וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל-אביב גרוב: הקוקטיילים שאסור לפספס

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 13:23

סדרת אירועי הפופ-אפ הקולינאריים, שכבשה את ניו-יורק ולוס אנג'לס, מגיעה לראשונה לתל-אביב, העיר שבה נוצרה. המלצה שלנו: אל תוותרו על הקוקטיילים

השפים המארחים, תל אביב גרוב. אנטולי קריניצקי,
הגרוב של השפים/אנטולי קריניצקי

כל מי שמכור לקולינריה בכלל ולסצנה התל אביבית בפרט, שמע בוודאי על מיזם "תל אביב גרוב" שכבש את לפני שנה את צפון אמריקה, והראה לאמריקאים שתל אביב היא לא רק עיר חפורה עם דירות במחירים מופקעים, אלא מעצמה קולינרית מהשורה הראשונה.

"תל אביב גרוב" שהחל בלוס אנג'לס, עבר לניו יורק, חזר ללוס אנג'לס בתחילת 2023, ועתיד בשנה הקרובה להתרחב גם ללונדון, פריז ואיסטנבול, הוא מיזם קולינרי שבא לידי ביטוי בסדרת אירועי פופ אפ, ומביא איתו את השפים, הקונדיטורים, הסומליירים ואנשי הקולינריה המובילים ביותר בתל אביב, אל מסעדות מובילות בערים שונות בעולם, שבהן נערך שיתוף פעולה עם קולגות מקומיים, במטרה לחשוף את כל הטוב שיש לתל אביב להציע בתחום.

מה זה אומר בפועל? שכל האירועים והארוחות שהתקיימו בשנה שעברה בצפון אמריקה, היו על ובהשראת העיר ללא הפסקה.

לא צריך לקנא בהם, כי ממש בקרוב, לרגל יום הולדתו הראשון, המיזם מגיע לאירוע "גומלין" חגיגי, במקום שבו הוא נוצר: תל אביב. אז שריינו ביומן, ושלא תגידו שלא אמרנו.

מנה מתוך תפריט הספיישל, אוראל קמחי וג'וש גיל. חיים יוסף,
הגרוב של אוראל קמחי וג'וש גיל/חיים יוסף

אופוריה של אהבה

לפני שנמליץ על המשקאות שאסור לכם לפספס, נציין שמי שעומדת מאחורי המיזם הטעים הזה, היא אשת יחסי הציבור והיזמית הקולינרית אורלי סגל, שמייצגת שפים מובילים, מלונות יוקרה, יקבים ופסטיבלי אוכל ויין מהמובילים בישראל ומתמחה בפיתוח קונספטים ייחודים בתחום הקולינריה.

איך קיבלו אותנו האמריקאים? "התגובות, החיבוק והאהבה של הקהל האמריקאי והמדיות האמריקאיות היו מטורפות" היא אומרת, "וגרמו לי, לצוות השפים וליצרנים שליוו אותנו אופוריה של אהבה".

הסדרה הראשונה בישראל מרגשת במיוחד אומרת סגל, ומציינת שזו זכות להביא שפים מובילים מהעולם כדי להציג להם את הקולינריה המקומית העדכנית שלנו, "לסייר איתם בין מגדלים, מזקקות וכרמים וכמובן לחברם לקולגות מקומיים ליצירה משותפת. בימים אלו זה מרגיש הרבה יותר מחגיגה קולינרית בלבד. זה מרגיש ממש שגרירות של שמחה, אהבה ויצירה ישראלית בלי מטען פוליטי או כל מטען אחר".

מתי זה קורה? בין ה 4-8 לספטמבר יתארחו שפים מובילים מרחבי העולם: ג'ושוע גיל, מלוס אנג'לס, פינאר אשקוגלו מאיסטנבול ושי דובלרו, אספרגניה, במסעדות ישראליות: אוזריה, פופינה, תמנע, סאלס, ומלון בראון לייטהאוס, שיארחו מידי ערב את ארוחות הקונספט בהשראת העיר תל אביב. וכמובן, יזרמו בו הרבה קוקטיילים מבוססי סינגל מאלט שיותאמו במיוחד לתפריטי השפים.

עוד בוואלה!

חותמים רוזה: יינות וורודים מומלצים לארוחת ראש השנה

לכתבה המלאה
אורלי סגל. תל אביב גרוב. גיל אבירם,
אשת יחסי הציבור והיזמית הקולינרית, אורלי סגל/גיל אבירם

אוזריה, 4/9/23

השפית המבטיחה מטורקיה, פינאר אשקוגלו, מתארחת ב-'אוזריה נקסט דור' אצל השפית אביבית פריאל, לערב פתיחת פסטיבל חגיגי וכיפי במיוחד עם שלל מנות מהמטבח הטורקי והמטבח הישראלי.

מה שותים:
גלן אוריינטל: כי אין כמו להתרענן עם סינגל מאלט בן 12, והיביסקוס וורדים
טורקי קטן: בא טוב אחרי האוכל. סינגל מאלט בן 15 עם קפה

פופינה, 5/9/23

השף היהודי-מקסיקני, שבבעלותו מסעדת Mirate המדוברת בלוס אנג'לס, יגיע לערב חד פעמי של ארוחת טעימות משותפת שבנה יחד עם השף אוראל קמחי בארוחה שתכלול מנות בהווי מקסיקני לצד מנות בהשראת העיר תל-אביב.

מה שותים:
פיוז'ן סוואר: סינגל מאלט בן 12, אגס שיכור, ג'ינג'ר, לימון וטרגון
פופינה אולד פאשן: למי שאוהב את זה חזק יותר, סינגל מאלט בן 15, ביטרס וסירופ קליפות תפוזים מעושנות עם רוזמרין
TropiCrush: כי צריך לנצל את עונת הליים. סינגל מאלט בן 12, מיץ אננס, מיץ ליים, פסיפלורה עם אננס ומנגו מיובשים

מסעדת פופינה. חיים יוסף,
הגרוב של פופינה/חיים יוסף

תמנע, 6/9/23

שי דובלרו, השף והבעלים הישראלי של מסעדת Lal באספרגניה, יגיע לערב חגיגי בסגנון ספרדי בתמנע, מסעדת השף של ניר מסיקה. השניים יצרו יחד תפריט בסגנון ספרדי על טהרת חומרי הגלם המקומיים ובהשראת מנות דגל משני המטבחים.

מה שותים:
בולוורדיה: סינגל מאלט בן 12, קמפרי, מרטיני רוסו וטוויסט תפוז
סוויט גלנרובי: למי שמתגעגע לבטן גב בסיישל, סינגל מאלט בן 15, אפרול, לימון, שייק קאריבי על בסיס חלב קוקוס ואננס.

סלאס, 7/9/23

השפית פינאר אשקוגלו מתארחת אצל השף אור גינסברג ממסעדת סלאס ומסעדת קיצ'וקאי, לארוחת אומקאסה פיוז'ן מסקרנת וטעימה במיוחד על טהרת הים והדגים.

מה שותים:
מרמרה: סינגל מאלט בן 12, פלרנום, לימון, רוזטה ואננס
בוספורוס מיול: סינגל מאלט בן 15, פימנטו דראם, ליים, רוטן שקדים וג'ינג'ר ביר

מסעדת סלאס. אלון סולוביי,
הגרוב של סלאס/אלון סולוביי

בראנץ' במלון בראון לייטהאוס, 8/9/23

ביום האחרון של הפסטיבל יתקיים בראנץ' חגיגי במלון "בראון לייטהאוס" בתל אביב, בו יארח שף המלון מאיר ארביב את השף הספרדי שי דובלרו.

מה שותים:
Saffro: תפנטזו על גג המלון, שמש נעימה בפנים וקוקטייל של וויסקי, זעפרן טרי, ליים, פלרנום מוזהב וביטר ארומטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully