וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים ומחבקים: יריד יין למען יקבי קו העימות

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 12:33

יותר מ-35 יקבים ומזקקות של מילואמניקים, ויקבים שנפגעו עקב המצב, יתארחו ביריד יין בדיזנגוף סנטר, תל-אביב. אחרי ששוחחנו עם היזם, יש לנו רק שתי מילים לומר לכם: בואו לפרגן!

יריד יין, MyYain. נתי נעים,
יריד יין של MyYain בתקופה רגועה יותר/נתי נעים

נתי נעים, היזם והבעלים של MyYain, שהפיק בשנים האחרונות פסטיבלי יין מוצלחים ברחבי הארץ, עושה את הכמעט בלתי אפשרי בימים אלה. בעודו מגויס למילואים, בין התרעננות אחת לשנייה בשטחי הכינוס ביציאה מעזה, הוא הצליח להרים יריד יין למען היקבים בקו העימות.

היריד, שיתקיים ביום חמישי 11.1 בדיזינגוף סנטר הממוגן שבתל אביב, יעמוד בסימן חיזוק ותמיכה ביקבים ישראלים, עם דגש על יקבי קו העימות (גבול הצפון ועוטף עזה). כמו תמיד אצל נתי, ההשתתפות היקבים היא ללא עלות, כאשר המשתתפים מתוגמלים על הרווחים.

נעים, בעל עסק עצמאי של איש אחד, שמושבת לחלוטין עם אפס הכנסות החל מה- 8.10 היום בו גויס למילואים ועד היום, מספר שלא חשב שזה זמן לפסטיבלים אך הבין שאין ברירה אחרת. "בשבעים וחמישה הימים הראשונים, לא היה לי זמן להתעסק בשום דבר וגם לא היה לי מצב רוח להתעסק בזה, למרות שהעסק שלי היה במצב של אפס הכנסות. לא כמעט אפס אלא אפס מוחלט. אחרי שיצאנו להתרעננות הראשונה, חשבתי שהסיפור הזה הולך להיגמר ושאני חייב להתחיל להניע את העסק ולחזור לאט לאט לתודעה".

הוא החל לפרסם סרטונים על יין ברשתות החברתיות שלו ואף זכה לתשומת לב מחנוך דאום שיצא למען עסקים של מילואימניקים שהושבתו בגלל המלחמה. ואז הגיע הרעיון ליצור יריד שנבע ממצוקת העסקים בתעשיית היין הישראלית.

לוחם ואיש יין

זו לא אותה מתכונת

"ידעתי שפסטיבל במתכונת הרגילה של הפסטיבלים שאני עורך לא יתאים בזמן הזה" הוא אומר, "אין פה די ג'יי. אז הקונספט הוא של יריד שצבוע בכחול לבן. בהתחלה הרעיון היה להתמקד רק ביקבים מהעוטף ומאזורי עימות, אבל אז פנו אליי כל כך הרבה בעלי עסקים ממקומות אחרים שסיפרו שהם במילואים, שהעובדים שלהם במילואים, שיש להם מרכזי מבקרים סגורים ובעיקר שיש להם קושי עצום לשרוד בימים אלה, אז פשוט פתחתי את זה לכולם".

נעים מספר שישנם כמה יקבים מהצפון ומהעוטף, שבדרך כלל לא משתתפים בפסטיבלי יין ומגיעים הפעם לראשונה כמו יקב אוריאל משדרות ויקב שקמה מאשקלון. "הצלחנו למצוא מנגנון תגמול שיאפשר להם להשתתף, ויהיה כלכלי עבורם. דאגנו להם ואני מאד שמח שהם יגיעו".

עוד בוואלה!

פליט בארצו: המזקק יובל (ג'וב) הרגיל כועס. אך לא מאבד תקווה

לכתבה המלאה
פסטיבל יין. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל יין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתה מתפעל את העסק לבד, איך מתפעלים יריד כזה גדול כשרוב הזמן אתה בעזה?

"אני לא מתפעל ורוב הזמן הטלפון כבוי. עכשיו כשאני בהתרעננות אני עוסק בזה ויש לי חברים שמסייעים. הייתי אמור להשתחרר בשבוע שעבר אבל בגלל עיכוב דחו לי את השחרור לסוף ינואר. האופציה הייתה או להתמודד עם מה שיש או לבטל. וביטול זו לא אופציה."

"אני לא מתבייש לומר שחלק מהמחשבה הייתה גם לסייע ליקבים שנמצאים כל אחד מסיבותיו במצב מאד לא פשוט, וגם ואני לא מתבייש לומר, להניע את העסק שלי בחזרה לפחות ברמה התודעתית, כי המצב מאד קשה. אני לא מרוויח על היריד הזה כמעט, לא גובה כסף מהיקבים, ויש הרבה הוצאות על אירוע כזה אבל זה למטרה טובה".

יריד יין MyYain דיזנגוף סנטר. יח"צ,
יריד היין של דיזנגוף סנטר. היקבים המשתתפים/יח"צ

וגם אתה, יש להזכיר, עסק קטן, שמושבת מזה שלושה חודשים

"אכן. ומכיוון שבחודש ספטמבר ערכתי שני פסטיבלים מוצלחים מאד לקראת ראש השנה, ומדד התגמול של משרד האוצר מחושב לפי חודשיים ספטמבר ואוקטובר, המדינה אפילו לא תגמלה על ההפסדים. שזה אפילו לא הפסד, זה פשוט אפס הכנסות בכל התקופה הזאת".

בניגוד לפסטיבלי יין אחרים, כאן לא יעמדו דיילים בדוכנים אלא בעלי היקבים עצמם שיספרו את סיפוריהם. בין המשתתפים איתי מוניץ הבעלים והיינן של יקב מוניץ, קצין קרבי שנמצא במילואים מאותה שבת השחורה, בנוסף אחיו, שראל הוא הכורם של היקב נמצא גם הוא במילואים. השניים הצליחו להשאיר את העסק פועל בזכות חברים.

ייקח חלק גם שי ונקרט, שעוסק בייבוא וייצוג יקבים שמשתתף בכל האירועים של myyain, בנו של שי עומר נחטף מהמסיבה ברעים ונמצא עדין בשבי החמאס. שי מייצג יקבים ישראלים כגון: מרשה וסלוקיה, ומייבא יינות מספרד, פועל רבות להחזרת בנו ואף החל במסורת שותים כוס יין להחזרת החטופים.

גם יקב רקנאטי שמרכז המבקרים חדש שלו בדלתון נותר סגור מפרוץ המלחמה יגיע ליריד, לצד 35 יקבים מכל רחבי הארץ שייקחו חלק, כל אחד עם סיפור ההתמודדות שלו, וכמובן עם הרבה יין טוב.

יקב רקנאטי, מרכז המבקרים. אורית גרינבוים-לירון,
מרכז המבקרים של יקב רקנאטי. סגור מפרץ המלחמה/אורית גרינבוים-לירון

בואו לפרגן

היקבים המשתתפים: אובלס ,אוריאל, אחת, בן עמי, בן-נון, בנימינה, דני, הולי קאט, הולנדר, הלביאים, הנס שטרבנבך, הרצוג, העונה, וין דה דורה, ורמיליון, טרה נובה, כינור דוד, כרמי אלול, לטם, ללי יינות, מבצר עתלית, מוניץ, מזקקות: גולני/ ירושלמי /קצרין, מזקקת אולגר, מיזון סרלה, מיטב, מלבק קומפני, מרשה, נאור, נחלה, נעמן, סלוקיה, סקוריה, רקנאטי, רותם, רמות מנשה, שור, שיקמה, תל שיפון.

מחיר הכניסה ליריד הוא כ-100 שקלים, והמפונים מיישובי העימות זוכים לכניסה חינם. על כל כרטיס יינתן זיכוי של 25 שקלים לרכישת יין וגם כוס קריסטל יוקרתית. בואו לפרגן למי שבאמת זקוק לכך. כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש באתר MyYain.com או כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully