וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים על יקב משלכם? אילנית צמח עושה לכם בית ספר

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 13:59

לרגל פתיחת המחזור האחד עשר של הקורס להקמה וניהול של יקבי בוטיק, שוחחנו עם אשת היין שיזמה אותו. ועם כמה בוגרים מרוצים

הפולדר. אילנית צמח. יח"צ,
הפולדר של משתתפי הקורס/יח"צ

אילנית צמח, שעוסקת בפיתוח עסקי סטטוטורי ליקבים ולתיירות חקלאית, פותחת את המחזור ה-11 של 'קורס הקמה וניהול יקב בוטיק'. קורס שעושה סדר לבעלי יקבים קטנים במרחב הכפרי או לכאלה שמעוניינים לפתוח יקב כזה, ונותן כלים פרקטיים להצלחה. את הקורסים של צמח, סיימו כבר 220 בוגרים, מתוכם 130 בעלי יקבים, שקיבלו את ארגז הכלים לתשתית תכנון נכונה של יקב בוטיק והרחיבו את הידע והמיומנויות הנדרשות להצלחה בהקמת ופיתוח היקב.

"השנה בצורה מוזרה לחלוטין הגיוס לקורס היה המהיר ביותר שהיה לי אי פעם" מספרת אילנית. "אנשים רוצים לברוח מהמציאות הקשה, רבים מתוכם אפילו מילואימניקים שעדיין לא יודעים אם בכלל יוכלו להגיע. הקורס מונה רק 15 אנשים, כי חשובה לי מאוד היכולת לתת יחס אישי לכל אחד. מגיעים אליו אנשים שרוצים להתפתח, להיעזר בתהליכי אסדרה (רגולציה) במרחב הכפרי, או להבין יותר את הקטע השיווקי והניהולי".

"מדובר בקורס פרונטלי, לא בזום, חשוב מאוד שכולם יהיו ביחד ויש לכך משמעות אדירה. כל קורס שמסתיים הופך לקבוצת תמיכה. נוצרים מפגשים רבים, טועמים יינות ביחד, עוזרים אחד לשני בנושאים שונים גם מעבר לכל הידע וההתנסות והקשר הבלתי אפשרי עם גופי הממשל. יש בזה הרבה כוח לנהל דיונים בצורה בלתי אמצעית. הקורס נולד מתוך עבודה עם הרבה יקבים, שבה אני רואה עם מה הם מסתבכים. החוקים בארץ רק הולכים ונעשים חמורים יותר ויותר עם הזמן. והכוונה היא לתת את הכי טוב שאפשר".

קורס, אילנית צמח, יקב קסטל. יח"צ,
קורס הקמה וניהול יקב בוטיק, במפגש עם אלי בן זקן, יקב קסטל/יח"צ

פוגשים אנשים שהופכים למשפחה

הקורס עוסק באסדרה, ניהול פיננסים, שיווק ומכירות, מקורות מימון, החובות והזכויות של יזמים ובעלי עסקים מול גופי תכנון וממשל, כיצד להתנהל כלכלית ולנהל יקב רווחי, ניהול נכון של השיווק, המכירות והמיתוג, חידושים בענף היין, תיירות יין ועוד.

המרצים המקצועיים מגיעים ממשרדי הממשלה וגופי התכנון, מתוך ענף היין, עולם השיווק, המיתוג, הסושיאל ותיירות היין. "כל בוגר קורס זכאי לשעתיים של יעוץ פרטני אתי" מוסיפה אילנית, ויש לו היכולת להרים טלפון לכל אחד מהמרצים ולשאול את כל השאלות שעולות אצלו במשך הזמן. והכי חשוב, פוגשים פה אנשים חדשים שהופכים למשפחה, שצועדת יחד במשך שנים רבות גם לאחר שהקורס מסתיים".

עוד בוואלה!

הרשל'ה משדרות ירושלים

לכתבה המלאה
קורס, אילנית צמח, סדנת יקבים. יח"צ,
קורס הקמה וניהול יקב בוטיק, במפגש עם אסף פז, יקב ויתקין/יח"צ

השיעור הכי חשוב: לא להקים יקב

"אני הייתי באחד הקורסים הראשונים" מספרת הייננית אורנה לב מיקב 'אדם'. "זה קורס חשוב. לי אישית זה חיזק דווקא את ההחלטה לא להקים יקב, שזה לא פחות חשוב. הבנתי שלא הגיוני להשקיע את כל הטירוף הזה בשביל כמה אלפי בקבוקים. עדיף להשתמש ביקב עם שירות טוב, כמו יקב שורק, ולהשקיע בגידול הענבים שלך בעצמך. כי לטעת כרם זה הדבר בעצם הכי חשוב ביין."

"למי שרוצה לייצר כמויות גדולות יותר הקורס נותן את כל הכלים. ההתעסקות עם הרשויות, משרד הבריאות ומנהל מקרקעי ישראל, כל התסבוכת. ואלה שלמדו את הקורס משתמשים בידע שלהם. הקורס מרוכז והמרצים מעולים. קורס חובה למי שרוצה להקים יקב. מונע הרבה טעויות, כי אתה יודע מראש לאן אתה נכנס".

יקב אדם. יח"צ,
הייננית אורנה לב, יקב אדם. בוגרת אחד הקורסים הראשונים/יח"צ

חבילה של יין וכרם

"כל אחד מגיע לעולם היין ממקום אחר, זה יכול להיות רומנטיקה, טעם או סתם מקריות" אומר שלמה עיני מיקב 'פאר' שבטל שחר. "כל אחד מגיע מהמקום שלו, בו הוא חזק, ובסוף הקורס מחבר לך חבילה שלמה של יין וכרם ולכל אחד עם המינון הנכון לו. אתה בא עם ידע מסוים ומקבל פה את התמונה השלמה על הכול, על האגרונומיה, הרומנטיקה, התהליכים השונים, ולמרות שהרבה דברים למדתי בעצמי הקורס נתן לי את המכלול השלם".

הפסקה, קורס, אילנית צמח. יח"צ,
משתתפי הקורס שותים משהו בהפסקה/יח"צ

בהתאם להוראות ולתקנים

עדי אזולאי, שמקים יקב במשמר איילון, 'מול התל', מספר "הגעתי לקורס כשהייתי כבר בתהליכי הקמה של הכרם ורק התחלה של בניית היקב. התעניינתי בעיקר בכל מה שקשור לרגולציה, למשרד הבריאות ומשרד החקלאות. רציתי לראות איך אני מקים את היקב שלי באופן שיתאים להוראות ולתקנים. והקורס היה בהחלט ממצה. גם החומר התיאורטי וגם המרצים שהגיעו ממשרדים ממשלתיים מתחומים שונים, שידעו להביא את הנוהג בתקנות וכל מה שצריך סביב העניין הזה. כולל טיפים מהסוג של מתי צריך להתחיל בפעולות הרישוי ובאיזה היקפים של יין כדאי לפנות אליהם."

"אני חושב שמבחינת המטרות שלי בקורס קיבלתי הסבר מלא. והחומרים ניתנים גם לשימוש חוזר ככל שהרגע מגיע. ובסך הכול פגשתי קבוצה נחמדה ומגוונת ואנחנו עדיין בקשר כל הזמן, מדברים הרבה, מייעצים ועוזרים אחד לשני גם בצד החקלאי וגם בצד היינני, ולרוב אילנית גם מצטרפת לפגישות שלנו".

משתתפי הקורס של אילנית צמח  ביקב עגור. יח"צ,
תמונה קבוצתית ביקב עגור/יח"צ

איך נרשמים:

הקורס הבא יערך בתאריכים: 30 בינואר 2024 עד 12 במרס 2024, בימי שלישי בין השעות 09:30 - 15:30, ויכלול שבעה מפגשים פרונטליים וסיור יקבים באזור היין יהודה.

המיקום: בית ריזפלד, הפקולטה לחקלאות רחובות. קרוב לרכבת, חניה מסודרת.
המחיר: 3,510 שקלים + מע"מ.
לפרטים נוספים והרשמה: אילנית צמח 050-8674505

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully