וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביעיית ברדולינו: יינות מאיטליה שבאים מאהבה

מירה איתן

22.8.2023 / 11:23

בטיולים שלהם באיטליה, הם נתקלו בכמה יינות והחליטו שהם חייבים לייבא אותם לישראל. הכירו את היבואנים שמאמינים כי יין טוב לא צריך להיות יקר

יקב אלבינו ארמאני. כרמים. יח"צ,
בכרמים של Albino Armani, פריולי/יח"צ

ברדולינו היא עיירה איטלקית הממוקמת במחוז ורונה שבאזור ונטו, על חופו המזרחי של אגם גארדה. העיירה העתיקה ידועה בזכות ייצור יין ושמן, מסעדות, בתי קפה, פסטיבלי יין, טיילת מרהיבה וחוף באזור הזה וביינותיו התאהבו תמיר ואריק שהחלו לייבא מספר יינות מיקבים איטלקיים, תחת המותג ברדולינו.

"אני מאוד מאוד אוהב יין ויש לי מועדון וחנות יין במושב מי-עמי." מספר תמיר, "כל הזמן אמרו לי לייבא יין ועניתי 'לא צריך יש מספיק', עד שבטיולים שלנו באיטליה נתקלנו בכמה יינות, שאני לא באמת יודע מה ההיתכנות הכלכלית שלהם, אבל החלטנו שאנחנו חייבים לייבא אותם".

ולמה ברדולינו? "היקב הראשון שהיינו בו ביחד, שותפי אריק ואני, היה באזור ברדולינו, שם פגשנו יצרנים מקומיים, טעמנו את היינות וידענו מיד שזו התחלה של חברות מופלאה. מצאנו שהשם מזוהה עם יין וזה גם שם שמתגלגל יפה על הלשון. אנחנו מאמינים שיין טוב לא צריך להיות יקר מידי וחשוב ליהנות ממנו יחד עם חברים טובים ומשפחה ולכן בחרנו יינות שריגשו אותנו. התחלנו עם איטליה, ובהמשך יהיו גם מקומות נוספים".

השניים מייבאים כרגע תשעה יינות מארבעה יקבי בוטיק משפחתיים המייצרות כמויות יין קטנות מהזנים המקומיים ההיסטוריים של כל אזור, ושואפים לחקלאות בת קיימא: מבעבעים מקומיים למברוסקו ופרוסקו, כי הכי מתאים לשתות יינות כאלה בארץ חמה כשלנו. וגם יינות לבנים ואדומים אופייניים לאזור. את כולם אפשר להשיג בחנות היין במושב מי עמי ובאתר 'ברדולינו'

יקב קנטינה פיואנלו. יח"צ,
בכרמים של Cantina Puianello/יח"צ

Cantina Puianello

קואופרטיב חקלאי, מאמיליה רומאנה, הממוקם בלב גבעות הגיר והחרסית של אזור היין למברוסקו. בשנת 1938 ייסדו את היקב חמישה חקלאים, אליהם הצטרפו עם השנים משפחות נוספות, הממשיכות את חזון המייסדים ונאמנות לערכיהם, תוך שמירה על איזון עדין בין מסורת לחדשנות.

Cantina Puianello Borgoleto Lambrusco DOC

למברוסקו כמו שלמברוסקו צריך להיות. יין עם גוון אדום סגול עמוק, שמשלב תערובת עתיקה של סוגים שונים של ענבים מזני הלמברוסקו האופייניים לאזור הגבעות של רג'יו אמיליה. יין עשיר ומתקתק, בעל ניחוחות של דובדבנים אדומים, סיגליות ופרי יער שחור. המחיר: 69 שקלים.

Cantina Puianello Puianello 1938 DOC

ספומנטה ברוט מזן הענבים המקומי ספרגולה, זן שכמעט נעלם ובשנים האחרונות וחזר בגדול. מתאפיין בבעבוע עדין ומתמשך וארומות של פרי ירוק, פירות יער, פרחים וקרמל. המחיר: 85 שקלים.

יקב קנטינה פיואנלו. יח"צ,
בעבוע עדין ומתמשך/יח"צ

Albino Armani

יקב משפחתי, מגרבה, פריולי, המשקף מסורת בת 400 שנים של כורמות. בראשות המשפחה חמש אחוזות יין המשתרעות על פני 3,700 דונם. המוטו של היקב: יש לכבד ולהגן על האדמה עליה אנו חיים!

יקב אלבינו ארמני, פריולי, איטליה. יח"צ,
בכרמים של Albino Armani/יח"צ

Albino Armani Prosecco Rose DOC

ליקב יש מספר אחוזות בצפון איטליה, גם בוונטו וגם בפריולי. ליין יש ניחוחות פרחוניים, תותים ודובדבנים, אשכוליות ווניל, בפה פריכות תפוחית ותותים. המחיר: 105 שקלים.

Albino Armani Pino Grigio Friuli DOC

פינו גריג'יו אופייני מפריולי, עם ניחוחות של שקדים, אגסים ותפוחים. המחיר: 96 שקלים.

Albino Armani Napojeone Campo Sauvignon

סוביניון בלאן יבש, נקי ואלגנטי, עם ניחוחות ירקרקים, פלפל ירוק, מרווה ומנטה משולבים בטרופיות קלה, וטעמים נעימים, מינראליים ומדוייקים. המחיר: 98 שקלים.

יקב אלבינו ארמני, פריולי, איטליה. יח"צ,
אמפורות חרס, יקב Albino Armani/יח"צ

Fattoria Monticino Rosso

'חוות הגבעה האדומה' היא חוות יין חקלאית בניהול משפחתי שהוקמה בשנת 1965 באמיליה רומאנה. ביקב תומכים בחקלאות בת קיימה ומאפשרים הפקת יינות ארטיזנליים בכמויות קטנות ובשיטות מסורתיות. כיום כוללת החווה 370 דונם, מתוכם 200 דונם של כרמי ענבים והשאר מטעים.

יקב Fattoria Monticino Rosso. יח"צ,
בכרמים של Fattoria Monticino Rosso/יח"צ

Fattoria Monticino Rosso, Rossi Frutti Riserva Superiore Sangiovese DOC

סנג'ובה צפוני חביב ביותר. פחות חמצמץ מאחיו הטוסקאני, ששהה זמן קצר בחבית. זהו יין עשיר בטעמי פרי אדום, דובדבנים, רימונים ותיבול נעים. יש לו גוף בינוני, טאנינים מוצקים, ותווית מקסימה שמזכירה את אגרות הברכה לראש השנה עם הרימונים והציפור. חסרים רק הנצנצים. המחיר: 120 שקלים.

Fattoria Monticino Rosso, Albana Codronchio DOCG

יין הדגל של האחוזה. יין לבן יבש ומעניין, מ- 100% ענבי אלגאנה די רומאנה, שהודבקו בפטריית הבוטריטיס. יין עשיר וארומטי, עוצמתי וגסטרונומי, שמשלב ניחוחות של פירות טרופיים עם בסיס מינרלי חזק וקרמיות נעימה. המחיר: 148 שקלים.

יקב Fattoria Monticino Rosso. יח"צ,
בכרמים של Fattoria Monticino Rosso/יח"צ

Lenotti

היקב, הממוקם בלב הכפר ברדולינו, נוסד בשנת 1906 בלב הגבעות שעל שפת אגם גארדה, בין מטעי זיתים וכרמים, ומתפרש על פני 1,100 דונם. אזור גידול הענבים אידיאלי הודות להשפעתו האקלימית הממזגת של אגם גארדה.

יקב לנואטי. יח"צ,
בכרמים של יקב Lenotti/יח"צ

Lenotti Le Olle Bardolino Classico Superiore DOCG

זני ואלפוליצ'לה, קורבינה, רונדינלה ומעט קברנה סוביניון, מכרם כרם 'באזור אגם גארדה. על התווית מופיע כד חרס, ואכן באדמת הכרם בברדולינו יש המון שברים של חרסית. יין מורכב עם ניחוחות פרי עשירים ומשמשים יבשים. המחיר: 118 שקלים.

יקב לנואטי. יח"צ,
בציר ביקב Lenotti/יח"צ

Lenotti Della Amarone Valpolicella DOCG

אמרונה רך, שאחוז האלכוהול הגבוה לא מאוד מורגש בו וגם המתיקות שלו קלה מאוד. יין די עוצמתי ומורכב, ניחוחות של שזיפים שחורים, קקאו, עץ אלון, טבק ועור. המחיר: 220 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully