וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעים להכיר: האיש שמאחורי פסטיבלי היין העצמאיים

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 12:44

טליה לוין משוחחת עם מי שהפך לסוג של מעצמת פסטיבלים וממליצה על יין שיפתיע גם אתכם

פסטיבל יין. יח"צ,
פסטיבלי יין. תחום שצומח באמת/יח"צ

כשמגיעים לבקר אותי חברים שגרים בחו"ל ולא היו המון שנים בישראל, אני אוהבת להשוויץ ולקחת אותם לכמה סיבובי ברים. שיראו איך התפתחנו וגדלנו. האינפלציה המדהימה של ברי היין בתל אביב במיוחד בתקופת פוסט הקורונה, היא משהו שנדמה שמתחדש תדיר, ואם אתם שואלים אותי זה הדבר הכי טוב שקרה בעיר הזאת כבר הרבה שנים.

בכלל, תרבות היין תפסה תאוצה יפה מאד לא רק בתל אביב. מי שהיה בענייני היין לפני עשור ואפילו יותר, ורואה את מה שקורה כיום בתחום בוודאי שמבין שיש פה לא פחות ממהפכה. נכון, אנחנו עדיין לא אירופה ויכול להיות שאפילו רחוקים ממנה, אבל תרבות השתייה שלנו היא משהו שאנחנו צריכים להתגאות בה בטח גם ככל שזה נוגע לדור הצעיר. אנחנו שתינו בעיקר בירות כשהיינו בני שמונה עשרה, אבל היום אני רואה עוד ועוד צעירים בחנויות יין והם מתעניינים באמת.

פסטיבל יין. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל יין בגן העיר, תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא גובה תשלום מהמציגים

תחום נוסף שפורח בשנים האחרונות הוא פסטיבלי היין, חלקם מתקיימים כיוזמה של יקבים או ארגונים וחלקם הם נולדו כיוזמות עצמאיות שתפסו תאוצה, כמו פסטיבלי היין שמארגן נתי נעים. יש לו כמה כאלה לקראת ראש השנה. את נתי אני פוגשת מידי פעם באירועי יין שונים והמיזמים שלו, ששואבים אליהם כל כך הרבה אנשים סיקרנו אותי תמיד. זה לא קל לארגן פסטיבלים ולמכור אלפי כרטיסים, ובטח לא מובן מאליו. לכן חשבתי שזה עיתוי טוב לתפוס לשיחה קצרה את האיש שכמעט בעיצומה של הקורונה (בדיוק כשהחלו לשחרר את הסגרים וההגבלות) הצליח לעשות סולד אאוט לפסטיבל יין עצמאי לחלוטין ולהפוך לסוג של מעצמה.

"לפני חמש שנים התחלתי לנסות לעסוק בתחום היין מזוויות שונות, כתיבה, סדנאות מכירת" הוא מספר, " את המכירה הפסקתי די מהר כי הבנתי שזה לא בשבילי, הסדנאות רצו אבל אז עלה רעיון הפסטיבלים שתפסו תאוצה והרגשתי שיש ביקוש עצום מצד אנשים".

הבידול של נעים מול פסטיבלים אחרים: הוא לא גובה תשלום מהיקבים המציגים, מה שמשך הרבה יקבים קטנים ומיוחדים שלא מגיעים בדרך כלל לתערוכות הגדולות. "חשוב לי מאד לעודד יקבים ישראלים ובמיוחד יקבי בוטיק קטנים שאין להם מרכז מבקרים וכל פסטיבל כזה הוא פלטפורמה עבורם". כשהתחיל כמעט ולא היו פסטיבלים בשטח, והנוכחות שלו מילאה חלל שהייתה לו דרישה רבה. אולם למרות הביקושים, הקהל הישראלי צריך לפעמים קצת תמריצים, "לכן אנחנו נותנים זיכוי מכל כרטיס של 25 שקלים לרכישת יין למשל".

פסטיבל יין. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל יין/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מרגיש יינן בפסטיבל יין?

בשנה שעברה הוא החליט לרגע "לעבור צד" באופן זמני, ולצרף לפסטיבלים שלו יין שעשה לזכר אביו בשם "יין אבא". "מושקע ביין הזה המון רגש ופתאום לראות תגובות של אנשים ששותים את היין, למזלי אהבו את היין, אבל באמת זה גרם לי להבין איך מרגיש יינן בפסטיבל".

אם אתם מחפשים קניות אחרונות לחג, בפסטיבלים הקרובים יהיו בכל אחד מעל ל-300 יינות לטעימה חופשית וללא הגבלה בנוסף לעוד הטבות ייחודיות וטעימת יינות בהשקה ראשונית.

7/8/23, גן העיר, תל-אביב
14/9/23, מתחם התחנה, ירושלים
פרטים נוספים באתר myyain

יין אבא של נתי נעים. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מושקע ביין הזה המון רגש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולסיום: הפתעה!

לא אפרד מכם בלי המלצת יין שבועית. בטח שלא לפני עונת ה-"חייבים לשתות כדי להעביר את החגים האלה". יש כל כך הרבה יין טוב, אז רק אספר שלפני שבוע פתחתי את אחד הבקבוקים המפתיעים ביותר שנחתו על שולחני בזמן האחרון. מדובר ביין של יקבי כרמל, 'כרם עין זיתים, סירה 2019' מסדרת סינגל ויניארד.

כרמל, סינגל וינארד, סירה עין זיתים. יח"צ,
"אחד הבקבוקים המפתיעים ביותר שנחתו על שולחני לאחרונה"/יח"צ

לכאורה עדיין גל חום, לכאורה אי אפשר לשתות אדומים במזג האוויר הזה, לא בטוח שהייתי הולכת מיד על סירה. אבל בערב הדלקנו מזגן ומשכתי בתאורת לילה עמומה את הבקבוק מהמקרר במחשבה שזה בכלל בקבוק אחר שרציתי לפתוח, 'כרמל מדיטרניאן',

אבל רק אחרי כמה לגימות הבנתי שאנחנו שותים משהו אחר. כך שבעצם יש פה המלצה על שני יינות שיאפשרו לכם גם לצאת מומחי יין בארוחת החג וגם להביא לשולחן, יין לא שגרתי שייגמר, וזה בדוק, עוד לפני המנה העיקרית. המחיר: 115 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully