וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הכרמים, קרוב לאדמה ולאנשים: הבית החדש של יקב רקנאטי

אורית גרינבוים-לירון DipWSET

5.12.2023 / 12:28

דווקא עכשיו. אורית גרינבוים-לירון ביקרה במשכנו החדש של יקב רקנאטי בגליל העליון, 7.5 קילומטרים מגבול לבנון, וחזרה אופטימית

ניר קיפניס ביקב רקנאטי/עריכה: זיו שטיינר

"מתי עוברים למבנה החדש?" נשאלו אנשי יקב רקנאטי באופן קבוע מאז הוחלט על הקמת המבנה החדש. התעניינות מובנת מאליה, לא כל יום נבנה כאן יקב גדול ממדים ומשוכלל בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. בציר 2022 היה הראשון שנקלט במשכנו החדש של היקב, ומרכז המקרים עומד מצוחצח ומוכן לפתיחה רשמית שתתקיים מתישהו אחרי המלחמה. אלה החיים.

את יקב רקנאטי מכיר.ה כל אוהב.ת יין בארץ. מאז הקמתו בשנת 2000 אסף היקב צרכנים נאמנים שהקפידו להגיע לכל השקה ואירוע במבנה שנמצא באזור התעשייה עמק חפר. היו אלה אירועים מושקעים ומכובדים ומשנה לשנה גדל היקב לממדים שעלו על קיבולתו הצנועה.

הצורך במבנה תפעולי גדול שלצידו מרכז מבקרים ראוי היה ברור. לפני כשש שנים רכשו הבעלים לני רקנאטי ואורי שקד שטח בפארק תעשיות דלתון כדי לבנות בית חדש ליקב רקנאטי, קרוב עד כמה שניתן לכרמים. באותן שנים נטע היקב כרמים רבים ברמת הגולן ובגליל, ולאחר עבודה קשה וציפייה ארוכה עבר בחודש מאי 2022 מערך הייצור למשכנו הגלילי.

יקב רקנאטי, מרכז המבקרים. אורית גרינבוים-לירון,
יקב רקנאטי, מרכז המבקרים/אורית גרינבוים-לירון

מחכים לימים שקטים יותר

הסומליה ואיש היין אפי קוץ גויס לנהל את מרכז המבקרים שנפתח בספטמבר האחרון להרצה "שקטה". הורכב תפריט אוכל גלילי מקומי לצד טעימות יין ונראה שהחלום מתגשם, הכול עבד על פי התוכנית. הזמנות הופצו וכוסות יין צוחצחו לקראת השקה רשמית חגיגית ומושקעת, כמו שברקנאטי יודעים לעשות לדבריה של ליאת משען, מנהלת השיווק של היקב, ביום שישי ה-6 באוקטובר, המרכז היה עמוס במבקרים ויומן ההזמנות היה מלא.

ב-7 באוקטובר נטרפו כל הקלפים. רוב צוות היקב גויס למילואים או פונה וגבול הלבנון הפך לאזור מלחמה. מרכז המבקרים נסגר מיד ומלבד אירוח חיילים (שלא שותים יין) לפרקי הפוגה והתרעננות, עומד המתחם שומם עד לבואם של ימים שקטים יותר. תהליך עשיית היין נמשך כמתוכנן בהתאם למגבלות כוח אדם.

עוד בוואלה!

זהירים אבל אופטימיים: יקב הרי גליל בצל המלחמה

לכתבה המלאה
יקב רקנאטי, מרכז המבקרים. אורית גרינבוים-לירון,
תפריט אוכל גלילי מקומי לצד טעימות יין/אורית גרינבוים-לירון

ריח "חדש"

ביום האחרון של נובמבר 2023 הגליל העליון עמד בשיא תפארתו. האויר היה נקי אחרי הגשם והשמיים כחולים, יום מושלם לצאת לטיול באחד מאזורי היין הנפלאים של ישראל. תייר או חייזר לא היה מעלה על דעתו שזהו אזור מלחמה וחוץ מאיזה "בום" קטנטן, קצת מטוסי קרב ומחסום צבאי בכניסה לדלתון (ואולי כמה טנקים ונגמ"שים בשולי הכביש) לא היו סימנים למצב ביטחוני חריג.

בקצהו הצפוני של פארק התעשיות דלתון עומד ביתו החדש של יקב רקנאטי, מבנה יפיפה ונוצץ, סביבו נטועות שורות גפנים צעירות שמייצגות את מגוון הזנים המשמשים לעשיית יינות היקב. בכניסה למרכז תלוי סמל היקב עשוי מוזאיקה מרהיבה מעשה ידיה של לורי רקנאטי ובאוויר נישא ריח "חדש".

החלל רחב הידיים מעוצב בקפידה, עם מקומות ישיבה בגבהים שונים, מסך ענק, ספריית יין וחדר טעימות פרטי מאובזר. לא כך תארו לעצמם אנשי רקנאטי את ימיו הראשונים של מרכז המבקרים אבל הם גאים ונרגשים להציג את פרי יצירתם.

ממרפסת היקב נפרש נוף עוצר נשימה והמנכ"ל אלי גידור, מצביע על נקודות מוכרות: מימין, החרמון הסורי המושלג, ממול בקצה האופק, הכפר הלבנוני מארון א-ראס, מתחתיו קיבוץ יראון, המושבים מושב עלמה ודישון וקיבוץ מלכיה.

יקב רקנאטי, מרכז המבקרים. אורית גרינבוים-לירון,
יקב רקנאטי, מרכז המבקרים/אורית גרינבוים-לירון

יין תחת אש

קובי ארביב, היינן הראשי של היקב, מספר כי אחרוני הענבים מבציר 2023 נקלטו רגע לפני תחילת המלחמה ומלאכת עשיית היין מתקיימת תחת הדי פיצוצים ואזעקות עם כוח אדם מצומצם. אזור קליטת הענבים נקי ומצוחצח, מיכלי הענק מלאים ביין צעיר שסיים תסיסה ובמכונת הבקבוק מתבקבק ונארז 'פרנץ' בלנד 2023'. האזור התפעולי מתהדר בציוד חדש ומשוכלל מה שמאפשר לצוות הייננים עבודה קפדנית ומדויקת עם אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות.

ארביב מוביל בשנים האחרונות מעבר סגנוני מיינות בשלים עמוסי פרי ועץ שאפיינו את העשייה ביקב בימיו הראשונים, ליינות רעננים ושימוש בזני ענבים ים-תיכוניים המתאימים לגידול באזורנו החם. במרתף חביות רחב ידיים, הוא מזג לטעימה שני יינות לקראת סיום תקופת התיישנותם בחבית. הראשון שאנין בלאן מבציר 2022.שנעשה מענבי גפנים בוגרות מחלקה קטנה בישוב קדרון ומתיישן כשנה בחביות על שמריו. יין בעל מרקם שמנוני וחומצה טובה. למרות המגע עם השמרים אלו מורגשים רק במעט והיין שומר על טעמי אגס ותפוח רעננים.

היין השני גם הוא לקראת ביקבוק היה קברנה סוביניון, כרם לבנון מבציר 2022,שמייצג את עשייתו של ארביב גם כשהוא נוגע בקברנה סוביניון: פרי שחור ורענן, מעט אקליפטוס ופלפל ירוק, כשברקע, חבית עץ לא משתלטת.

יקב רקנאטי, קובי ארביב במרכז המבקרים. שלי פארי,
היינן קובי ארביב, יקב רקנאטי/שלי פארי

חוויה שלמה ואיכותית

לני רקנאטי ואורי שקד אכן הגשימו חלום. עם צוות מקצועי ומבנה קבע התואם את מידותיו וערכיו יקב רקנאטי מעניק חווית יין שלמה ואיכותית, בין הכרמים, קרוב לאדמה ולאנשים.

כשיגיעו ימים טובים מרכז המבקרים יהיה מלא בהמון אנשים שמחים אוחזים בכוסות יין מלאות מול גבול לבנון השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully