וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חותמים רוזה: יינות וורודים מומלצים לארוחת ראש השנה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 11:52

מירה איתן חותמת על חמישה עשר יינות יינות רוזה איכותיים ומעניינים שהיא תשמח שילוו את ארוחת החג שלה. לכם נשאר רק לבחור את אלו שהכי מתאימים לכם

כוס יין רוזה. ShutterStock
יש המון יינות רוזה. רק תבחרו/ShutterStock

החגים מתקרבים במהירות, היצרנים הישראלים משיקים יינות חדשים מכל הסוגים, ועדיין חם, חם מאוד. זה הזמן בו אני מתחילה לחשוב איזה יינות ילוו את שולחן החג שלנו. המשפחה שלי אוהבת יינות לבנים, ברור שיהיו כאלה, והרבה. יהיו גם כמה יינות אדומים, כי אי אפשר בלי. אבל עם הנטייה, בימים אלה, ליינות קלים וצוננים, החלטתי לבדוק מה מצב יינות הרוזה בשוק המקומי. מסקנה ראשונית: יש בשפע, רק תבחרו.

יינות רוזה יהיו לרוב, קלים, רעננים, פירותיים וצעירים. יינות ורסטיליים שמתאימים כמעט לכל מנה קלה, וקצת מעבר לכך. סביר להניח כי אלו היו היינות ששתו פה כבר בימי קדם, יינות ורודים קלים שנעשו בדרך המהירה ביותר האפשרית. לרוב מייצרים רוזה מענבים אדומים שנמעכים ומושרים על הקליפות זמן קצר מאוד, זוהי השיטה הקלאסית, ומשך ההשריה קובע את עוצמת הצבע של היין הסופי. אחוז האלכוהול ביינות אלה יהיה לא גבוה ואופיים יהיה קליל ומרענן. ישנן עוד שיטות, קצת פחות נפוצות, לעשיית רוזה כמו, דימום, סחיטה ישירה, ערבוב או סינון דרך פחם פעיל.

יינות הרוזה הפופולריים ביותר מגיעים מדרום צרפת, לרוב מפרובנס, דרום עמק הרון, לנגדוק-רוסיון, וגם מספרד. בשנים האחרונות עושים גם בארץ יינות רוזה נהדרים. אפשר להתחיל איתם כאפריטיף או כיין להרמת כוסית. הם ימשיכו ללוות נהדר את המנות הראשונות ואת מנות הביניים, ויש כאלה, כמוני, שאוהבים ללוות גם את המנות העיקריות, עם יינות רוזה גסטרונומיים ובכך ליצור איזון בין מנות כבדות ליין שיקליל אותן. טעמתי 15 יינות רוזה מעניינים וטובים, שאשמח שכל אחד מהם ילווה את ארוחת החג שלי.

שתי כוסות עם שמפניה ורודה. ShutterStock
מתאימים כמעט לכל מנה קלה. ומעבר לכך/ShutterStock

יקבי כרמל 2 Vats רוזה, 2022

מהיקב ההיסטורי והגדול, שמייצר יינות משמחים בכל הרמות, בין אם הם יינות יוקרה, ביניים או יינות שולחניים יומיומיים, מגיע ממסך בסגנון ים תיכוני, שמורכב מענבי טמפרניו מהגליל, ומרסלאן ומלבק מהרי יהודה. יין רענן, פירותי ועסיסי, בעל ניחוחות מרעננים של תותים, פטל ואשכוליות אדומות, וטעם עשיר של פירות המתאזנים בחמיצות עדינה. המחיר: 65 שקלים.

עוד בוואלה!

תוכנית הקיץ: משקאות אולטימטיביים לחופשה מושלמת

לכתבה המלאה
יקבי כרמל, 2 ואטס, רוסה. אייל קרן,
כיף של יין/אייל קרן

יקב טפרברג, אסנס רוזה 2022

מהיקב הוותיק, שעשה בשנים האחרונות קפיצת איכות מרשימה, מגיע יין מבוסס על ענבי קלאדוק שמקורם מחלקה צעירה במורדות יהודה. ייין עם ניחוחות של פרי טרופי משולבים במינרליות נעימה, פריכות, רעננות וחמיצות מאוזנת, שיוצרות רכות נעימה ומהנה. המחיר: 75 שקלים.

טפרברג, אסנס רוזה. איילת ארד,
רך ונעים/איילת ארד

יקב תבור, אקו, רוזה 2022

יקב תבור מייצר לרוב יינות מודרניים ועשויים היטב. מכרמי היקב ברמת סירין שבגלבוע, שמתאפיין באדמה בזלתית, מגיעים ענבי הטמפרניו והברברה שמהם נוצר היין. יש לו ניחוחות של אשכולית אדומה ומלון, מלווים במינרליות וחמיצות נעימה.המחיר: 84 שקלים.

יקב תבור, אקו, רוזה. יח"צ,
מינראליות וחמיצות נעימה/יח"צ

יקב נטופה, מסעי, רוזה 2021

ההשראה לשם 'מסעי' היא מסעותיו של היינן שהחלו בצרפת, המשיכו באירופה ועד הגליל, ומהווים את שורשי ומקורות היינות של היקב. זהו ממסך מענבי גרנאש, סנסו וקלאדוק, עם ניחוחות עדינים של פרי אדום ופרחוניות נעימה משולבים בחמיצות מאוזנת ורעננה. המחיר: 85 שקלים.

יקב נטופה, מסעי רוזה. יח"צ,
ניחוחות עדינים של פרי/יח"צ

יקב בנימינה, רוזה דה פרפום 2022

ההשראה לשם היין היא מפעל תמציות הבושם שעליו נבנה יקב בנימינה. זני הענבים הם גרנאש וברברה שהגיעו מרמת סירין, והיין הוא בעל ניחוחות נעימים של פרי אדמדם ופריחת הדרים, חמיצות מרעננת של אשכולית אדומה עם מתיקות של תותים ופטל. המחיר: 89 שקלים.

יקב בנימינה, רוזה דה פרפום. יח"צ,
חמצמץ, מתקתק ומבושם/יח"צ

יקב פינטו, רוזה 2022

היישר מהנגב, מכרמי יקב פינטו המבטיח, מגיע ממסך של גרנאש, שיראז ופטי ורדו. יין ארומטי עם ניחוחות של פטל, ליים, פריחת הדרים וסיגליות ותבלינים ארומטיים, חומציות מרעננת ומרקם נעים ומאוזן. יין גסטרונומי נעים וקל לשתייה. המחיר: 89 שקלים.

יקב פינטו, רוזה. יח"צ,
נעים וקל לשתייה/יח"צ

יקב ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2022

ויתקין, יקב הבוטיק המרתק והחביב על רבים, מציג יין רוזה המבוסס על ענבי גרנאש נואר ומעט טמפרניו וסירה. יין רענן עם ניחוחות פרי טרי, תותים, אשכוליות ואפרסקים, בצד פרחוניות נעימה, איזון, רעננות, חומציות וניחוחות של פרי הדר. המחיר: 90 שקלים.

יקב ויתקין, מסע ישראלי וורוד. יח"צ,
מאוזן ומרענן/יח"צ

יקב עגור, ורוד 2022

מהיקב האהוב, הממוקם בין גבעות הרי יהודה הפוריות ובסמוך לעמק האלה , מגיע בלנד של מורבדר וקברנה פרנק מכרם מטע שבהרי ירושלים, וגרנאש ומרסלאן מגבעת ישעינו ועמק האלה. רוזה קליל ומהנה המשלב פרי אדום חמצמץ, קליפות הדרים וטוויסט ירקרק, מינרליות נעימה וחמיצות מרעננת שתחמיא גם לאוכל עשיר ומתובל. מחיר: 95 שקלים.

יקב עגור, רוזה. יח"צ,
מינרליות נעימה וחמיצות מרעננת/יח"צ

יקב דומיין סרור, ל'אור רוזה 2022

ליין הוורוד-אפור הזה שנעשה ביקב דומיין סרור, מענבי גרנאש וסירה שגדלו בדרום רמת הגולן, יש ניחוחות של פירות אדומים טריים ופרחים, טעמי פרי נקיים מאוזנים בחמיצות נעימה וסגנון אירופאי. מאופק ונעים לשתייה. המחיר: 100 שקלים.

דומיין סרור, ל'אור רוזה. יח"צ,
בסגנון אירופאי/יח"צ

יקב מיקה, רוזה 2022

מיקה מנדל, הייננית שמעניקה הרבה כבוד לטבע, יצרה מענבי גרנאש נואר וסנסו, מכרמים ברמת הגולן, רוזה בעל ניחוחות תותים ופטל, יין חד ומרענן ועם זאת אלגנטי ורך. רוזה מקסים. המחיר: 105 שקלים.

יקב מיקה, רוזה. יח"צ,
חד ואלגנטי/יח"צ

יקב רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2022

יקב רקנאטי, מהיקבים הבולטים בארץ, שעבר לאחרונה למבנה מרהיב בגליל, מציג יין וורוד מענבי מרסלאן שגדלו בכרם תל פארס ובכרם קדמת צבי שברמת הגולן. יין פרחוני, עדין והרמוני, עם ניחוחות של פירות קיץ לבנים ופרחוניות נעימה ומבושמת של הדרים. המחיר: 109 שקלים.

יקב רקנאטי, גרי דה מרסלאן. עומרי מירון,
פרחוני והרמוני/עומרי מירון

יקב קסטל, Rosé du Castel 2022

מהיקב המשפחתי המוערך מגיע בלנד של ענבי מרלו, קברנה פרנק ומלבק. יין בעל נוכחות מרשימה ועם זאת קליל ונעים, פירותי ופרחוני, עם חומציות עדינה ומרעננת ומרקם עשיר. יין גסטרונומי נפלא. המחיר: 109 שקלים.

יקב קסטל, רוזה. יח"צ,
יין גסטרונומי נפלא/יח"צ

יקב יתיר, הר עמשא, רוזה 2022

יתיר, יקב הבוטיק הדרומי מציע רוזה מהזנים גרנאש, מורבדר וקריניאן. יין רענן ופריך, עם ניחוחות פרי קיצי לבן, אפרסקים, נקטרינות ואשכולית אדומה, וטעמי פרי קיצי רענן וחמצמץ. יין מקסים. המחיר: 110 שקלים.

יקב יתיר, הר עמשא, רוזה. יח"צ,
רענן ופריך/יח"צ

יקב בזלת הגולן, רוזה 2021

יקב בזלת הגולן ממוקם, כשמו, ברמת הגולן, בסמוך לחורשה ולנביעת מים, אל מול נוף הכנרת. ליין, המבוסס על זני הענבים: קברנה סוביניון, שרדונה ואיזבלה. יש ניחוחות פירותיים מתקתקים, לכיוון הטרופיים, פסיפלורה, פפאיה ותותים, לצד חמיצות מאוזנת ונעימה. המחיר: 129 שקלים.

יקב בזלת הגולן, רוזה. יח"צ,
ניחוחות פירותיים מתקתקים/יח"צ

יקב רזיאל, רוזה 2022

ממגרש המשחקים של היינן המוערך אלי בן זקן , מגיע יין מקסים מענבי מורבדר, גרנאש וסירה.

יקב רזיאל, רוזה. יח"צ,
מקסים/יח"צ

יין בעל ניחוחות פירותיים בולטים, עושר, איזון, וחמיצות נהדרת ומרעננת שתוסיף לכל מנה וטעימה. המחיר: 139 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully