וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין של חברים: יצרנים מהעולם תומכים בישראל

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 11:14

במיוחד בימים אלו, משמח לדעת שיש לנו חברים אוהבים, אכפתיים וחומלים ברחבי העולם, שמבקשים שנישאר חזקים ומתפללים איתנו לימים שקטים

יין של חברים/שקד

בימים אלו כשכמעט כל כתבה, נאום או פרסומת מתחילים במילים "בימים אלו" ומסתיימים ב"ביחד ננצח", אנחנו שמחים לקבל בחיבוק כל תמיכה שמגיעה מקרוב או מרחוק. מקרוב נוכחנו כבר שאין כמו העם הזה, אבל מרחוק למדנו להבין שלא כולם ממש אוהבים אותנו. בענף היין הבינלאומי יש לנו כמה חברים אוהבים, אכפתיים וחומלים גם מרחוק, ומילים מחזקות של כמה מהם פגשנו לאחרונה.

"אני כאן כדי לתמוך בכל חברינו בישראל. אנו עומדים יחד אתכם ומתפללים לימים שקטים. בבקשה, תהיו חזקים. לחיי העם הזה. עם ישראל חי". על הטקסט הזה, שנשלח למשרדי חברת הייבוא 'שקד' חתומים בקולם: רודריגו ד'אבילה, 'פורטה 6', פורטוגל. פרנסיסקו לאנו ולאונרדו לואי, 'זוקרדי' ו-'סנטה חוליה', ארגנטינה. פאבלו בלאנקו ופאולה לובאטו, 'מרטין קודס', ספרד. ארמין וגנר, 'בלו נאן', גרמניה. רודריגו ד'אבילה 'ווידיגאל' , פורטוגל, וארנסט לוסן, 'ד"ר לוסן', גרמניה.

אחוזת ד"ר לסן, מוזל, גרמניה. יח"צ חו"ל,
אחוזת ד"ר לסן, מוזל, גרמניה/יח"צ חו"ל

חברים בלבן, חברים בוורוד

בימים אלו לא באמת מתחשק להתאסף לצורך טעימת יין, ואם כבר לשתות יין אנחנו מעדיפים לתמוך ביקבים מקומיים, אבל הלב צמא לקצת נחמה והשתתפות של חברים תמיד יכולה לעזור, והתאספנו לטעום כמה יינות של יצרנים שתומכים במאבק הקיומי שלנו. המועקה לא נעלמה וכמוה גם קמטי הצער והכאב החדשים שפיתחנו בחודש האחרון מעל האף, אך לשעה קלה נזכרנו במה שאנחנו אוהבים ולמה צריך וחייבים להמשיך לחיות ולחזור לשגרה (שגרת חירום, לא?), וחיוך קל עלה על השפתיים עם כל לגימה. ביחד ננצח.

התחלנו עם פרוסקו מרענן של היקב המשפחתי La Gioioza מאזור ונטו, איטליה. יין עם בועות עדינות, ניחוחות פרחוניים עדינים ומתיקות קלה ונעימה. (59 שקלים), וממנו עברנו אל 'אלבריניו דאו לה דאו' של Adega De Monaco מאזור וינו ורדה שבפורטוגל. יין לבן יבש עם ניחוחות פירות קיץ מקסימים. (84 שקלים). בפגישה קודמת עם ארנסט לוסן, בעלי יקב Dr. Loosen הגרמני אפשר היה להבחין כי האהבה שלו לישראל אמיתית. טעמנו ריזלינג יבש של הדוקטור, מעמק המוזל, שהציף עם ניחוחות תפוחים ירוקים ופרי הדר, מינרליות עדינה וסיומת ארוכה. (59 שקלים).

את הסוביניון של היקב הניו זילנדי Mud House כל חובב יין מכיר, אבל הפעם נתקלתי לראשונה בסוביניון בלאן וורוד, שנעשב בתוספת טיפה מרלו. יין ארומטי עם ניחוחות פירות טרופיים ופרחוניות מרעננת. (69 שקלים). את הרוזה הבא טעמתי בעבר,'רוזה מריאטה' של Martin Codax הספרדי עם תווית מצוירת ויפה. ניחוחות פירותיים ופרחוניים, רעננות ומתיקות טבעית עדינה. (75 שקלים).

עוד בוואלה!

"רצינו לעשות משהו הפוך מהטרור". היקבים מגרמניה שתומכים בישראל

לכתבה המלאה
mad house רוזה. יח"צ,
ארומטי ופרחוני/יח"צ

חברים באדום

ממונטפולצ'אנו ד'אברוציו שבאיטליה, הגיע יין אדום מיקב Torre Zambra עם צבע סגול בולט וניחוחות מרוכזים ועשירים. (75 שקלים). בעקבותיו טעמנו את הרזרבה האדום של Porta 6 מפורטוגל, יין יומיומי וכיפי במחיר נגיש, עם ניחוחות עשירים של פרי אדום בשל ותבלינים אקזוטיים, (65 שקלים).

ביקב Bodegas Leganza שנוסד על ידי קבוצת פאוסטינו הספרדית מייצרים את יינות מלאמיגו. יין אדום חצי יבש מרוכז, מתקתק, מבושם ופרחוני. (55 שקלים). ומיקב Zuccardi הארגנטינאי הגיע מלבק עשוי טוב, עשיר ומאוזן, עסיסי, בשל, מלא פרי ותבלינים ומרקם מלטף. (110 שקלים).

בשביל להישאר עוד קצת זמן עם קצת 'מתיקות' לנשמה, ביימנו עם ריזלינג אייסוויין של Blue Nun מעמק הריין שבגרמניה. יין קינוח עשיר עם מתיקות וחומציות מאזנת וארומטית מהנה. (180 שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully