וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיים ברמות: יקב עמרם משיק מיתוג חדש ויינות חדשים

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 15:15

דווקא עכשיו, בעיצומה של המתיחות בגבול הצפון, יקב עמרם מרמות נפתלי, מחדש את המיתוג ומשיק יינות חדשים

יקב עמרם. יח"צ,
בכרמים של יקב עמרם/יח"צ
"יש סיכון כמובן, אבל עושים את מה שצריך להיעשות, שפיות, מילוי חביות ועוד. ומסביב רעשים של מלחמה."

בעיצומה של מלחמה, כאשר הם מופנים מביתם ומהיקב מנסים בני משפחת אזולאי מיקב עמרם הצפוני לדבוק בשגרת חירום ומשיקים שני יינות חדשים ומיתוג חדש. אוהד אזולאי ואביו, הכורם הגלילי הוותיק עמרם, עושים יין, בימים שקטים יותר, במושב רמות נפתלי שבגליל העליון, ושמחים להתחדש במיתוג שמחזיר קצת שמחה ללב.

"כיום אנחנו מפונים, גם מהיקב וגם מהבית", סיפר לי אוהד אזולאי, כורם ויינן. "שלוש פעמים בשבוע אני נוסע ליקב ולכרמים. בכרמים פחות עובדים בימים אלה. את הבציר הספקנו לסיים ועשינו כמה סחיטות, ועכשיו מחכים לזמירה שאמורה להיערך באמצע פברואר. העבודה יותר ביקב, יש סיכון כמובן, אבל עושים את מה שצריך להיעשות, שפיות, מילוי חביות ועוד. ומסביב רעשים של מלחמה. בנסיעה ליקב, מצומת יסוד המעלה וצפונה, נכנסים לאווירה אחרת לחלוטין. ממש עולם אחר".

יקב עמרם. יח"צ,
בכרמים של יקב עמרם/יח"צ

ספר לי על אבא עמרם

"אבא הוא עמרם אזולאי, אולי הכורם הכי ותיק בארץ היום, שמתעסק בגידול גפנים כבר משנות השבעים. הוא נכנס לעולם הכרמים וגידל ברמות נפתלי את הכרם המשובח ביותר אז עבור יקב רמת הגולן, שממנו הפיקו את הירדן קברנה סוביניון הידוע. אבא ניהל את הכרמים כמעט עד לשנת 2010."

"בשנת 1993 הוא החליט לנסות להכין יין בעצמו. הכל התחיל כתחביב. אבא היה אוסף את הפרי שנשאר אחרי הבוצרת והוא ואימא היו מכינים כמה עשרות בקבוקים בשנה, דורכים על הענבים בתוך פיילה במרפסת ומכינים יין. בהתחלה היו קצת כישלונות ולאט לאט זה הלך והשתפר".

עוד בוואלה!

היקבים בקווי העימות נסגרו. כך תוכלו לתמוך בהם

לכתבה המלאה
יקב עמרם. יח"צ,
עמרם אזולאי, כורם ויינן/יח"צ

מתי ואיך אתה נכנס לתמונה?

""אנחנו נהנים מהעבודה בכרם ושולטים בכל התהליכים. עובדים על יבול נמוך, קובעים לעצמנו את כל הטיפול, את משטר המים, וכמובן את יום הבציר לפי ההבשלה הפנולית."

"בשנת 1997 חזרתי מאוסטרליה והחלטנו ביחד להפוך את התחביב לעסק. לעולם היין התחלתי להיכנס כבר באוסטרליה וזה המשיך בארץ. בשנת 2002 נטענו את הכרם הראשון שלנו. למדתי קורס יין בתל חי וגם אבא עשה כל מיני קורסים לייצור יין. ומאז אנחנו מייצרים בסביבות 5,000 בקבוקי יין בשנה, הכול מהכרמים שלנו".

הניסיון רב השנים של עמרם, הכורם הגלילי הוותיק, והיכרות המעמיקה עם הקרקע, ניכרים בכרמים של יקב עמרם. שני הכרמים משתרעים על 23 דונמים בעמק קדש ומעליו, אזורים שנחשבים לאיכותיים במיוחד. אדמה פורייה מאוד, תנאי אקלים אידיאליים לגידול ענבים, מנות קור רבות בחורף, צינון לקראת ההבשלה ובציר ידני, יוצרים את הטרואר הגלילי העליון המשובח.

בכרמים מגדלת המשפחה ענבי קברנה סוביניון, מרלו, סנג'ובזה, פטי ורדו, ויונייה, פטיט סירה ומלבק. "אנחנו קודם כל חקלאים ואחרי זה נהיינו גם ייננים" מדגיש אוהד. "אנחנו נהנים מהעבודה בכרם ושולטים בכל התהליכים. עובדים על יבול נמוך, קובעים לעצמנו את כל הטיפול, את משטר המים, וכמובן את יום הבציר לפי ההבשלה הפנולית, אותה אנחנו טועמים בפה. וכך מצליחים להגיע כיום ליינות משובחים שהלכו והשתפרו עם השנים".

למה אתם יוצאים במיתוג חדש דווקא עכשיו?

"הרגשתי שאנחנו רוצים וצריכים לתת ביטוי ליין גם על הבקבוק, שיעביר את התחושה של האדמה, האזור והכרמים וימחיש ללקוח את מה שהוא הולך לשתות."

"החלטנו לצאת לדרך עם מיתוג חדש כבר לפני כשנה. הרגשתי שאנחנו רוצים וצריכים לתת ביטוי ליין גם על הבקבוק, שיעביר את התחושה של האדמה, האזור והכרמים וימחיש ללקוח את מה שהוא הולך לשתות. מבחינתי היה פער בין המיתוג הישן למה שיש בבקבוק. המוטו שלנו הוא שהכרם קובע את רוב איכותו של היין והיה חשוב שגם במיתוג יודגש באופן מיטבי הטיפול הקפדני שלנו בגידול בכרמים המביא לאיכות ענבים גבוהה".

"יצאנו לדרך מעניינת עם המעצב ישראל יוסף, אליו הצטרף היועץ האסטרטגי של היקב, אייל פרנקו, שקלט את הראש שלנו. שינינו ועיצבנו את התוויות והגענו לתוצאה מרגשת ומדויקת הממחישה ברזולוציות שונות את טופוגרפית הכרמים שלנו ומבטאת את תמצית היצירה שלנו בגליל העליון. בעיצוב החדש רואים את קווי הגובה והמיקוד בכרם עצמו. אני מאוד אוהב את העיצוב, מתאהב בו ומתחבר אליו יותר ויותר עם הזמן, וגם את הלוגו החדש שהפך להיות מודרני יותר. ההתחדשות נותנת תחושה טובה".

ירוטים בשמי הגליל העליון. 21 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
ירוטים בשמי הגליל העליון. 21 בנובמבר 2023/אלי אשכנזי

מה הציפיות שלך לעתיד?

"אנחנו בעיקר עם הפנים קדימה. אני רוצה בשנתיים הקרובות לפתח את מרכז המבקרים. כיום יש מרתף יינות מתחת לבית ההורים שבו מקבלים אורחים. הכוונה שלנו אחרי המלחמה להציע סיורים מעניינים לחובבי יין, בשילוב עם ביקור בכרם, טעימת יינות ועוד. מעין מערך סיורים לחובבי יין עם תכנון מראש וכיבוד. יש הרבה רעיונות. אנחנו מלאי אופטימיות וכוח ובטוחים שיהיו ימים טובים ונגיע חזרה הביתה".

שני יינות חדשים משיקים ביקב עמרם בימים אלה, 'פול מון' ו'נבואה' מבציר 2021.

יקב עמרם, פול מון 2021

יין שנעשה ביקב מהבציר הראשון של החלקה בעמק קדש. הענבים מגיעים מחלקה נבחרת, שבה מגדלים חמישה קלונים שונים של קברנה סוביניון, אליהם הצטרפו גם פטי ורדו ופטיט סירה. היין, שהתבגר עשרים חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, מציג טעמי פרי עשיר דובדבני, שמשתלב היטב עם שוקולד, קפה ותבלינים חמים. יין עמוק, עשיר ועוצמתי, המשלב בחובו את האופי הייחודי של הגליל העליון. 15.2% אלכוהול. המחיר: 148 שקלים.

יקב עמרם Full Moon. דייויד סילברמן,
נעשה ביקב מהבציר הראשון/דייויד סילברמן

יקב עמרם, נבואה 2021

בציר ראשון ליין הפרמיום של היקב שאמור להיות מיוצר בשנות בציר נבחרות בלבד. הוא הופק מגפנים מהחלקות המובחרות ביותר של היקב, מענבי: מרלו, קברנה סוביניון, פטיט סירה ומלבק. היין מבטא את תמצית היצירה של היקב. "הוצאנו אותו כנבואה שהגשימה את עצמה לגבי האיכות של הפרי ושל מה שרצינו להגיע אליו" אומר היינן.

יקב עמרם, Nevuah. דייויד סילברמן,
יין הפרימיום של יקב עמרם/דייויד סילברמן

היין, שהתבגר 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, מתאפיין בניחוחות של פרי יער עשיר, בשל ושופע, דובדבנים, פטל שחור, שילוב של תבלינים חמים עם תבלינים גליליים ירקרקים, קינמון, רוזמרין, טעמי שוקולד מריר ממולא בליקר דובדבנים עשי, וגוף מלא ועגול. יין גלילי מבושם ועוצמתי. 14.7% אלכוהול. המחיר: 168 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully