וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא לכם: יבואני משקאות עם נשמה חופשית

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 12:59

אסף איווניר ודודי זץ, שני אנשי אלכוהול וותיקים, מייבאים לישראל מותגים ייחודיים מיצרנים קטנים ברחבי העולם שאתם חייבים להכיר

אסף איווניר, דודי זץ, Free Spirits. יח"צ,
אסף איווניר, דודי זץ, Free Spirits/יח"צ

דודי זץ ואסף איווניר הם חברים וותיקים. שניהם עבדו בחברת המשקאות IBBLS. דודי, כאחד מאנשי ההדרכה הראשיים ומנהל הפיתוח העסקי, ואסף כמנכ"ל החברה. שניהם חיפשו תמיד כיוונים חדשים, שבהם יוכלו להתפתח, יצרנים ייחודיים וקטגוריות מעניינות שיבואנים אחרים לא נגעו בהן.

אחרי שנים בחברת IBBLS, יצא אסף לחפש דרך חדשה ושנה אחריו גם דודי. השניים הבינו כי חסרים להם הריגוש, הרומנטיקה סביב נושא האלכוהול, הסיפורים הקטנים, והיצרנים המיוחדים. הם החליטו לחבור ולהקים עסק שיביא זווית חדשה לשוק האלכוהול הישראלי, וקראו לו Free Spirits, נשמות חופשיות או, אם תרצו: תזקיקים חופשיים.

המוניטין של השניים פתח להם דלתות גם אצל יצרנים בעולם וגם בבנקים, והם החלו ללקט יצרנים, על בסיס היכולת המוכחת של דודי לאתר אותם. ורמוט 'מנצינו' היה הראשון, טקילה 'אוצ'ו' הייתה השנייה והתחושה הייתה מסחררת. היצרנים הקטנים נתנו אמון מלא בשני הרומנטיקנים שבאו לרגש והקהל הישראלי אכן התרגש.

Free Spirits. יח"צ,
Free Spirits/יח"צ

היכולת ליצור חזון

היות והמוצרים שלהם לא היו ידועים ואחת הדרכים היעילות להביא אותם למודעות היא באמצעות הברמנים מובילי הדעה., שוק היעד הראשוני של Free Spirits היה השוק הקר: ברים ומסעדות ולא חנויות משקאות וקהל פרטי. אבל הקורונה, שהגיעה כמה חודשים אחרי תחילת הפעילות, הפכה את היוצרות. הברים והמסעדות נסגרו, המשלוחים מחו"ל נעצרו, והעסק הצעיר נאלץ לחשב מסלול מחדש.

אסף ודודי הבינו שרק אופטימיות תעבוד פה. הם החליטו לעלות גל המעדניות שצמח בתקופת הקורונה וחיברו אליו את את הסיידר הצרפתי 'גליפט', שתפס תאוצה, הפך ללהיט ופתח את הדלת למוצרים נוספים.

הייחוד של פרי ספיריט הוא הדיוק בבחירת המוצרים והיכולת להבין את העתיד וליצור חזון. הם מביאים ג'ין צרפתי מיוחד, בקבוקי רום מסקרנים, מזקל ועוד מוצרים שאנשי האלכוהול יודעים לחפש, אפילו ליקר צ'ילי מרגש מבית קמפרי. וכמובן גם וורמוט, השחקן החדש-ישן בשוק האלכוהול. כיום הם מייבאים למעלה מעשרים מותגים וכמאה מוצרים שונים, רבים מהם בכמויות זעירות. מתוכם בחרתי שלושה.

עוד בוואלה!

שותים ומחבקים: יריד יין למען יקבי קו העימות

לכתבה המלאה
Free Spirits. יח"צ,
Free Spirits/יח"צ

רום, אפלטון 8 שנים

דודי מזוהה עם רום עוד מימיו הראשונים של העסק. היכולת שלו להביא לארץ סוגי רום מיוחדים, שהחך המקומי טרם פגש, יצר פה קהילת מכורים לא קטנה.

אפלטון 8, רום הדגל של מזקקת 'אפלטון' מג'מייקה, נוצר לראשונה עבור חגיגות ה-250 שנה למזקקה, בלנד המשלב מספר סוגי רום, שהתבגרו בחביות שמונה שנים לפחות, באקלים הטרופי של ג'מייקה. תהליך הייצור המסורתי והאיטי, מעניק לרום אופי עשיר של ניחוחות עץ, וניל, דבש וקליפות תפוז עם סיומת של אננס וקוקס קלוי. המחיר: 200 שקלים

Free Spirits. יח"צ,
Free Spirits/יח"צ

קלבדוס, כריסטיאן דרואין XO

כריסטיאן דרואין עושה קלבדוס טעים ופירותי כבר למעלה מחמישים שנה באזור פאי ד'אוז' (Pays d'Auge) שבנורמנדי, צרפת. הוא משתמש ביותר משלושים זני תפוחים, ויוצר תערובות מורכבות של טעמים.

ה- XO של כריסטיאן דרואין מכיל את ארבעת סוגי תפוחי הסיידר המסורתיים: מרירים, מתוקים, חמוצים ומרירים-מתוקים. הפרי עובר זיקוק כפול בדוד זיקוק מסורתי מנחושת, ולאחר מכן יישון מתמשך בחביות עץ אלון משומשות. חלקן שימש בעבר לייצור יין. הבלנד הסופי מכיל גם קלבדוס שהתיישן בחביות ברנדי ובחביות יין מחוזק, שמוסיף מתיקות ומורכבות. קלבדוס עשיר ועמוק עם ניחוחות של תפוחים אפויים וטארט טאטן, עם רמזים לקרמל ואגוזים. המחיר: 425 שקלים

Free Spirits. יח"צ,
קלבדוס כריסטיאן דרואין, רום אפלטון 8, מזקל מונטלובוס/יח"צ

מזקל, Montelobos Ensamble

בלנד עשיר של זני אגבה מגוונים. זן הפאפאלוטה מהווה את בסיס המזקל וזני האספדין (Espadin) והטובאלה (Tobale) משלימים את התמונה. השילוב מייצר מזקל עם רבדי טעמים מגוונים שיוצרים משקה מורכב ומרתק בעל טעמים פרחוניים ופירותיים המתובלים בניחוחות עשן .

לבבות האגבה עוברים צלייה בבורות אש מסורתיות ואז נטחנות במטחנה ממוכנת, הממצה את מירב הטעמים מהצמח. הנוזל עובר תסיסה פראית עם שמרי בר בחביות עץ פתוחות ולאחר מכן מזוקק בדודי נחושת מסורתיים המחוממים באש ישירה. חגיגה מקסיקנית מטורפת ומעושנת. המחיר: 369 שקלים.

החנות הדיגיטלית של Free Spirits

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully