וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה להכיר: היינות מליסבון שיחזירו לכם עודף מחמישים שקלים

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 13:57

היינות מליסבון, שנחשב לאחד מאזורי היין הדינאמיים והמרתקים ביותר של פורטוגל, מתאימים במיוחד לקיץ הישראלי. ולא פחות חשוב: נותנים תמורה נהדרת לכל שקל

גשר מעל נהר הטאגוס בליסבון. ShutterStock
גשר מעל נהר הטאגוס בליסבון/ShutterStock

לא רק הדרכונים, גם היינות מפורטוגל כובשים את ישראל, הודות לתמורה הנהדרת שהם נותנים בדרך כלל למחיר והודות לאופי הידידותי שלהם. מדובר בשתי תכונות שגורמות להם להיות יינות אולטימטיביים עבור שתיינים אקראיים מצד אחד ועבור חובבי יין סקרנים שרוצים ליהנות ממשהו קצת אחר, מצד שני.

תעשיית היין בפורטוגל התפתחה בניתוק יחסי משאר ארצות היין של אירופה. לכן גדלים בה זני ענבים שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בעולם. בכרמי המדינה גדלים בסביבות ממאתיים וחמישים זני ענבים חלקם מקומיים וחלקם מיובאים.

בין אזורי היין המובילים של פורטוגל: עמק הדורו שידוע ביינות הפורט שנעשים בו. וינו ורדה, בו מפיקים יינות צעירים ורעננים בעלי אחוז אלכוהול נמוך והמון שמחת חיים ואזורים נוספים כמו: באירדה ו-דאו, שהיינות שנעשים בהם הגיעו במשך שנים לישראל בטפטופים על ידי כמה יבואנים משוגעים לדבר.

בימים אלו, כאשר היינות מפורטוגל נמצאים כבר בכל מקום, נחתו בישראל יינות מאזור ליסבון של שני יצרנים מעניינים, שמעניקים יופי של תמורה לכל שקל: 'וינצ'נטה פריה', הוותיק שהחל את דרכו בעמק הדורו ומתפרש כיום על המדינה כולה ו-'קאזה רלאווס' שנוסד בסוף שנות התשעים באזור אלנטז'ו.

המלצות קולינריות של השף אול בן אדרת על ליסבון, בירת פורטוגל. שאול בן אדרת, מערכת וואלה! NEWS
שיוך מושלם ללבנים מליסבון/מערכת וואלה! NEWS, שאול בן אדרת

ויצ'נטה פרייה, לוליטה לבן 2022

אני לא משוכנע שלקרוא ליין על שם היצירה השנויה במחלוקת של ולדימיר נבוקוב, היא מאוד תקינה מבחינה פוליטית. אבל אם תצליחו להתגבר על זה, תגלו יין לבן יבש ומקסים, עם תווית חיננית במיוחד, שנעשה ממספר זנים לבנים מקומיים. יש לו צבע זהבהב ירקרק, ניחוחות הדרים ופרחים, טעמי פרי מאוזנים בחמיצות נעימה, סיומת פירותית ומחיר צנוע במיוחד. המחיר: 40 שקלים.

עוד בוואלה!

מזגנו לבד: משקאות אולטימטיביים לחופשת קיץ מושלמת

לכתבה המלאה
לוליטה לבן 2021. יח"צ,
ניחוחות הדרים וטעמים מאוזנים/יח"צ

קאזה רלאווס, מרינו לבן 2022

הוא נעשה מזנים לבנים פורטגליים: ארינטו, וורדליו ועוד, שנבצרו בלילה ותססו בטמפרטורות נמוכות, על מנת לשמר את הרעננות של הפרי. יש לו צבע צהבהב לימוני, וניחוחות מורכבים, מעודנים ומסקרנים של פירות לבנים, עשב ירוק ופרחים. המבנה שלו עשיר, הטעמים אינטנסיביים והסיומת מרעננת ומלאת חיים. ילך נהדר עם מנות של סושי או דגים. המחיר: 45 שקלים.

קאזה רלאווס, מרינו, רוזה 2022

יין בצבע וורוד בהיר שנעשה מענבי טמפרניו, טוריגה נסיונל ועוד כמה זנים אדומים מקומיים. הניחוחות הרעננים שלו מזכירים פירות אדומים טריים, בעיקר תות שדה, ופרחים. החמיצות שלו נהדרת, המבנה מהודק ואלגנטי והסיומת ארוכה ועסיסית. רוזה מקסים שיכול להיות יופי של אפריטיף ולהתחבר בקלות למנות מתובלות ובשר על האש. המחיר: 45 שקלים.

יין מרינו רוזה. יח"צ,
חמיצות נהדרת וסיומת ארוכה/יח"צ

קאזה רלאווס, מרינו, אדום 2022

יין אדום מתקתק, צעיר ופירותי, מהסוג שאפשר לשתות גם בקיץ הישראלי, עם שתיים שלוש קוביות קרח.. הוא נעשה מענבי אליקנט בושה, טמפרניו ועוד כמה זנים אדומים, עבר חלק מהתסיסה במכלי נירוסטה תוך מגע עם שבבי עץ, ועשרה אחוזים ממנו התבגרו בחביות עץ גדולות. הצבע שלו אדום עמוק, הניחוחות מזכירים פירות אדומים טריים ותבלינים, והחמיצות תומכת היטב בטעמים העסיסיים. המחיר: 45 שקלים.

קאזה רלאווס, אטלנטיקו לבן 2022

בלנד של זנים לבנים מקומיים, בעל צבע זהוב וניחוחות מפתים ומורכבים של פירות לבנים, עשב קצור, פרחים, תבלינים ומעט מינרלים. המבנה שלו מוצק, הטעמים עשירים ורעננים, החמיצות טובה מאוד והסיומת מהנה ועושה חשק לעוד. יין מהנה ולא שגרתי, שיתאים במיוחד לארוחות של דגים ושל כל מה שמגיע מהים. המחיר: 45 שקלים.

יין אטלנטיקו לבן. יח"צ,
מהנה ולא שגרתי/יח"צ

קאזה רלאווס, אטלנטיקו אדום 2022

היין, שנעשה משפע של זנים אדומים, ביניהם אליקנט בושה וטמפרניו, ושעשרה אחוזים ממנו התבגרו שישה חודשים בחביות עץ גדולות הוא בעל צבע אדום כהה נוטה לסגול וניחוחות של פירות אדומים טריים, תבלינים ופרחים לבנים. הטעמים שלו עסיסיים ורעננים, החמיצות טובה והמרקם רך וידידותי. נסו אותו ליד מנות של פסטה, עופות וגבינות רכות. המחיר: 45 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully