וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ אפ בר יין: אין מקומות כאלה, אין מחירים כאלה. בטח לא בתל אביב

רותם דרוב

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 7:02

יזם ומפיק אירועים חבר לרשת חנויות יין והתוצאה - ערבי יין שפונים לקהל הרחב עם בקבוקים במחירים אטרקטיביים במיוחד, אוכל נהדר ואווירה שלא תמצאו בשום מקום אחר

פופ אפ בר יין, תל אביב/פופ אפ בר יין

נדמה כי תחום היין בישראל בצמיחה מתמדת. רק תזכרו איפה היינו לפני 15 ולפני 20 שנה, מה היו מוזגים במסעדות, או בארוחות חג אצל הישראלים וכמה התקדמנו מאז.

אבל האם באמת התקדמנו? באיכות כן, אני בטוח בזה. היקבים הגדולים בישראל מציגים סדרות מעולות בכל טווחי המחיר, ומאות יקבי בוטיק מבינוניים ועד קטנטנים מציעים יינות מעולים שעומדים בכבוד מול השורה הראשונה של היינות בעולם, אליהם הצטרף מבול, לא פחות, של יינות מכל העולם, מהטופ של צרפת ואיטליה ועד דרום אפריקה ואוסטרליה.

אך עדיין צריכת היין בישראל מועטה. כמה מעט? אנחנו שותים רק 7 ליטרים לנפש לאדם בשנה! ואני לא בטוח אם יין לקידוש נכנס למשוואה הזו. כי אם כן, מצבנו חמור מאוד, נתון עיקש שמסרב לעלות. בטח ביחס לאיטלקים ששותים 75 ליטרים לאדם, בצרפת כמובן הכמות עומדת על מספרים דומים ובספרד הם לוגמים 40 ליטרים לאדם.

לכן טוב לפרגן לכל יוזמה שתפקידה לגרום לנו להכיר עוד ועוד יינות וללגום יין עם החברות והחברים ובטח כשאנחנו מדברים על מחירים הוגנים במיוחד. אחת כזו היא Pop Up Wine Bar של אייל נאור בבית פנורמה בתל אביב, שחוגגת באוגוסט יחד עם "יין בעיר".

מגוון ינות למזיגה ומכירה של  Pop up wine bar בשיתוף יין בעיר והיזם אייל נאור. רותם דרוב, מערכת וואלה!
ערבי יינות שמוקדשים לאזורים ומדינות והכל במחירים שווים לכל נפש/מערכת וואלה!, רותם דרוב

אז מה זה בעצם Pop Up Wine Bar? במהלך חודש אוגוסט ערב אחד בשבוע יוקדש למדינה או אזור יין אחר. אתם מזמינים מקום, מגיעים ללופט גדול, במיקום שהוא מחוץ ללב העניינים בקטע טוב (עוד נשוב אליו) מקבלים כוס עם השם שלכם, שלא תתבלבלו, טועמים יינות, מזמינים בקבוק יין שאהבתם במחיר נח, מוסיפים לו דמי חליצה ומזמינים מנות טובות מהמטבח של השף אלעד בן דוד. תוסיפו לכל זה גם שקיעה יפה עם נוף מרהיב שלא נחשפים אליו בכל יום, מוזיקה לעניין, וויב טוב של קהל שמח וקיבלתם חוויה ייחודית, מעבר לבאנליות של מסעדה.

ועכשיו בואו נשוב לבית פנורמה. מי שמכיר את דרום תל אביב בוודאי נתקל במבנה הגדול שצמוד לבית המעצר אבו כביר. שנים היו בו רק בתי מלאכה ומפעלים קטנים, אבל בשנים האחרונות שווה לבקר בו גם אם אתם לא אנשי מקצוע.

חללים של מעצבי ומעצבות אופנה, וממש מתחם קולינרי שווה של שפים שעורכים סדנאות, חללי אירוח שונים וכן, גם החללים של נאור, יזם שהיה מהראשונים לזהות את גודל הפוטנציאל הטמון במקום.

כשמגיעים בערב, הבניין עצמו כבר די שומם. מטפסים עם המכונית בכביש פנימי עד לקומה השלישית, מגלים חניון די גדול במחיר הוגן של 14 שקלים לכל הערב, עולים במעלית לקומה השישית וכבר מרחוק שומעים את המוזיקה ואת צהלות המבקרים. נכנסים למקום ומגלים חלל יפה, עם מטבח פתוח, מלצריות ומלצרים שמוזגים הרבה יינות לטעימה חופשית כדי לתת לכם להחליט איזה בקבוק בא לכם לקחת איתכם לשולחן, שולחנות גדולים של חברים, שולחנות קטנים של זוגות באווירה רומנטית, חלק מתערבבים אלו עם אלו, חלק שומרים על פרטיות וכולם לוגמים יינות במחירים הוגנים.

אפשר להמשיך לשתות

יש נוף, יש חניה, וזה לא החלום היחידי שהתגשם

לכתבה המלאה
Pop up wine bar בשיתוף יין בעיר והיזם אייל נאור. רותם דרוב, מערכת וואלה!
תבחרו אם אתם בקטע של המזגן בפנים או הבריזה בחוץ. פופ אפ בר יין/מערכת וואלה!, רותם דרוב

אני רוצה רגע להתעכב על הנושא של מחירי היין. במקום מכריזים כי היינות נמכרים במחירי מדף של חנות יין, ואליהם מתווספים 25 שקלים דמי חליצה. הגעתי לשם לערב שהוקדש ליינות דרום צרפת ואם להיות הוגנים, שאטו ד'אסקלו דה פייל, רוזה פנטסטי, נמכר שם ב-95 שקלים. זה לא מחיר המדף שלו כי בחנויות הוא נמכר באזורי 70-80 שקלים, או יינות של יקב סה לה וי שמוצגים במקום במחיר של 80 שקלים, או 105 בתוספת דמי חליצה, זהו יין שנמכר ב-50 שקלים בחנויות היין השונות.

לאחר שציינתי בקטנוניות את המחירים אכריז כך - זה עדיין זול, זול מאוד, והלוואי על כל המקומות במדינה למזוג יינות נעימים וטעימים במאה, או מאה וקצת שקלים לבקבוק. אין כאלו מחירים בשום מקום, אלא אם נכנסתם לאיזו מסעדה מאוד עממית שבמקרה גם מחזיקה בקבוק לבן ובקבוק אדום חשודים כברירת מחדל.

תוסיפו לזה את כל האווירה ותפריט האוכל המקסים שמציג מנות כמו סשימי דג על קרם לאבנה (60 שקלים) סלט יווני טעים (45 שקלים), פיצה, או סיגר דגים (55 שקלים) וגם עוגת גבינה נהדרת לקינוח (40 שקלים) וקיבלתם חוויה אל מול נוף פתוח לרווחה שמשקיף על מתחם האימונים של מכבי תל אביב, השדות הפתוחים של בית הספר החקלאי מקווה ישראל והלאה עד הרי השומרון ביום של ראות טובה, כל זה מתגבש לכדי חוויה מאוד ייחודית.

סשימי דג על לבנה של Pop up wine bar בשיתוף יין בעיר והיזם אייל נאור. רותם דרוב, מערכת וואלה!
תפריט שהולך יפה עם היין. פופ אפ בר יין/מערכת וואלה!, רותם דרוב

"תשמע, אני לא מבין ביין", מודה נאור, "אני רק יודע לומר 'טעים לי' או 'לא טעים לי', וזה מה שחשוב לי. שהיינות יהיו טעימים, שהאוכל יהיה מוצלח, שהאווירה תהיה שמחה ושהמחירים יהיו הוגנים". אנחנו בעד.

רוצים גם אתם לחוות את האירוע? להלן הלו"ז לחודש אוגוסט: מחר (שלישי, 15.8) יוגשו יינות מונטו ובחמישי (17.8) יינות מדרום אפריקה. ב-22.8 יינות מעמק הלואר וב-24.8 יינות מבורגון. הפסטיבל ייחתם ביום שלישי (29.8) עם יינות מפורטוגל וצפון ספרד. בין היקבים שישתתפו בפעילות ניתן למצוא את שאטו דסקלנס, אלבר בישו, פאקו לולה, ברוניה, דלאס ועוד.

seperator

פופ אפ בר יין, דרך בן צבי 84 (בית פנורמה), תל אביב, 03-6888816

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully