיע למקום, להדריך את הצוות ולוודא ששומרים בסופו של דבר גם על איכות ועקביות".

עוד בוואלה!

דרינק בין מלחמה לחורף: אם שותים לא שוכחים

לכתבה המלאה
R2D קוקטיילים למזיגה מהברז. יח"צ,
שומרים על איכות ועקביות/יח"צ

למה ברז?

הרעיון לייצר קוקטיילים מוכנים למזיגה מברז, נולד מכך שוויט, שמעידה על עצמה שהיא סופר דקדקנית, אוהבת שהמיקסים שהיא מלמדת בהדרכות שלה לברמנים, ייצאו בצורה הטובה ביותר. במציאות זה לא תמיד יכול לקרות.

"חשבנו לייצר שלושה קוקטיילים פשוטים וטעימים עם הטאץ' האישי שלנו, שיהיה קל לברמנים להגיש ושישמרו על עקביות מבחינת מתכון וטעם, כדי שיהיו נגישים בברזים בברים, ופתאום אין יותר ברמן עייף כי עמוס או קאווה פתוחה שאין לה גזים, הכל מעורבב ומוגז אם צריך באותה רמה בתוך החבית, ויש עקביות ומוצר שהוא מוגש בדיוק לפי המתכון עם טאצ' במזיגה ובלי התעסקות".

"אני מאמינה שברמן הוא הדבר הכי חשוב בבר, אבל לפעמים ברמנים נמצאים תחת לחץ של הכנת קוקטייל. אז עדיף שהקוקטייל יהיה מוכן ומושלם, ולברמן יהיה זמן לדבר, לשים לך מפית עם כוס מים, ולתת שירות כמו שצריך" היא מוסיפה. "לפני עשור לא היו קוקטיילים בכל מקום, והיו מקומות ספורים שממש התמחו בכך. אבל היום יש קוקטיילים בכל מסעדה ובכל פאב. המוצר נותן מענה ומוריד את הלחץ מהבר".

קוקטיילים בהתאמה אישית

את הקוקטיילים הם מייצרים במזקקת מילק אנד האני שמספקת להם חביות וציוד, ולצד ברזי הקוקטיילים שכרגע הם משנעים בעצמם למקומות השונים, הם מספקים גם תוספות וקישוטים. "כדי שהמוצר גם ייראה מושלם ושלא ייווצר מצב שפתאום ישימו על הקוקטייל תפוז רקוב או פרח נבול."

כחלק מהפיתוח של המותג, ב D2R עושים גם התאמה אישית ללקוחות, כמו לרשת ההמבורגרים 'שיק שאק' שעתידה להיפתח בארץ בעוד כמה שבועות. "אנחנו מספקים להם את הטעמים, עשינו איתם חצי שנה טעימות. אנחנו עובדים גם עם אולמות אירועים שמוציאים המון דרינקים ואין להם מספיק ברמנים, עם ברים בים שמוציאים עשרות דרינקים בשקיעה, זה חוסך המון זמן".

AI FOAM. יח"צ,
שלוש טיפות ויש לכם קצף/יח"צ

סטארט-אפ אמיתי

המוצר השני של החברה AI MIX הוא סטארט אפ אמיתי. מדובר במוצר מולקולרי שמדייק עוד יותר את עבודת הברמן.

"הפיתוח נולד מהרצון של כולם לקוקטיילים עם קצף." מספרת ווייט. "הבעיה היא שאת הקצף עושים מביצה, וזה לא מתאים לטבעונים. התחליף ממי חומוס גם הוא לא אידיאלי כי יש לו ריח לא טוב ואחרי יומיים כבר אי אפשר להשתמש בו. פיתחנו שני מוצרים: הראשון הוא AI FOAM שמגיע בצורת טיפות. שלוש טיפות בתוך הקוקטייל וזה נותן לך קצף, והמוצר טבעוני וגם כשר."

"המוצר השני הוא ה AI MIX שמשלב חמוץ מתוק ומקציף, נולד אחרי שעשיתי הרבה הדרכות והבנתי שלא תמיד ברמנים מבינים את המינון של הכנת מי סוכר ואין עקביות בטעם. ולהתחיל לסנן לימון זה גוזל זמן ובמקרה יותר גרוע משתמשים בלימון משומר שזה בכלל לסלט. המוצר שלנו נותן את כל הפונקציה של הטעמים כולל הקצף".

AI MIX. יח"צ,
חמוץ, מתוק ומקציף/יח"צ
"חשוב לי לומר שאנחנו לא רוצים להיות המתחרים של החברים שלנו."

שני המוצרים משווקים בנפרד, והמטרה של השלושה היא להגיע לכל בר או מסעדה בארץ ולחתוך לכל מי שעומד מאחורי הבר את ההתעסקות בדברים שגוזלים ממנו את תשומת הלב מהלקוח.

"חשוב לי לומר שאנחנו לא רוצים להיות המתחרים של החברים שלנו. אנחנו לא עושים קוקטיילים מוכנים, אין לנו בר, אנחנו לא מתחרים בברי קוקטיילים. אנחנו חברה שמציעה פתרונות וגם עושה ייעוץ והקמה לברים. כשיש לך מקום משלך את תמיד שומרת את ה 20% של הרעיונות הכי טובים בכיס. ופה הבונוס הוא שאנחנו תמיד נחשוב עם הלקוח עד הסוף".

R2D באינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully